Prekvapenie, ktorým nový Civic rozhodne upútal na seba pozornosť bol mimoriadne priestranný interiér. Rozmery, ktoré ponúkajú nadbytok vo všetkých smeroch si už pýtali len jedno – dieselovú alternatívu. Odpoveďou na marketingové orodovanie bola adopcia agregátu z regálov firmy ISUZU. Nesie označenie CTDi. A jeho objem činí 1,7 litra.
Ponúka modernú techniku. Šesťnásťventilová hlava valcov, vstrekovanie typu Common Rail, turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek a snímač polohy plynového pedálu sa podieľajú na maximálnom výkone 74 kW (100 k), no zaujímavejším je údaj o krútiacom momente. 220 Nm sa ponúka už pri 1800 ot/min, čo privíta vodič najmä v mestskej premávke.
V praxi potešia dynamické parametre aj náročnejších užívateľov. Zrýchliť na „kilečko“ sa nám podarilo v priebehu 12 sekúnd a maximálka sa nám ustálila na prijateľných 175 km/h. Jediným handicapom vyplývajúcim z objemu motora je slabší ťah v nízkych otáčkach. Po prekročení hranice 1800 ot/min sa však o slovo prihlási už spomenutý krútiaci moment 220 Nm a Civic napreduje s patričnou vehemenciou.
Kapitolou v ktorej doslova rozmazná majiteľa je spotreba paliva. Počas testu sa nám pohybovala v rozmedzí piatich až šiestich litrov. Vzhľadom na fakt, že väčšina testovacích kilometrov prebiehala v meste považujeme daný údaj za výborný.
Zvukový prejav studeného motora je výraznejší, než napríklad u motorov HDi, no po zahriatí sa odmlčí a nevyrušuje posádku. Tá si užíva kráľovskej nádielky priestoru. Opäť sme ocenili praktické umiestnenie radiacej páky a prehľadného usporiadania ovládačov. Stupeň vybavenia LS ponúka všetko, čo si bežný motorista môže priať. Štvoricou airbagov počnúc a klimatizáciou končiac.
Konečný verdikt je jednoduchý. Civic CTDi ponúka veľa priestoru pre rodinu, ekonomiku prevádzky a ako bonus dostane budúci majiteľ aj priaznivú sadzbu zákonného poistenia.
Cena základného modelu: 734 000 Sk
Cena testovaného vozidla: 734 000 Sk
Sériové vybavenie: ABS+EBV, , airbag vodiča + spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia elektrické ovládanie predných aj zadných okien, elektrické ovládanie zrkadiel, výškovo a osovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, centrálne zamykanie, determálne sklá, palubný počítač,
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: Autorádio, Lakťová opierka
Technické údaje:
Motor: Radový vodou chladený, vznetový štvorvalec, šestnásťventilová hlava valcov, variabilné časovanie ventilov, rozvod DOHC, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1686 cm3, výkon 74 kW (100 k) pri 4400 ot/min, maximálny krútiaci moment 220 Nm pri 1800 ot/minPrevodovka: Päťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách Mac Pherson, odpruženie vinutými pružinami Vzadu: Dvojité lichobežníkové ramená , odpruženie vinutými pružinami Priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu, Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačomBrzdy: vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdyKaroséria: päťdverový päťmiestny hatchback dĺžka – 4460mm, šírka – 1715 mm, výška – 1445 mm, rázvor osí kolies 2625 mm, pohotovostná hmotnosť 1089 kg, celková hmotnosť 1570 kg, Objem batožinového priestoru 450 dm3, Objem palivovej nádrže 50 l
Zrýchlenie 0 – 100 km/h za 12,0 s
Maximálna rýchlosť: 175 km/h