Test: VW Caddy - komfortný ako Golf

Nový Caddy má technologicky aj jazdne prekvapivo blízko ku Golfu. Ponúka navyše veľký variabilný vnútorný priestor, najmodernejšiu konektivitu a silnú bezpečnostnú výbavu.

, 14.02.2021 07:00
7
Testovaný Caddy sa mohol pochváliť aj bočnými... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Volkswagen Caddy 5 2,0 TDI (2021) Testovaný Caddy sa mohol pochváliť aj bočnými posuvnými dverami s automatickým dotváraním.

Ešte pred pár rokmi boli typu Peugeot Partner, Citroën Berlingo alebo aj testovaný VW Caddy považované za akési „podradné“ autá, ktoré majú komfortom a jazdnými vlastnosťami bližšie skôr k pracovným dodávkam, než k plnohodnotným rodinným autám.

Odvtedy sa však čiastočne zmenili naše preferencie a objavila sa pomerne veľká skupina ľudí, ktorá tento typ áut začala oceňovať buď kvôli väčšej rodine, alebo preto, že do neho nie je problém naložil temer akúkoľvek športovú, respektíve voľnočasovú výbavu.

Znovuzrodenie MPV

Prispôsobili sa tomu aj výrobcovia a tak sa z týchto modelov stali rodinné a voľnočasové dodávky, ktoré sa jazdným komfortom a šírkou výbavy bez problému vyrovnajú „civilným“ kombíkom – a občas ich aj predčia.

Testovaný Caddy by sme vlastne ani nemali nazývať „rodinnou dodávkou“, je to totiž plnohodnotné a luxusne vybavené praktické rodinné MPV. Respektíve – presne takto nejako by mala vyzerať reinkarnácia tejto kategórie.

Interiér je prakticky identický s novým Golfom,... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Volkswagen Caddy 5 2,0 TDI (2021) Interiér je prakticky identický s novým Golfom, v aute je aj kompletne prepracovaný multifunkčný volant.

Testovaný VW Caddy s dvojlitrovým naftovým motorom s výkonom 90 kW, respektíve 122 koní, 7-stupňovým automatom DSG a 7 miestami (čo je novinka a voliteľná výbava) je skutočne variácou na moderné rodinné auto. Dostali sme ho v tak „nadupanej“ verzii, že sa cenou sa vyšplhal až na úroveň naftového Kodiaqu s pohonom 4×4 v najsilnejšej výbave. Aby sme boli presní, testovaný Caddy, ktorý vidíte na fotkách, sa s cenou vyšplhal až mierne nad hranicu 42-tisíc eur.

Najdrahšími prvkami z príplatkovej výbavy boli navigačný systém na 10-palcovom displeji so 6 reproduktormi a bluetooth, predné LED svetlá do zlého počasia a dve samostatné sedadlá v treťom rade. Táto kombinácia navýšila cenu auta približne o štyri tisícky.

Komfort Golfu

A keď sme už pri výbave, tak porovnanie s Golfom, ktoré sme použili v nadpise, je celkom na mieste. Prístrojová doska je s ním prakticky identická, v najvyššej výbave Style máte už dokonca aj digitálny kokpit, špeciálny modul na ovládanie svetiel naľavo od volantu (inak z ergonomického hľadiska výborne riešený a aj umiestnený) a tiež aj modul tlačidiel pre rýchly prístup k najdôležitejším funkciám menu, ktorý je umiestnený pod stredovým displejom.

Digitálny kokpit je súčasťou len najvyššej výbavy. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Volkswagen Caddy 5 2,0 TDI (2021) Digitálny kokpit je súčasťou len najvyššej výbavy.

Do výbavy auta ďalej patrila aj dvojzónová klimatizácia, bezkľúčové štartovanie a prístup, full LED svetlá, obojstranné posuvné dvere s automatickým dotváraním, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, palubný počítač s rozšíreným zobrazením funkcií, multifunkčný volant, adaptívny tempomat, svetelný a dažďový senzor a k tomu silná bezpečnostná výbava, vrátane systému na rozpoznávanie značiek, asistentu pre zaparkovanie a vyparkovanie, asistentu udržiavania v jazdnom pruhu a 8 airbagov, vrátane hlavových v druhom rade. Pri tomto výpočte už vyššie zmienená cena auta nevyzerá až tak dramaticky.

Digitálny kokpit v interiéri umožňuje pomocou tlačidla View na multifunkčnom volante vybrať si z troch rôznych konfigurácií displeja, nechýba ani funkcia We Connect (núdzové volanie, automatické nahlasovanie nehôd, poloha vozidla, online sťahovanie softvéru, diaľková kontrola auta, sťahovanie aplikácií etc.)

Muchy infotainmentu

V prípade nového Golfu – a tiež samozrejme aj v testovanom novom Caddym – je kompletne nový infotaiment, založený na online prepojiteľnosti auta. Ide o softvér, ktorý obsahuje takmer milión riadkov kódu a nie je ešte celkom doladený, hapruje najmä automatická pripojiteľnosť na servery a systém občas zamrzne.

