Test vznikol v spolupráci s AAA AUTO. Druhá generácia vozidla Peugeot 3008 sa verejnosti predstavila na jeseň roku 2016. V porovnaní so svojim predchodcom priniesla tritisíc osmička výrazné zmeny. Z MPV sa zmenila na SUV. Oblý dizajn vymenila za výrazné hrany.
Videotest: Dá sa zvyknúť na malý volant?
Práve tento dizajnový jazyk sa Peugeotu a jeho zákazníkom zapáčil. Dôkazom toho je na Slovensku vyrábaný Peugeot 208, ktorý v poslednej generácii dostal podobný vzhľad. Medzičasom sa z 3008 stalo vyhľadávané kompaktné SUV. Ako sa mu však darí aj po rokoch strávených v službe?
Pozor na benzínové motory
Peugeot 3008 už patrí k tým modelom, ktoré ponúkajú aj hybridné verzie. Tie však prišli na trh až v roku 2019 a 2020. V bazároch nájdete omnoho viac zastúpené benzínové a naftové verzie.
Pri záujme o benzínové agregáty odporúčame byť obozretný. Ich spoľahlivosť je priemerná. Tieto motory trpia na zanášanie karbónom, čo môže vyústiť do vážnych problémov. Nedostatok sa dá riešiť. Peugeot odporúča mechanické odstraňovanie nánosov karbónu, čo je pomerne pracná záležitosť. Na trhu sú firmy, ktoré ponúkajú chemické odstraňovanie karbónových usadenín. Túto metódu však samotný výrobca neodporúča.
Menší trojvalec PureTech sa vyznačuje veľmi dobrými jazdnými výkonmi. V spolahlivosti benzínových motorov tohto modelu patrí k tomu lepšiemu. Ani jemu sa však nevyhýbajú problémy s karbónom.
Väčšia štvorvalcová jednašestka má zlú povesť, ktorá vďaka svojej nespoľahlivosti získala v minulosti. Peugeot motor v roku 2015 výrazne upravil. Agregátu však aj tak svedčia najmä dlhšie trasy. Rovnako mu prospeje, ak vodič využíva jeho výkon a nedusí ho v nízkych otáčkach. V tomto prípade taktiež hrozí vyťahanie rozvodovej reťaze.
Celkovo za najlepší motor v tomto aute môžeme označiť dvojlitrový naftový štvorvalec s označením BlueHDI. Ide o rokmi a vývojom preverený agregát, ktorý je odolný s dobrým pomerom výkonu a spotreby.
Naopak neodporúčame menší motor 1,6 BlueHDI. Aj v tomto prípade hrozí zanášanie karbónom. Lepšou voľbou je mladší 1,5 litrový štvorvalec, ktorý je však výrazne drahší.
Všetky naftové motory sú citlivé na servis. Odporúčame používať kratší servisný interval ako predpísaných 30-tisíc kilometrov. Zanedbaný servis môže viesť k zanášaniu EGR ventilu, DPF filtra a rovnako aj k zvýšenej tvorbe karbónových usadenín.
Motor | Roky výroby | Výkon (kW/k) | Krútiaci moment | Emisná norma |
---|---|---|---|---|
1,2 PureTech | 10/2016–07/2018 | 96/131 | 230 Nm | Euro 6 |
1,2 PureTech | 07/2018–05/2019 | 96/131 | 230 Nm | Euro 6d-TEMP |
1,2 PureTech | od 05/2019 | 96/131 | 230 Nm | Euro 6d |
1,6 PureTech | 10/2016–05/2018 | 121/165 | 240 Nm | Euro 6 |
1,6 PureTech | 07/2018–07/2020 | 133/181 | 250 Nm | Euro 6d-TEMP |
1,6 PureTech | od 09/2020 | 133/181 | 250 Nm | Euro 6d |
HYBRID 225 | od 02/2020 | 165/220 | 360 Nm | Euro 6d |
HYBRID4 300 | od 09/2019 | 220/300 | 520 Nm | Euro 6d |
1,6 BlueHDI | 10/2016–02/2018 | 88/120 | 300 Nm | Euro 6 |
1,5 BlueHDI | 11/2017–09/2020 | 91/131 | 300 Nm | Euro 6d-TEMP |
1,5 BlueHDI | od 09/2020 | 91/131 | 300 Nm | Euro 6d |
2,0 BlueHDI | 10/2016–02/2018 | 110/150 | 370 Nm | Euro 6 |
2,0 BlueHDI | 11/2017–09/2020 | 130/177 | 400 Nm | Euro 6d-TEMP |
2,0 BlueHDI | 10/2016–10/2017 | 133/180 | 400 Nm | Euro 6d |
Výbava
Peugeot 3008 druhej generácie patrí k lepšie vybaveným autám. Už v základe ponúka digitálny prístrojový štít, ktorý sa nachádza nad volantom s malým priemerom. Ovládanie informačno-zábavného systému taktiež prebieha výlučne prostredníctvom dotykovej obrazovky.
Napriek tomu, že na palube je pomerne veľa elektroniky, záujemcovia o toto auta z druhej ruky sa nemusia báť jej spoľahlivosti. V súčasnosti majitelia týchto áut nehlásia chronické problémy.
V bazároch môžete nájsť aj 3008, ktorá má výbavu blízku prémiovým modelom. Nehovoríme len o dotykovej obrazovke a digitálnom prístrojovom štíte. V niektorých kusoch môžete nájsť aj predné sedadlá s masážnymi funkciami. Častou výbavou býva aj elektrické ovládanie sedadiel a ich vyhrievanie. Samozrejmosťou je klimatizácia.
Ceny
Ceny 3008 v bazároch zatiaľ ani zďaleka nepadli na dno. Z hornej strany sa blížia k hranici 10-tisíc eur, no ešte ju nedosiahli. Pre kus s minimom najazdených kilometrov si pripravte aspoň 15-tisíc eur. Podľa počtu najazdených kilometrov, veku a výbavy ceny stúpajú až k hranici 20-tisíc eur a vyššie.
Na trhu je v najväčšej miere zastúpený motor 1,6 BlueHDI. Benzínových agregátov je menej. Hybridy sú najdrahšie a v bazároch je ich úplné minimum. Peugeot 3008 má potenciál novému majiteľovi slúžiť ešte dlhé roky. Ak si toto auto kúpite, vďaka nadčasovému dizajnu ho môžete pred susedmi bez problémov vydávať za nové auto.