Test: DS 7 Crossback Louvre - aj auto môže byť galériou

, 18.04.2021 07:00

Louvre je exkluzívnou dizajnovou nadstavbou modelu DS 7 Crossback, ktorý už aj bez nej vyzerá naozaj štýlovo. Z nášho pohľadu to však so snahou o originalitu za každú cenu občas trochu preháňa.

DS 7 Crossback Louvre sa zvonku odlišuje len...
DS 7 Crossback Louvre sa zvonku odlišuje len pár detailami, patria k nim aj väčšie kolesá a špeciálny vzor v tvare pyramídy na vonkajších spätných zrkadlách. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

DS 7 Crossback Louvre je presne ten model, ktorý, ak si otvoríte cenník nejakého auta, uvidíte zväčša úplne dolu a úplne napravo – teda verzia s najsilnejším motorom, najširšou výbavou a samozrejme aj najvyššou cenou.

Pri tomto aute to v praxi znamená, že ide o benzínový štvorvalec PureTech s výkonom 165 kW, respektíve 225 koní, ktorý je doplnený 8-stupňovým automatom. Samotný DS 7 Crossback začína na cene tesne pod hranicou 33 500 eur, „naša“ testovaná silná motorizácia začína až v najvyššej výbave Rivoli, jej cena štartuje na 46 690 eurách.

Dôraz na detailoch

V tejto výbave máte už full LED svetlá, kožený interiér, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, doplnené kamerou, bezkľúčové ovládanie, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, veľký 12,3-palcový digitálny prístrojový štít, 12-palcový infotainmentový displej doplnený navigáciou a naozaj silnú bezpečnostnú výbavu.

DS 7 Crossback Louvre má elegantný interiér....
DS 7 Crossback Louvre má elegantný interiér. Všimnite si atypicky umiestnené štartovacie tlačidlo v strede palubnej dosky priamo pod výklopnými hodinami. Autor: DS

A keďže je značka DS zameraná jednoznačne na zákazníkov, hľadajúcich exkluzívne štýlové autá, doplnila ešte jeden naozaj luxusný výbavový rad. Ten je nadstavbou najvyššej výbavy a nazvali ho Louvre. Zaň si priplatíte ďalších vyše 4-tisíc eur, takže cena auta sa dostane bez desiatich eur na rovných 50-tisíc.

A čo za tie štyri tisícky navyše dostanete? Ako bonus napríklad ročný vstup do parížskeho múzea Louvre. Ten ale, aspoň zatiaľ, príliš nevyužijete. Tak sa pozrime na to, čo je na tomto modeli reálne navyše a začneme dizajnovými vylepšeniami.

Hodinky v strede palubnej dosky sú výklopné,...
Hodinky v strede palubnej dosky sú výklopné, pod nimi je štartovacie tlačidlo. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

K tým patria napríklad špeciálne 20-palcové disky, logo Louvre na prednej kapote, vzadu a aj na predných dverách. Ďalej na aute budete mať špeciálny vzor v tvare pyramídy na vonkajších spätných zrkadlách, čierny interiér z kože Nappa s exkluzívnym prešívaním a to aj vrátane kožou potiahnutej palubnej dosky a na infotainmentovom displeji si môžete prezerať 180 vybraných diel zo stálych expozícií Louvru.

Zaujímavejšie sú však technologické vylepšenia. Do auta vám s výbavou Louvre pribudne adaptívny tempomat, systém na autonómne udržiavanie auta vo zvolenom jazdnom pruhu, automatické núdzové brzdenie, alarm, vyhrievané a ventilované predné sedadlá s masážou, ovládanie klimatizácie v 2. rade, nočné videnie, metalíza, high-endové audio Focal a pár ďalších doplnkov.

DS 7
		Crossback Louvre (2021)
DS 7
		Crossback Louvre (2021)
+6DS 7 Crossback Louvre
		(2021)

Reálne auto vyzerá naozaj exkluzívne a v kabíne sa aj tak budete cítiť. Jednou z mála vecí, ktoré nás v ňom nenadchli, bol príliš futuristický vzhľad výklopných hodiniek – tie sú tiež špeciálne, vyrobené francúzskou manufaktúrou B.R.M. Do interiéru tohto auta by podľa nášho názoru oveľa lepšie zapadli neutrálne konzervatívne pôsobiace hodinky v alumíniovom alebo drevenom ráme.

Ďalšia vec, s ktorou sme sa nedokázali celkom stotožniť, je ovládanie okien v stredovom tuneli. Ako vlastník auta si na to samozrejme rýchlo zvyknete, ale je to nie príliš komfortné a trochu samoúčelné „l'art pour l'art“ riešenie, rovnako ako „pyramídový“ motív grafiky infotainmentu. Chápeme odkaz na pyramídu v Louvre, je to dizajnovo určite zaujímavé, ale užívateľsky nie najpriateľskejšie riešenie.