Volič automatickej 7-stupňovej DSG prevodovky. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Volkswagen Caddy 5 2,0 TDI (2021) Volič automatickej 7-stupňovej DSG prevodovky.

Raz sa to stalo aj nám, našťastie v tomto prípade stačil jeho mäkký reset a všetko fungovalo, no ak sa pozriete na internetové fóra, občas vie tento softvér skomplikovať život majiteľom natoľko, že treba ísť do servisu. Ale to sú len pôrodné bolesti kompletne nového systému, založeného na úplne odlišnej architektúre, než využíval predchodca.

Vnímaná kvalita je na veľmi slušnej úrovni, v interiéru je množstvo odkladacích priestorov (vrátane tých pod stropom a pod sedadlami) a predovšetkým – je mimoriadne priestranný a variabilný.

Nová platforma

Caddy stojí, rovnako ako Golf 8, na novej modernej platforme MQB, ktorá umožnila implementáciu množstva celkom nových funkcií.A navyše ponúka aj podobný cestovný komfort, ako Golf. Samozrejme, od auta s vyšším ťažiskom a ľahšou zadnou časťou nemôžete chcieť také jazdné vlastnosti, aké ponúka Golf.

Keď však máte v treťom rade dve sedadlá, komfortu to prospeje, aj keď je to samozrejme na úkor kufra. Prejazd nerovností je však o poznanie komfortnejší, než u predchodcu – a to najmä vďaka novej platforme a inak riešenej zadnej náprave s vinutými pružinami.

Kufor je naozaj veľký, pravda, ak nemáte... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Volkswagen Caddy 5 2,0 TDI (2021) Kufor je naozaj veľký, pravda, ak nemáte 7-miestnu verziu, nakladacia hrana je naozaj nízko, čo je praktické.

Kufor má, ako sa na tento typ auta patrí, obrovský vstupný otvor a naozaj nízko položenú nakladaciu hranu. Jediná vec, ktorá nám chýbala a považujeme ju za dosť praktickú, je samostatné otváranie zadného okna.

Naftový dvojliter spolupracuje so 7-stupňovým automatom dobre, výkonovo je dostatočný. Spotreba sa nám po najazdení necelej tisícky kilometrov s miernou prevahou diaľnic a okresiek nad cestami v meste, ustálil na 5,3 litra. To je v zime a v úplne novom a nezabehnutom aute veľmi slušná hodnota.

Záver

Caddy s kompletne prepracovanou maskou a užšími zadnými bočnými oknami vyzerá naozaj dobre. Osobná verzia je mimoriadne praktická, aj keď sedadlá v treťom rade treba pre zväčšenie nákladného priestoru vybrať. Vnútorný priestor je variabilný a veľký, chválime jednoznačne väčší dôraz na vnímanú kvalitu a v porovnaní s predchodcom o triedu vyšší jazdný komfort.

Vzadu zaujmú výrazné LED svetlá. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Volkswagen Caddy 5 2,0 TDI (2021) Vzadu zaujmú výrazné LED svetlá.

Style je naozaj bohatá výbava, odráža sa to ale aj vo vysokej cene auta. Na druhú stranu – na výber je auto aj v lacnejších verziách, pričom výbavy sú aj v nich pomerne zaujímavé. Možno by sme privítali trochu širšiu paletu motorov, ale inak tomu autu niet čo veľmi vyčítať.

Samozrejme, ak si odmyslíme dočasné softvérové problémy, spojené nielen s niektorými novými Caddy, ale aj Golfami. Ale ako sme už napísali – Volkswagen sa rozhodol v tomto prípadne pre zásadnú – až revolučnú – technologickú obmenu, tieto muchy treba jednoducho ešte vychytať.

Rozmery, objemy, hmotnosti Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG
Dĺžka (mm) 4 500
Šírka (mm) 1 855 (bez zrkadiel)
Výška (mm) 1 832 (so streš. lištami)
Rázvor (mm) 2 755
Objem batožinového priestoru (5 – 7 miest, l) 1213 (po strechu) – 191 (po hranu operadla)
Objem palivovej nádrže (l) 50
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 608
Technické údaje Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG
Typ motora vznetový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 968
Počet valcov 4
Výkon (kW/k) 90/122
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 320 pri 1 600 – 2 500
Prevodovka automatická DSG. 7 st.
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 186
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) 5,1
Spotreba (test) (l/100km) 5,3
Ceny (vrátane DPH)  
Základná cena Volkswagen Caddy 5 1,5 TSI 6 man. 22 764 eur
Základná cena Volkswagen Caddy 5 2,0 TDI 7-DSG 27 840 eur
Cena testovaného auta 42 096 eur
Volkswagen Caddy 5 2,0 TDI  (2021)
Volkswagen
		Caddy 5 2,0 TDI  (2021)
+33Volkswagen Caddy 5 2,0
		TDI  (2021)

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
7 debata chyba
Viac na túto tému: #VW Caddy #VW #Volkswagen #test auta #rodinná dodávka #Caddy 5
Články podľa značiek