Prvá jazda: Hyundai Bayon - dobre vymyslený crossover

Po prvých desiatkach kilometrov nás Bayon zaujal výborným podvozkom a naozaj veľkorysým vnútorným priestorom. Len v naozaj vysokých otáčkach nás trochu rušil zvukový prejav trojvalca.

, 12.07.2021 06:00
Bayon aj nepriek kompaktnejším rozmerom ponúka... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021) Bayon aj nepriek kompaktnejším rozmerom ponúka prekvapivo veľký vnútorný priestor.

Máme za sebou prvý deň s novým crossoverom Hyundai Bayon a spojenie v nadpise „dobre vymyslený crossover“ nie je mienené ako fráza. Hyundai mal v portfóliu prázdne miesto po populárnom malom crossoveri ix20, ktoré väčšia Kona nevie celkom vyplniť – jednak kvôli rozmerom, základnému výkonu a aj nadobúdacej cene. Pre časť z tých, ktorých oslovil model ix20 je trochu veľká, trochu silná už v základe a aj trochu drahá.

Nový Bayon začína v základe s motorom s výkonom 62 kW a cenou pod hranicou 14 500 eur. Kórejci v ňom navyše stvorili naozaj „malé veľké auto“ – inak povedané, pri kompaktných rozmeroch je vnútorný priestor prekvapivo veľký a aj kufor má objem vyše 400 litrov. Základný cenník vyzerá takto:

Hyundai Bayon – ceny

Motor Výkon (kW/k) Prevodovka Comfort Family Style
1,2i 62/84 5M 14 490 € 16 390 €
1,0 T-GDi 74/100 6M 15 190 € 17 090 € 19 390 €
1,0 T-GDi MHEV 70 kW 6iM 20 890 €

Po dizajnovej stránke ide o pomerne nápadné auto, no nie natoľko, aby odradilo konzervatívnejšie orientovaných záujemcov. Výrazná je na ňom predná maska, rozširujúca sa smerom nadol a vyplnená prekladanými obdĺžnikovými prvkami, doplnená trojdielnymi full LED svetlami a nad nimi oddelenými úzkymi horizontálne orientovanými dennými svetlami. Ešte zaujímavejšia je podľa nás zadná časť auta s „bumerangovými“ LED svetlami umiestnenými pomerne vysoko a prepojenými lištou, tá však nie je podsvietená.

Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021)
Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021)
+5Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021)

V interiéri sú zväčša tvrdšie plasty, spracovaný je však kvalitne a hlavne je naozaj priestranný – a to nielen vpredu, ale aj na zadných sedadlách. Štyria priemerne vysokí dospelí sa v tomto aute odvezú úplne bez problému, respektíve komfortne. Ak k tomu prirátame vyše 400-litrový kufor, tak vnútorný priestor patrí, spolu s dizajnom, k silným stránkam tohto auta. Vodič môže mať pred sebou digitálny prístrojový štít a infotainmentový stredový displej má veľmi slušnú grafiku a aj pomerne rýchlu odozvu. V najvyššej výbave je už v cene aj navigácia.

Za príplatok je prémiové audio Bose. To sme skúšali v i20-ke a toto auto nás presvedčilo, že aj v malom aute môžete mať za rozumnú cenu naozaj špičkový zvuk. Ak si potrpíte na hudbu, za tých 700 eur stojí, navyše za túto cenu k nemu dostanete ako bonus aj vyhrievanie zadných sedadiel a pár dizajnových doplnkov.

Interiér je spracovaný kvalitne, použité plasty... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021) Interiér je spracovaný kvalitne, použité plasty sú síce tvrdšie, ale nejako to neprekáža.

Auto stojí na rovnakej platforme ako ix20, takže v ponuke chýba plug-in hybrid alebo elektrická verzia, ktoré však v tejto kategórii áut sú len veľmi ťažko predajné. My sme prvé desiatky kilometrov absolvovali s verziou 1,0 T-GDi s motorom s výkonom 74 kW/100 koní, ktorý bol doplnený 7-stupňovým dvojspojkovým automatom. Táto motorická verzia sa z nášho pohľadu bude predávať najviac, aj keď niekto dá prednosť skôr 6 stupňovému manuálu.

