TEST: Honda Civic 1,6 LS - Zamerané na rodinu

Obľúbenosť Hondy Civic, roky pramenila z nefalšovanej športovosti, ktorú reprezentovala nízka a relatívne široká karoséria. Dané atribúty si v rámci siedmej generácie ponechala už len verzia sedan a coupé, päťdverová verzia prišla s čisto rodinnými proporciamui. Pre rok 2004 sa podrobila plastickým zmenám. V redakčnom teste sme preverili sme Hondu Civic 1,6 LS.

08.03.2005 16:18
debata
Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Päťdverová Honda Civic vplávala jednoznačne do centra záujmu rodiny. Priniesla totiž päťdverovú karosériu s neuveriteľne veľkorysou ponukou priestoru na každom sedadle. stratila však u istej časti zákazníkov to neopakovateľné športové čaro predchádzajúcich generácií.

Pre rok 2004 prešla prvou modernizáciou, ktorá sa zvonka poľahky identifikuje podľa vonkajších svetiel. tie sa jednoducho prispôsobili módnej vlne, čo znamená, že za čírym krycím sklom sa skrývajú svetelné delá. Miernymi zmenami prešla aj maska chladiča, zmenil sa tvar predného a zadného nárazníka, podobne aj zadné svetlá žmurkajú na pozorovateľa moderným štýlom.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Bočná línia zostala nezmenená jediným okrasným prvkom boli rozšírené prahy dvier. Pozornejšiemu pozorovateľovi neujde ani nižšia svetlá výška spôsobená práve ozdobnými prahmi dvier, Chrómovaná lišta zdobí piate zadné dvere, inak si Civic drží svoju rodinnú povahu.

Viacerými ozdobnými prvkami sa chváli aj interiér. Budíky sa chvália striebornými prstencami, rovnako aj stredová konzola ponúka hliníkový finiš a radiaca páka má až trojicu chrómovaných prstencov. Inak je jedinou zmenou v interiéri nový štvorramenný volant a stredová konzola, ponúkajúca vtipné zásuvku. tá v jednej polohe slúži ako držiak na poháre, v zasunutej polohe umožňuje do stredovej konzoly naložiť skutočne veľa drobností, prípadne aj fotoaparát.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Tradične bezchybná je aj pozícia vodiča, správnu polohu si nájde vari každý vodič. Nielen on, ale aj všetci cestujúci. Najmä na zadných sedadlách je ponuka priestoru bezkonkurenčná, pochvaľovať si budú aj vyslovený basketbalisti.

Objem batožinového priestoru je primeraný, hodnota 370 litrov síce nie je špičková, no na bežné používane je vskutku dostatočná.

Tradične silnou stránku u Hondy sú jazdné vlastnosti. Pod kapotou sa nachádzal dôverne známy 1,6 litrový agregát s výkonom 81kW (110 k). S maximálnym krútiacim momentom poskytuje 152 Nm pri 4200 ot/min predstavuje ideálny kompromis medzi dynamikou a ekonomikou prevádzky. Nám sa počas testu darilo jazdiť s priemernou spotrebou 6,7 litra na 100 km, ktorú hodnotíme ako výbornú.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Keď treba je schopný akcelerovať (0–100 km/h za 9,9 s), rovnako dobre však zvláda aj mestské tempo 60 km/h na päťke, či diaľničné tempo (max. rýchlosť 187 km/h. K športovej jazde sa asistuje aj dobrý podvozok, i keď ten podobne ako celý automobil je ladený skôr komfortne a v zákrutách sa nakláňa o chlp viac ako nemecká konkurencia.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Konečné resumé v zrkadle ceny vyznieva pozitívne. Za rovných 659.000 Sk ponúka Honda Civic 1,6 LS maximálny pôžitok z priestorovej ponuky, doplnené benefitmi v podobe kompletného vybavenia vrátane ABS, štyroch airbagov, kompletnej elektrifikácie a automatickej klimatizácie. Čo viac si môže otec rodiny priať?

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Honda Civic 1,6 LS: 659.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  659 00­0 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, ABS + EBV, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant, automatická klimatizácia
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový motor, vodou chladený s nepriamym vstrekovaním paliva, štvorventilová technika, ventilový rozvod SOHC, variabilné časovanie ventilov VTEC, zdvihový objem valcov 1590 cm3, maximálny výkon 81 kW (110 k) pri 5600 ot/min, maximálny krútiaci moment 152 Nm pri 4300 ot/min

Priemerná spotreba: 6,7 litra/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu,Brzdy:  v­predu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABS + rozdeľovač brzdnej sily EBDKaroséria:  Päťdve­rová kompaktná limuzína, DxŠxV 4280×1695×1490 mm, rázvor osí kolies 2680 mm, pohotovostná hmotnosť 1145 kg, celková hmotnosť 1630 kg, Objem batožinového priestoru 370 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 9,9 s
Maximálna rýchlosť:  187 km/h

debata chyba
Články podľa značiek