TEST: Honda Civic 1,7 CTDi LS - Po kvapkách

Podmienkou úspešnosti automobilky na európskom trhu je jednoznačne kompletná ponuka vrátane dieselovej alternatívy. Jednou z posledných značiek, ktorá sa danému trendu prispôsobila je japonská automobilka Honda. S motorom 1,7 CTDI sme pozbierali prvé skúsenosti.

09.03.2005 15:04
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Prekvapenie, ktorým nový Civic rozhodne upútal na seba pozornosť bol mimoriadne priestranný interiér. Rozmery, ktoré ponúkajú nadbytok vo všetkých smeroch si už pýtali len jedno – dieselovú alternatívu. Odpoveďou na marketingové orodovanie bola adopcia agregátu z regálov firmy ISUZU. Nesie označenie CTDi. A jeho objem činí 1,7 litra.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Ponúka modernú techniku. Šesťnásťventilová hlava valcov, vstrekovanie typu Common Rail, turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek a snímač polohy plynového pedálu sa podieľajú na maximálnom výkone 74 kW (100 k), no zaujímavejším je údaj o krútiacom momente. 220 Nm sa ponúka už pri 1800 ot/min, čo privíta vodič najmä v mestskej premávke.

V praxi potešia dynamické parametre aj náročnejších užívateľov. Zrýchliť na „kilečko“ sa nám podarilo v priebehu 12 sekúnd a maximálka sa nám ustálila na prijateľných 175 km/h. Jediným handicapom vyplývajúcim z objemu motora je slabší ťah v nízkych otáčkach. Po prekročení hranice 1800 ot/min sa však o slovo prihlási už spomenutý krútiaci moment 220 Nm a Civic napreduje s patričnou vehemenciou.

Kapitolou v ktorej doslova rozmazná majiteľa je spotreba paliva. Počas testu sa nám pohybovala v rozmedzí piatich až šiestich litrov. Vzhľadom na fakt, že väčšina testovacích kilometrov prebiehala v meste považujeme daný údaj za výborný.

Zvukový prejav studeného motora je výraznejší, než napríklad u motorov HDi, no po zahriatí sa odmlčí a nevyrušuje posádku. Tá si užíva kráľovskej nádielky priestoru. Opäť sme ocenili praktické umiestnenie radiacej páky a prehľadného usporiadania ovládačov. Stupeň vybavenia LS ponúka všetko, čo si bežný motorista môže priať. Štvoricou airbagov počnúc a klimatizáciou končiac.

Konečný verdikt je jednoduchý. Civic CTDi ponúka veľa priestoru pre rodinu, ekonomiku prevádzky a ako bonus dostane budúci majiteľ aj priaznivú sadzbu zákonného poistenia.

Cena základného modelu:  734 000 Sk
Cena testovaného vozidla:  734 00­0 Sk
Sériové vybavenie:  AB­S+EBV, , airbag vodiča + spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia elektrické ovládanie predných aj zadných okien, elektrické ovládanie zrkadiel, výškovo a osovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, centrálne zamykanie, determálne sklá, palubný počítač,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:  Auto­rádio, Lakťová opierka

Technické údaje:

Motor:  Radový vodou chladený, vznetový štvorvalec, šestnásťventilová hlava valcov, variabilné časovanie ventilov, rozvod DOHC, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1686 cm3, výkon 74 kW (100 k) pri 4400 ot/min, maximálny krútiaci moment 220 Nm pri 1800 ot/minPre­vodovka:  Päťstup­ňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách Mac Pherson, odpruženie vinutými pružinami Vzadu: Dvojité lichobežníkové ramená , odpruženie vinutými pružinami Priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu, Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačomBrzdy:  vpre­du kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdyKaroséri­a:  päťdverový päťmiestny hatchback dĺžka – 4460mm, šírka – 1715 mm, výška – 1445 mm, rázvor osí kolies 2625 mm, pohotovostná hmotnosť 1089 kg, celková hmotnosť 1570 kg, Objem batožinového priestoru 450 dm3, Objem palivovej nádrže 50 l
Zrýchlenie  0 – 100 km/h za 12,0 s
Maximálna rýchlosť:  175 km/h

debata chyba
Články podľa značiek