Kedy testovať kabriolet, ak nie v lete? Hneď prvý, ktorý sa nám tento rok dostal do rúk, však možno označiť známym crème de la crème. Ako inak pomenovať kabriolet, ktorý má pod kapotou radový benzínový šesťvalec s výkonom 275 kW, respektíve 374 koní, doplnený 8-stupňovou športovou automatickou prevodovkou, ktorý dokáže na stovku zrýchliť za menej ako 5 sekúnd? A to pri hmotnosti takmer 1,9 tony. Reč je o BMW M440i xDrive Cabrio. Cena tejto verzie začína mierne pod hranicou 73 tisíc eur.
Tak trochu chameleón
Tento kabriolet však nie je zaujímavý len technikou, ale aj vzhľadom. Mal totiž tmavozelenú metalízu, meniacu odtieň podľa svetla a uhla, z ktorého sa naň pozeráte. Z niektorých pohľadov vyzeral dokonca ako čierny. A s touto tmavozelenou metalízou veľmi dobre ladila čierna maska chladiča orámovaná matným chrómom a so známymi „ľadvinkami“, ktoré si už z hľadiska veľkosti nezaslúžia iný prívlastok ako „mega“. Je to samozrejme vec vkusu, ale nám sa už na tomto aute naozaj zdajú trochu hypertrofované.
So zelenou však veľmi dobre ladil krémovo biely kožený poťah interiéru s dvojfarebnou palubnou doskou. Kabriolet je 4-miestny, ale zadné sedadlá sú vhodné skôr pre deti, pre dospelých môžu slúžiť skôr ako núdzové, resp. ako rozšírené odkladacie miesto ku kufru, ktorý má základný objem 385 litrov.
A nesmieme zabudnúť na dôležitú novinku – štvorkový kabriolet má vo svojej najnovšej inkarnácii plátenú skladaciu strechu, ktorú rozložíte za menej ako 20 sekúnd. Ide to vraj až do rýchlosti 50 km/h, ale akosi sme to nemali odvahu vyskúšať, no pri pomalšej jazde sme ju v pohode zložili.
Výrobca sa pochválil dvomi vecami. Je vraj až o 40 percent ľahšia ako kovová u predchodcu a dokáže izolovať interiér až na úroveň kupé. To prvé nemáme ako overiť, ale to, že interiér je pri zatvorenej streche naozaj vynikajúco odhlučnený, potvrdiť môžeme. Iba pri vyšších rýchlostiach sa trochu od nej ozýval aerodynamický hluk.
Suverénny na ceste
A práve jazda vyššími rýchlosťami je na tomto aute zaujímavá. Nielen kvôli tomu, že stovku zvládne pod päť sekúnd, ale hlavne kvôli tomu, že toto auto má mimoriadne tuhú karosériu. Výstuhy pracujú dobre, takže zákrutami prechádza isto a nezačujete ani náznak nejakého vŕzgania karosérie – a to ani na horších cestách. Takmer dvojtonovú hmotnosť auta absolútne necítite, dynamika je skvelá a v zákrutách sa auto správa isto, podvozok si v jeho prípade zaslúži absolutórium.
A spolu s ním aj výborný agregát, ktorý ožíva už v nízkych otáčkach a 500 Nm krútiaceho momentu cítiť. Tento agregát navyše výborne spolupracuje s osemstupňovým športovým automatom, čo je dobre, pretože manuál do tohto kabria nedostanete ani v základnom modeli. A vďaka mildhybridnej technológii sa motor pri rozjazde aktivuje rýchlejšie, no ak sa na tento kabriolet dívame zúženou športovou optikou, tak pri presune nohy z brzdy na plyn by to mohlo byť aj o niečo skôr.
Ono, v praxi to postrehnete len výnimočne, ale upozorňujeme na to, že jedným z mála „neduhov“ tohto modelu je fakt, že štart -stop sa riadi vlastnými pravidlami, manuálne ho nedeaktivujete. Ale napríklad v športovom režime vás nebude „otravovať“, čo má samozrejme svoju logiku.
Ako výkonné auto, využíva testované BMW aj pohon xDrive, teda 4×4, ak štvorkolku v kabriolete chcete, tak iba v kombinácii so 6-valcovými motormi. Testované auto malo aj športový M diferenciál a variabilné športové riadenie.
O spotrebe ťažko hovoriť, toto auto vás totiž priam vyzýva k jazde, ktorú nemožno úplne nazvať defenzívnou. Väčšinu času sme jazdili bez strechy, pričom v meste sme mali spotrebu mierne nad hranicou 10 litrov, mimo mesta sme sa na okreskách dokázali dostať pri jazde spôsobom „sightseeing“ aj na osem litrov.
Kabrio vyberáte srdcom
Pri rýchlej jazde s obsadenými prednými sedadlami môžete nad zadné namontovať veterný štít, respektíve deflektor, znižujúci turbulentné prúdenie vzduchu v kabíne. Ale ani bez neho sa netreba báť tepelného nekomfortu ani pri nižších teplotách, v opierkach predných sedadiel sú totiž zabudované prieduchy, ktoré vám môžu na zátylok fúkať teplý vzduch.
Výbava auta nie je zlá už v základe, chválime, že pokiaľ ide o bezpečnosť, tak je rovnako dobre vybavené ako v základnej verzii 420i, tak aj v exkluzívnej M4 Competition M xDrive. Ocenili sme aj laserové svetlá a kvalitný head-up displej.
Žiaden kabriolet nie je voľbou z rozumu a rozhodne už nie 375-koňový šesťvalec. Keď sa pozriete do cenníku, tak za výkon, ktorý by mal každému stačiť, teda 180 kW, respektíve 245 koní pri verzii 430i zaplatíte v základe takmer o 14-tisíc eur menej. A to už nie je málo, avšak oželieť musíte pohon xDrive. Na druhú stranu, po týždni, strávenom v testovanej exkluzívnej verzii M440i budeme absolútne chápať, ak niekto pri výbere racionálne uvažovať nebude.
Rozmery, objemy, hmotnosti | BMW M440i xDrive Cabrio |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 770 |
Šírka (mm) | 1 852 |
Výška (mm) | 1 394 |
Rázvor (mm) | 2 851 |
Objem batožinového priestoru(l) | 385 |
Objem palivovej nádrže (l) | 59 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 890 |
Technické údaje | BMW M440i xDrive Cabrio |
---|---|
Typ motora | zážihový |
Zdvihový objem motora (cm3) | 2 998 |
Počet valcov | 6 |
Výkon (kW/k) | 275/374 |
Max. krútiaci moment (Nm pro ot./min.) | 500/1900 – 5000 |
Prevodovka | automatická športová Steptronic 8 st. |
Poháňaná náprava | predná a zadná |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,9 |
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) | 7,8 – 8,4 |
Spotreba (test) (l/100km) | 9,9 |
Ceny (vrátane DPH) | |
Základná cena BMW rad 4 Cabrio (model 420i 135 kW) | 54 000 eur |
Základná cena BMW M440i xDrive Cabrio | 72 700 eur |
Cena testovaného auta | 86 817 eur |