Za automat si totiž priplatíte 1 750 eur, na druhú stranu, k radeniu nemáme žiadne výhrady, dokáže efektívne a rýchlo podradiť a vysoké otáčky vie chvíľu podržať. Zvuk trojvalca je prekvapivo príjemný, mierne hlbší, na prvé počutie by asi mnohí tipovali štvorvalec. Samozrejme, typický vyššie položený a už zďaleka nie tak príjemný zvuk má tento motor vo vyšších otáčkach niekde nad 5-tisícovou hranicou. S krútiacom momentom 172 Nm, dostupným od 1500 do 4000 otáčok to nie je žiadny trhač asfaltu, ale dynamika je úplne dostatočná na bežné predbiehanie.

Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021)
Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021)
+11Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021)

K spotrebe sa budeme vedieť bližšie vyjadriť až po štandardnom teste, pri krátkom 1-dňovom zoznámení sa s autom, pri ktorom sme si navyše odjazdili 100-kilometrovú trasu s dvomi horskými priechodmi, kde sme chceli vyskúšať jeho správanie sa v zákrutách, by to nebolo korektné. Na základe toho, čo sme najazdili, si trúfame len odhadnúť, že s kombináciou, ktorú sme testovali, sa bude dať dlhodobo jazdiť s priemerom mierne nad šiestimi litrami. Uvidíme, či nám tento odhad vyjde.

Práve na horských priechodoch a aj na menej kvalitných cestách sme – popri dizajne a vnútornom priestore – objavili tretie veľké plus Bayonu. Je ním podvozok. V serpentínach na horských priechodoch sa samozrejme mierne nakláňal, no správal sa veľmi čitateľne a pomerne neutrálne. A popritom si dokázal naozaj veľmi dobre poradiť s väčšími aj menšími nerovnosťami.

Nás zaujala zadná časť s bumerangovými a... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW (2021) Nás zaujala zadná časť s bumerangovými a relatívne vyššie umiestnenými svetlami. Škoda len, že nie sú prepojené podsvietenou lištou.

Viac o Bayone zistíme v štandardnom teste, no „na prvý dotyk“ v nás zanechal veľmi dobrý dojem – a nielen dizajnom. Z praktického hľadiska prekvapil ako vnútorným priestorom, tak aj podvozkom a množstvom moderných technológií, s ktorých sú samozrejme niektoré len za príplatok a cenu nášho testovaného auta napríklad navýšili na viac ako 21-tisíc eur. Základ však stojí 14 490 eur, čo je veľmi slušná štartovacia cena.

Tento menší crossover navyše cieli presne do priestoru, v ktorom Hyundaiu aktuálne chýbal model a my si dovolíme predpovedať, že v druhom kvartáli by mohol na Slovensku do predajných štatistík vo svojej triede prehovoriť pomerne významným spôsobom.

Rozmery, objemy, hmotnosti Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW 7DCT
Dĺžka (mm) 4 180
Šírka (mm) 1 775
Výška (mm) 1 500 (s lyžinami)
Rázvor (mm) 2 580
Objem batožinového priestoru(l) 411
Objem palivovej nádrže (l) 40
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 095 – 1 205
Technické údaje Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kW 7DCT
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 998
Počet valcov 3
Výkon (kW/k) 74/100
Max. krútiaci moment (Nm) 172
Prevodovka automatická 7 st. automat
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,7
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) 5,4 – 5,6
Spotreba (test) (l/100km)
Ceny (vrátane DPH)  
Základná cena Hyundai Bayon (1,2i 62 kW) 14 490 eur
Základná cena Hyundai Bayon 1.0 TGDi 74 kw 7AT 16 940 eur
Cena testovaného auta od 21 730 eur

© Autorské práva vyhradené

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #test auta #prvá jazda #Hyundai Bayon #crossover #bayon
Články podľa značiek