Test: BMW M440i Cabrio - Keď leto, tak kabriolet. Keď kabriolet, tak extrémny!

BMW M440i xDrive dokáže jeho 374 koní aj napriek hmotnosti takmer 1,9 tony rozhýbať na stovku za menej ako 5 sekúnd. Na ceste sa správa naozaj suverénne.

, 18.07.2021 06:51
debata (18)
Ak sa vám páčia kolesá, tak tie sú aj s... Foto: Pravda, Martin Domček
BMW M440i xDrive Cabrio (2021) Ak sa vám páčia kolesá, tak tie sú aj s pneumatikami príplatkové z top verzie M4 Competition a budú vás stáť takmer dve tisícky.

Kedy testovať kabriolet, ak nie v lete? Hneď prvý, ktorý sa nám tento rok dostal do rúk, však možno označiť známym crème de la crème. Ako inak pomenovať kabriolet, ktorý má pod kapotou radový benzínový šesťvalec s výkonom 275 kW, respektíve 374 koní, doplnený 8-stupňovou športovou automatickou prevodovkou, ktorý dokáže na stovku zrýchliť za menej ako 5 sekúnd? A to pri hmotnosti takmer 1,9 tony. Reč je o BMW M440i xDrive Cabrio. Cena tejto verzie začína mierne pod hranicou 73 tisíc eur.

Tak trochu chameleón

Tento kabriolet však nie je zaujímavý len technikou, ale aj vzhľadom. Mal totiž tmavozelenú metalízu, meniacu odtieň podľa svetla a uhla, z ktorého sa naň pozeráte. Z niektorých pohľadov vyzeral dokonca ako čierny. A s touto tmavozelenou metalízou veľmi dobre ladila čierna maska chladiča orámovaná matným chrómom a so známymi „ľadvinkami“, ktoré si už z hľadiska veľkosti nezaslúžia iný prívlastok ako „mega“. Je to samozrejme vec vkusu, ale nám sa už na tomto aute naozaj zdajú trochu hypertrofované.

Zadné sedadlá sú núdzové, vhodné nanajvýš pre... Foto: Pravda, Martin Domček
BMW M440i xDrive Cabrio (2021) Zadné sedadlá sú núdzové, vhodné nanajvýš pre deti.

So zelenou však veľmi dobre ladil krémovo biely kožený poťah interiéru s dvojfarebnou palubnou doskou. Kabriolet je 4-miestny, ale zadné sedadlá sú vhodné skôr pre deti, pre dospelých môžu slúžiť skôr ako núdzové, resp. ako rozšírené odkladacie miesto ku kufru, ktorý má základný objem 385 litrov.

A nesmieme zabudnúť na dôležitú novinku – štvorkový kabriolet má vo svojej najnovšej inkarnácii plátenú skladaciu strechu, ktorú rozložíte za menej ako 20 sekúnd. Ide to vraj až do rýchlosti 50 km/h, ale akosi sme to nemali odvahu vyskúšať, no pri pomalšej jazde sme ju v pohode zložili.

Výrobca sa pochválil dvomi vecami. Je vraj až o 40 percent ľahšia ako kovová u predchodcu a dokáže izolovať interiér až na úroveň kupé. To prvé nemáme ako overiť, ale to, že interiér je pri zatvorenej streche naozaj vynikajúco odhlučnený, potvrdiť môžeme. Iba pri vyšších rýchlostiach sa trochu od nej ozýval aerodynamický hluk.

Suverénny na ceste

A práve jazda vyššími rýchlosťami je na tomto aute zaujímavá. Nielen kvôli tomu, že stovku zvládne pod päť sekúnd, ale hlavne kvôli tomu, že toto auto má mimoriadne tuhú karosériu. Výstuhy pracujú dobre, takže zákrutami prechádza isto a nezačujete ani náznak nejakého vŕzgania karosérie – a to ani na horších cestách. Takmer dvojtonovú hmotnosť auta absolútne necítite, dynamika je skvelá a v zákrutách sa auto správa isto, podvozok si v jeho prípade zaslúži absolutórium.

