Test: BMW 740Ld xDrive - komfort, dotiahnutý do maxima

Na BMW radu 7 je výborné, že sa pri ňom nemyslelo len na komfort cestujúcich vzadu, ale možno si ho užiť aj za volantom. Navyše prekvapilo nízkou spotrebou.

29.08.2021 06:41
debata (3)
Cena testovanej limuzíny sa aj s príplatkovou... Foto: Pravda, Martin Domček
BMW 740Ld xDrive (2021) Cena testovanej limuzíny sa aj s príplatkovou výbavou vyšplhala takmer na 180-tisíc eur.

Na test sa nám dostalo špičkovo vybavené BMW radu 7, navyše v predĺženej verzii, teda niečo, čomu sa zvykne hovoriť „prezidentská limuzína“. V konečnom dôsledku, tomuto označeniu zodpovedá aj cena testovaného auta, ktorá sa vyšplhala takmer na 180 tisíc eur.

Je to samozrejme auto, určené tým, ktorí sa chcú, respektíve potrebujú v maximálnom možnom komforte odviezť často aj na dlhšie vzdialenosti a prirodzene, ide pri ňom aj o určitú spoločenskú prestíž.

Prístrojová doska pôsobí skôr konzervatívne, no... Foto: Pravda, Martin Domček
BMW 740Ld xDrive (2021) Prístrojová doska pôsobí skôr konzervatívne, no auto je "nabité" tými najmodernejšími technológiami, aké BMW aktuálne ponúka.

Tá je daná už samotnými rozmermi. Aj „krátka“ verzia BMW radu 7 je pritom už dostatočne impozantná. Na dĺžku má 5 120 mm a rázvor, definujúci veľkosť vnútorného priestoru, má 3 070 mm. Predĺžená verzia, ktorú sme testovali, je od nej dlhšia o 140 mm, ktoré sa kompletne premietli do väčšieho rázvoru. Ten narástol na 3 210 mm. Pri týchto rozmeroch nemá ani zmysel spomínať vnútorný priestor, ten je naozaj rovnako veľkorysý vpredu aj vzadu a plne korešponduje s vyššie uvedeným označením „prezidentská limuzína“.

Užijete si aj za volantom

Pritom ale nejde, ako napríklad pri Lexuse LS 600h, o limuzínu, kde sú všetka pozornosť a komfort sústredené len na pravé zadné sedadlo. Toto dvojtonové auto si totiž môžete rovnako užiť aj za volantom, v športovom móde. Dynamické parametre má totiž výborné – zrýchlenie na stovku za 5,1 sekundy má samo o sebe dostatočne výpovednú hodnotu. A to sme nespomenuli impozantný 700 Nm krútiaci moment.

BMW 740Ld xDrive (2021)
BMW 740Ld xDrive (2021)
+11BMW 740Ld xDrive (2021)

A keď sme už pri technických parametroch, doplňme, že auto malo pod kapotou trojlitrový naftový šesťvalec s výkonom 250 kW, respektíve 340 koní, kombinovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Aj vzhľadom na veľkú hmotnosť auta nás počas testu príjemne prekvapila spotreba, ktorá sa nám napokon pri miernej prevahe ciest v meste nad okreskami a diaľnicou ustálila na 7,5-litrovej hranici. Auto za ňu určite vďačí aj využitiu mild hybridného systému.

Celková dĺžka auta je takmer 5,3 metra. Foto: Pravda, Martin Domček
BMW 740Ld xDrive (2021) Celková dĺžka auta je takmer 5,3 metra.

Cestovný komfort, rovnako ako odhlučnenie kabíny sú na „päťhviezdičkovej“ úrovni, pri prémiovej limuzíne sme to aj očakávali. Na ceste vie byť auto až prekvapivo agilné a v zákrutách stabilné. Na druhú stranu – niet sa čo diviť, máte k dispozícii pohon 4×4, vzduchový podvozok, viete si nastaviť podľa štýlu jazdy svetlú výšku aj tuhosť pruženia a nechýba ani natáčanie zadnej nápravy.

A k tomu využíva presnú 8-stupňovú prevodovku Steptronic, ktorá reaguje rýchlo a, podľa zvoleného jazdného režimu, dokáže aj podržať vyššie otáčky tak, aby vynikla dynamika, naopak, v komfortnom režime radí naozaj ekonomicky, takže pri citlivejšom narábaní s plynom a brzdami sa dokážete bez problému dostať aj pod nami uvedený 7,5-litrový priemer.

Vyzdvihnúť treba adaptívne laserové svetlá, aktuálne asi svetlá s dlhším dosvitom na trhu nenájdete. Navyše majú prispôsobivý svetelný kužeľ a naozaj precízne a dostatočne včas dokážu vykryť aj viac objektov v protismere, takže sa nám ani raz nestalo, že by nás v noci niekto vyblikal. Ak jazdíte často v noci, tak aj pri iných verziách a modeloch BMW odporúčame tieto svetlá ako jeden z najdôležitejších príplatkov, pokiaľ ich nemáte už v cene zvolenej výbavy.

Ďalšou zaujímavou technológiou je aj asistent cúvania – pri ňom si auto zapamätá posledných 50 metrov jazdy vpred a keď ho aktivujte, tak automaticky bez vášho zásahu úplne identickou trajektóriou vycúva. To je úplne super pri vjazde do úzkych priestorov, kde navyše dobre nevidíte okolo seba. To je ale vďaka 360-stupňovému zobrazeniu a naozaj kvalitným kamerám prakticky nemožné.

BMW 740Ld xDrive (2021)
BMW 740Ld xDrive (2021)
+10BMW 740Ld xDrive (2021)

V aute nechýba ani hlasové ovládanie a ovládanie gestami (nielen pri audiu), no tomu druhému akosi nevieme prísť na chuť a ani nevieme dešifrovať, aký ma vlastne zmysel. Taktiež chválime kvalitný head-up displej s veľkou zobrazovacou plochou, kde si možno navoliť, čo chcete vidieť. Naopak – kto pri navigácii vymyslel, že zvolená trasa sa bude zobrazovať zelenou na zväčša zelenom podklade, by si zaslúžil, ľudovo povedané „odťať prsty“. A keď sme už pri navigácii a ďalších službách – auto už umožňuje softvérové aktualizácie „over the air“, teda bezdrôtovo a na diaľku.

Spomenuli sme, že auto si viete užiť naozaj aj za volantom, aj keď sa inžinieri sústredili na maximalizáciu komfortu vzadu. Pravé zadné sedadlo možno upraviť do takmer ležiacej polohy. Ide to preto, lebo sedadlo pred ním sa automaticky posunie úplne dopredu. Jeho operadlo sa preklopí smerom k prístrojovej doske, pričom možno upraviť displej na zadnej strane jeho hlavovej opierky a zároveň sa z jeho zadnej strany vysunie opierka, na ktorú si možno pohodlne vyložiť nohy.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #limuzína #BMW 7 #test auta #BMW 740Ld
Články podľa značiek