Video
Test vznikol v spolupráci so spoločnosťou AAA AUTO. Kia Cee'd druhej generácie bola na trhu v rokoch 2012 až 2018. Kórejská značka ju vyrábala vo svojom závode v Žiline. Aktuálne sa v predajniach Kie nachádza tretia generácia, ktorá už z názvu stratila apostrof.
Poslednú generáciu s apostrofom (druhú generáciu celkovo) verejnosť spoznala v júni 2015. K zákazníkom sa prvé kusy auta dostali v septembri toho istého roku. Do roku 2018, kedy prišla tretia generácia, bolo vyrobených 647 700 kusov auta, ktoré vidíte na videu a obrázkoch.
Druhé pokračovanie modelu Cee'd na trhu existovalo vo verzii hatchback a kombi. Trojdverový hatchback síce v ponuke bol, no volal sa pro_cee'd. Kia ho predávala v rokoch 2013 až 2015.
Spoľahlivosť
Kia tento model “vybavila” 7-ročnou zárukou. Mnohé autá v bazároch teda ešte majú platnú továrenskú záruku. To však platí len v prípade, ak auto absolvovalo predpísaný servis. Pred kúpou vozidla, ktorému ešte platí záruka odporúčame preveriť, zápisy v servisnej knihe.
Jedným z najčastejších problémov tohto autá je porucha denného LED svietenia. Nie každý kus má však vyriešené denné svietenie LED technológiou a tieto svetlá integrované v hlavnom svetlomete. Najčastejším prejavom problémov je nesvietenie denného svetla, prípadne jeho blikanie. Automobilka riešila tento problém v rámci záruky výmenou celého svetlometu. Pri kúpe sa teda informujte, či daný kus už výmenu absolvoval, alebo či má s denným svietením problémy.
Podvozok je robustný. Odoláva aj nekvalitným cestám. So zvyšujúcim sa počtom najazdených kilometrov zvyknú ako prvé vypovedať službu tiahla predného stabilizátora.
1,4 litrový benzínový štvorvalec môže majiteľov potrápiť vyťahanou rozvodovou reťazou alebo prasknutým tesnením hlavy valcov, cez ktoré uniká chladiaca kvapalina. Naftové agregáty sú spoľahlivé. Iný ako pravidelný servis si začnú vyžadovať až so stúpajúcim počtom najazdených kilometrov.
Prevodovky (automatická aj manuálne) patria k spoľahlivým. Problém môže spôsobovať spojka. Ak sa s vozidlom často jazdí v meste, jej opotrebenie môže prísť skôr, ako by ste čakali.
Motory
Cee'd ponúkal širokú škálu motorov s objemami od 1,0 do 1,6 litra. Litrové trojvalce do ponuky pribudli až po facelifte. Pred ním pod kapotou pracoval najmä benzínový 1,4 litrový štvorvalec, ktorý patrí k vyhľadávaným kusom.
Zaujímavou ponukou môže byť aj 1,6 litrový štvorvalec s výkonom 135 koní. Kia ponúkala aj verziu GT, ktorá bola vybavená 1,6 litrovým štvorvalcom s turbom a s výkonom 204 koní.
Široké zastúpenie v autobazároch majú naftové verzie. Pod kapotou tohto modelu pracovali dva naftové agregáty. Menší 1,4 litrový štvorvalec CRDI a väčší s objemom 1,6 litra. Ani jeden z nich nie je šampiónom vo výkone. Oba agregáty dokážu veľmi dobre šetriť palivo a hodia sa skôr pre vodičov, ktorí sa nezvyknú ponáhľať.
Dizajn, výbava a jazdné vlastnosti
Čítajte aj Test: Volkswagen ID.4 – rodinné elektrické SUV, ktoré dáva zmyselKia Cee'd druhej generácie dostala do vienka nadčasový dizajn, ktorý ani po rokoch nepôsobí zastaralo. Na druhej strane ide o pomerne nenápadný vzhľad. Pohľady okoloidúcich toto auto nepúta.
Interiér pôsobí moderným a miestami športovým dojmom. Kia sa neštítila tento model “vyzbrojiť” slušnou výbavou. Na palube tak môžete nájsť automatickú klimatizáciu, cúvaciu kameru, vyhrievané sedadlá alebo vyhrievaný volant.
Všetko však závisí od veku vozidla a stupňa výbavy. Kým niektoré kusy môžu mať palubu úplne bez dotykových ovládacích prvkov, v iných nájdete aj veľkú dotykovú obrazovku s navigáciou.
V oblasti jazdných vlastností patrí tento model k priemeru. Podvozok je naladený tuhšie. Problém vidíme v jeho slabšom odhlučnení. V porovnaní s nemeckou konkurenciou Kia v tejto disciplíne v prípade výrazne zaostáva.
Ceny
Cee'd druhej generácia môže okrem dobrej spoľahlivosti zaujať aj lákavou cenou. Na zánovný kus potrebujete približne 10-tisíc eur. Zachovalú druhú generáciu Cee'du zvládnete kúpiť aj za menej peňazí.
Najviac opotrebované kusy sa predávajú za približne 5-tisíc eur. My osobne by sme sa vyhli 1,4 litrovému CRDI, ktoré je až príliš slabé. V prípade nafty by sme radšej zvolili väčší motor, ktorý je taktiež dostatočne úsporný.
Benzínové motory sú zaujímavé všetky. Ak by nám nešlo o čo najnižšie náklady na prevádzku, poobzerali by sme sa po verzii GT s 1,6 litrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom. Tých je však v ponuke málo.
Motor | Roky výroby | Výkon (kW/k) | Krútiaci moment (Nm) | Emisná trieda |
---|---|---|---|---|
1,4 CVVT | 04/2012 – 06/2015 | 73/99 | 137 | Euro 5 |
1,4 CVVT | 06/2015 – 2018 | 73/99 | 134 | Euro 6 |
1,0 T-GDI | 12/2015 – 2018 | 74/100 | 171 | Euro 6 |
1,0 T-GDI | 08/2015 – 2018 | 88/120 | 171 | Euro 6 |
1,6 GDI | 04/2012 – 2018 | 99/135 | 165 | Euro 5/Euro 6 |
1,6 T-GDI GT | 05/2013 – 2018 | 150/204 | 265 | Euro 5/ Euro 6 |
1,4 CRDI | 04/2012 – 10/2013 | 66/90 | 220 | Euro 5 |
1,6 CRDI | 04/2012 – 06/2015 | 94/128 | 260 | Euro 5 |
1,6 CRDI | 06/2015 – 2018 | 100/136 | 280 | Euro 6 |