TEST: Ford Fusion 1,4 TDCi FreshJemný drsňák

Pevné, sebavedomé, praktické vozidlo pre každodenný život – tak znie krátka definícia z prospektu o Forde Fusion. O pravdivosti danej vety sa nás snažil presvedčiť Fusion 1,4 TDCi s akčnou výbavou Fresh v atraktívnej sýtočervenej farbe.

08.03.2005 15:52
debata
 Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Už na prvý pohľad dáva Ford Fusion najavo istú nadradenosť nad konštrukčným bratom Fiestou. Na rozdiel od športovo strihnutej sestry sa hranatá karoséria tvári viac sebaisto a má celkovo mužnejší charakter. Kubisticky sú poňaté aj predné reflektory, výraznejšie sú interpretované aj lemy blatníkov.

Bočná línia pripomína verziu karosérie kombi, a neskrýva vyššiu svetlú výšku. I keď tá si pripísala iba o 3 centimetre viac ako už spomínaná Fiesta, pozorovateľ bude odhadovať určite viac. Takmer zvislá zadná časť skloňuje vyššie úžitkové ciele, atraktívne disky kolies so zdvojenými lúčmi naopak pozdvihujú estetiku. Tak, či onak je Fusion svojimi hranami skôr bližšie k mužskej populácii.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

V interiéri zavládne malá schizofrénia. Palubná doska je prevzatá z Fiesty podobne ako podlahová plošina, no pocit z priestrannosti interiéru je oveľa lepší. A to tak na predných, ako aj zadných sedadlách, v tomto smere mieri Fusion do vyššej kategórie.

Fusion pojme bez akýchkoľvek problémov štyri dospelé osoby objem batožinového priestoru 337 litrov hodnotíme taktiež ako dostatočný. Variabilitu interiéru vyjadrujú taktiež sklopné sedadlá takže maximálna hodnota „naládovania“ je vyjadrená hodnotou 1175 litrov. Dlhšie predmety zhltne interiér aj vďaka sklopnému operadlu sedadla.

Navyše aj sedák skrýva pod sebou odkladací priestor, v centre vrchnej časti stredovej konzoly možno taktiež ukryť drobnosti, pred spolujazdcom a vo dverách sa nachádzajú dnes už povinné schránky.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Už spomínanej palubnej doske niet čo vyčítať, všetko je tam, kde má byť, navyše masívna radiaca páka sa hodí do modelu Fusion rozhodne viac, opäť potešili presné radiace dráhy. Tentoraz sa na stredovej konzole objavilo aj tlačidlo klimatizácie, ktorá sa v akčnej sérii Fresh ponúka za skutočne lákavú cenu.

Bezpečnosť prezentovali systémy ako ABS, dvojicu frontálnych airbagov, možno doplniť o bočné aj hlavové airbagy, podobne aj ESP j k dispozícii za príplatok, takže v tomto smere si Fusion plní svoje povinnosti.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Pod kapotou bojoval o priazeň maloobjemový turbodiesel s priamym vstrekovaním. Motor 1,4 TDCi sa zrodil zo spolupráce Fordu s koncernom PSA. Objem 1,4 litra znamená výkon 50 kW (68 k) v s spolupráci s maximálnym krútiacim momentom 160 Nm. Ten je k dispozícii pri 2000 ot/min, čo je zároveň hranicou nutnou k oživeniu napredovania. Po prekročení danej medze Fusion ožije, no už po 3500 ot/min treba radiť, to je daň za priebeh krútiaceho momentu.

Na druhej strane týždňový test sme absolvovali so spotrebou 5,8 litra, ktorá je cnosťou daného motora, na margo dynamiky snáď len údaj o maximálnej rýchlosti 159 km/h, ktorá je viac než dostatočná, taktiež zrýchlenie za 15,5 je úplne v norme, najmä so spätnou väzbou na spotrebu paliva.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Kapitola jazdné vlastnosti je tradične silnou doménou značky Ford a v tomto duchu kráča aj Fusion. Presné, vypočitateľné reakcie a relatívne vysoko posunutá hranica vrodenej nedotáčavosti nedáva priestor na kritiku.

Apropo – svetlá výška 16 centimetrov v kombinácii s predným pohonom a otvoreným diferenciálom povoľuje jazdu len na poľných cestách naopak najneskôr pri parkovaní na vyšší obrubník ocení majiteľ všestrannosť auta.

Ford Fusion nie je offroad, ale môže si jednoducho dovoliť viac. A to tak zvonku, ako aj vo vnútri, v miernom teréne, či pri mestskej jazde a navyše je s motorom 1,4 TDCi aj mimoriadne úsporný. Budúci majiteľ ním tak môže vyjadriť svoje túžby a spraviť prvý krok k smerom ku kategórii 4×4.

Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie    Klikni pre zväčšenie

Cena základného modelu:  Ford Fusion 1,4 TDCi Fresh: 589.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  589­.000 Sk
Sériové vybavenie:  Airbag vodiča aj spolujazdca, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných okien, , centrálne uzamykanie na diaľkové ovládanie, výškovo nastaviteľné sedadlo a volant, manuálna klimatizácia, Autorádio s kazetovým prehrávačom ICE 3, protiblokovací systém ABS
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla: žiadne

Technické údaje:

Motor:  Radový štvorvalcový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním nafty, dvojventilová technika, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 1399 cm3, maximálny výkon 50 kW (68 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 160 Nm pri 2000 ot/min br>
Priemerná spotreba: 5,8 litra/100 kmPrevodovka:  päťstup­ňová manuálna prevodovka, suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesáPodvozok:  Vpre­du: nezávislé zavesenie kolies na priečnych ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu kľuková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu,Brzdy:  v­predu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABSKaroséria:  Päťdve­rová kompaktná limuzína, DxŠxV 4200×1721×1488 mm, rázvor osí kolies 2485 mm, pohotovostná hmotnosť 1100 kg, celková hmotnosť 1640 kg, Objem batožinového priestoru 337/1175 litrov,
Zrýchlenie  z 0 – 100 km/h : 15,5 s
Maximálna rýchlosť:  159 km/h

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Články podľa značiek