Zrkadlá majú takýto zvláštny vzor, odkazujúci...
Zrkadlá majú takýto zvláštny vzor, odkazujúci na tvar sklenej pyramídy v Louvre. Autor: Pravda, Ľuboš Pilc

Pri takýchto detailoch si poviete, že snaha odlíšiť sa od mainstreamu za každú cenu nie je niekedy najlepším nápadom. Ale to sú len detaily. Faktom je, že auto navonok a aj v kabíne naozaj pôsobí luxusne a zároveň originálne. Vzhľadom na výbavu a motorizáciu je aj jeho cena primeraná.

Skutočne komfortné

A keď sme už pri motorizácii – tá by mala byť tiež svojim spôsobom exkluzívna. Benzínový motor s výkonom vyše 220 koní s osemstupňovým automatom a k tomu podvozok (auto využíva rovnakú koncernovú modulárnu platformu EMP2 ako napríklad aj populárny Peugeot 5008), doplnený systémom DS Active Scan Suspension, tomu určite zodpovedajú. Tento systém neustále sníma vozovku pred automobilom a vopred pripravuje odpruženie na nerovnosti, cez ktoré bude prechádzať tak, aby bola jazda čo najkomfortnejšia.

DS 7
		Crossback Louvre (2021)
DS 7
		Crossback Louvre (2021)
+23DS 7 Crossback Louvre
		(2021)

A taká aj naozaj je. Prispieva k tomu aj výborné odhlučnenie kabíny, takže to príplatkové audio si tiež možno naozaj užiť. A možno si užiť aj jazdu, pomerne silný motor má maximálny krútiaci moment na úrovni 300 Nm, takže zrýchlenie, vrátane dynamického, je pomerne slušné. Celkovo je však auto naladené skôr komfortne, k športovej jazde príliš neláka. Naša priemerná spotreba bola o niečo vyššia než deklarovaná. Pri približne rovnomernom rozložení jazdy medzi mesto, okresky a diaľnice sme sa s priemerom pohybovali okolo hranice 7 litrov, respektíve tesne nad ňou.

Z nášho pohľadu sa Francúzom zámer vytvoriť výnimočné auto naozaj vydaril. A to nielen vďaka originálnemu interiéru, ale aj rôznym drobnostiam, ku ktorým patrí napríklad svetelné divadlo, ktoré vám pri odomknutí predvedú predné adaptívne svetlomety. Tri diódové moduly sa v nich, jeden po druhom, synchronizovane otočia o 180 stupňov a najmä v noci to vyzerá naozaj efektne. DS 7 Crossback v prevedení Louvre je naozaj exkluzívne pôsobiacim modelom, aj keď sa tú exkluzivitu niekedy snaží až priveľmi zdôrazniť na úkor praktickosti.

Cena zodpovedá výbave, no DS 7 sa už dostal do úrovne, v ktorej priamo konkuruje nemeckým prémiovým značkám. To je vlastne aj jeho zámerom a na domácoch trhu to fungovať určite bude. Či aj na iných európskych, kde sú zákazníci orientovaní konzervatívnejšie, uvidíme na konci tohto roku. Bez šance tento model určite nie je. A nesmieme zabúdať ani na ázijské trhy, kde sa tento typ áut predáva naozaj dobre.

Rozmery, objemy, hmotnosti DS 7 Crossback Louvre PureTech 225 S&S EAT8
Dĺžka (mm) 4 573
Šírka (mm) 1 906 (bez zrkadiel)
Výška (mm) 1 625
Rázvor (mm) 2 738
Objem batožinového priestoru (l) 555
Objem palivovej nádrže (l) 62
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 604
Technické údaje DS 7 Crossback Louvre PureTech 225 S&S EAT8
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 598
Počet valcov 4
Výkon (kW/k)pri ot./min 165/224 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 300/1 900
Prevodovka AT, 8 stupňov
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 234
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 8,2
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) 5,5
Spotreba (kombinovaná, test) (l/100km) 7,1
Ceny (vrátane DPH)  
Základná cena DS 7 Crossback (PureTech 130 S&S EAT8) 33 490 eur
Základná cena DS 7 Crossback PureTech 225 S&S EAT8 45 690 eur
Základná cena DS 7 Crossback Louvre (PureTech 225 S&S EAT8) 49 990 eur

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
14 debata chyba
Viac na túto tému: #test auta #DS 7 Crossback Louvre #DS 7 #DS
Články podľa značiek