BMW M440i xDrive Cabrio (2021)
BMW M440i xDrive Cabrio (2021)
+11BMW M440i xDrive Cabrio (2021)

A spolu s ním aj výborný agregát, ktorý ožíva už v nízkych otáčkach a 500 Nm krútiaceho momentu cítiť. Tento agregát navyše výborne spolupracuje s osemstupňovým športovým automatom, čo je dobre, pretože manuál do tohto kabria nedostanete ani v základnom modeli. A vďaka mildhybridnej technológii sa motor pri rozjazde aktivuje rýchlejšie, no ak sa na tento kabriolet dívame zúženou športovou optikou, tak pri presune nohy z brzdy na plyn by to mohlo byť aj o niečo skôr.

Ono, v praxi to postrehnete len výnimočne, ale upozorňujeme na to, že jedným z mála „neduhov“ tohto modelu je fakt, že štart -stop sa riadi vlastnými pravidlami, manuálne ho nedeaktivujete. Ale napríklad v športovom režime vás nebude „otravovať“, čo má samozrejme svoju logiku.

BMW M440i xDrive Cabrio (2021)
BMW M440i xDrive Cabrio (2021)
+8BMW M440i xDrive Cabrio (2021)

Ako výkonné auto, využíva testované BMW aj pohon xDrive, teda 4×4, ak štvorkolku v kabriolete chcete, tak iba v kombinácii so 6-valcovými motormi. Testované auto malo aj športový M diferenciál a variabilné športové riadenie.

O spotrebe ťažko hovoriť, toto auto vás totiž priam vyzýva k jazde, ktorú nemožno úplne nazvať defenzívnou. Väčšinu času sme jazdili bez strechy, pričom v meste sme mali spotrebu mierne nad hranicou 10 litrov, mimo mesta sme sa na okreskách dokázali dostať pri jazde spôsobom „sightseeing“ aj na osem litrov.

Kabrio vyberáte srdcom

Pri rýchlej jazde s obsadenými prednými sedadlami môžete nad zadné namontovať veterný štít, respektíve deflektor, znižujúci turbulentné prúdenie vzduchu v kabíne. Ale ani bez neho sa netreba báť tepelného nekomfortu ani pri nižších teplotách, v opierkach predných sedadiel sú totiž zabudované prieduchy, ktoré vám môžu na zátylok fúkať teplý vzduch.

Výbava auta nie je zlá už v základe, chválime, že pokiaľ ide o bezpečnosť, tak je rovnako dobre vybavené ako v základnej verzii 420i, tak aj v exkluzívnej M4 Competition M xDrive. Ocenili sme aj laserové svetlá a kvalitný head-up displej.

Auto vyzerá výborne aj so zatiahnutou strechou. Foto: Pravda, Martin Domček
BMW M440i xDrive Cabrio (2021) Auto vyzerá výborne aj so zatiahnutou strechou.

Žiaden kabriolet nie je voľbou z rozumu a rozhodne už nie 375-koňový šesťvalec. Keď sa pozriete do cenníku, tak za výkon, ktorý by mal každému stačiť, teda 180 kW, respektíve 245 koní pri verzii 430i zaplatíte v základe takmer o 14-tisíc eur menej. A to už nie je málo, avšak oželieť musíte pohon xDrive. Na druhú stranu, po týždni, strávenom v testovanej exkluzívnej verzii M440i budeme absolútne chápať, ak niekto pri výbere racionálne uvažovať nebude.

Rozmery, objemy, hmotnosti BMW M440i xDrive Cabrio
Dĺžka (mm) 4 770
Šírka (mm) 1 852
Výška (mm) 1 394
Rázvor (mm) 2 851
Objem batožinového priestoru(l) 385
Objem palivovej nádrže (l) 59
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 890
Technické údaje BMW M440i xDrive Cabrio
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 2 998
Počet valcov 6
Výkon (kW/k) 275/374
Max. krútiaci moment (Nm pro ot./min.) 500/1900 – 5000
Prevodovka automatická športová Steptronic 8 st.
Poháňaná náprava predná a zadná
Max. rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 4,9
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) 7,8 – 8,4
Spotreba (test) (l/100km) 9,9
Ceny (vrátane DPH)  
Základná cena BMW rad 4 Cabrio (model 420i 135 kW) 54 000 eur
Základná cena BMW M440i xDrive Cabrio 72 700 eur
Cena testovaného auta 86 817 eur

© Autorské práva vyhradené

18 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #kabriolet #BMW 440i #test auta #440i Cabrio #kabrio
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek