Test: Jazdený Opel Mokka - s podpisom od GM

Na trhu jazdeniek sú autá, ktoré sú opozerané, pretože je ich na cestách veľa a naopak. Ponuka autobazárov skrýva aj menej rozšírené vozidlá, ktorých kúpa môže byť dobrou voľbou. Presne takým je Opel Mokka. Pozor by ste si však mali dať na jeden motor.

02.10.2021 16:00
debata

Test vznikol v spolupráci so spoločnosťou AAA AUTO. Opel Mokka prišiel na trh v roku 2012. Išlo o prvú generáciu. Tá v predaji vydržala do roku 2019. Medzičasom v rámci faceliftu zmenila v roku 2016 názov na Opel Mokka X, ale to však nič nemení na jej zameraní a pôvode.

VIDEOTEST

Aktuálne je v predajniach s novými autami generácia druhá, ktorá už vznikla pod taktovkou francúzskeho koncernu PSA. Táto jazdenka má korene ešte v spolupráci Opelu a amerického koncernu General Motors. Ako správne tušíte, jeho názov je odvodený od druhu kávy.

Ponuka motorov

Opel Mokka prvej generácie pochádza ešte z čias, kedy osobné autá nepoužívali hybridné pohony skladajúce sa z elektromotorov a batérií. Dokonca auto pochádza z doby, kedy naftové motory neboli synonymom pre poškodzovanie životného prostredie. O tom svedčí aj ponuka motorov.

V bazároch sú zastúpené ako benzínové, tak aj... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Opel Mokka V bazároch sú zastúpené ako benzínové, tak aj naftové motory.

Z benzínových agregátov môžeme odporučiť 1,6 litrový agregát bez turba s označením EcoFlex. Ide o spoľahlivý agregát, ktorého výkon 115 koní je pre tento automobil dostatočný.

Pozor by ste si mali dať na 1,4 litrový preplňovaný štvorvalec, ktorého výkon sa v rôznych verziách pohybuje od 120 do 152 koní. Pred kúpou si pohonnú jednotku dobre preverte. Ak je to možné siahnite radšej po verziách s automatickou prevodovkou. Tento motor totiž zle znáša podtáčanie. Dôsledkom nesprávneho štýlu jazdy môže dôjsť k prasknutiu piestov a zvýšenej spotrebe oleja. Práve automat mohol predchádzajúcemu majiteľovi zabrániť v podtáčaní motora.

Podtáčanie nerobí dobre žiadnemu motoru - 1,4... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Opel Mokka Podtáčanie nerobí dobre žiadnemu motoru - 1,4 litrovému štvorvalcu od Oplu zvlášť.

Prehliadať netreba ani naftové motory. Najprv bol v ponuke štvorvalec s objemom 1,7 litra, na konci roku 2014 ho nahradila menšia “jednašestka”. Väčší motor pochádza od Isuzu a pri vyššom počte najazdených kilometrov ho trápia problémy s EGR ventilom. Menší agregát má najčastejšie problém s turbom.

Aj v tomto prípade teda platí staré známe pravidlo. Ak s autom budete jazdiť najmä po meste, naftovým motorom sa vyhnite. Ak však častejšie jazdíte na dlhšie trasy mimo mesta, pohonná jednotka spaľujúca naftu sa odmení dobrou spotrebou a v prípade nižšieho počtu najazdených kilometrov aj solídnou spoľahlivosťou.

Opel Mokka nepatrí k diaľničným flotilovým... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Opel Mokka Opel Mokka nepatrí k diaľničným flotilovým dostavníkom.

Opel ponúkal tento model aj s pohonom oboch náprav. V bazároch môžete nájsť Mokku s označením AWD nájsť najmä v spojení s 1,4 litrovým preplňovaným benzínovým motorom. Ide o systém, ktorý v prípade potreby pripája zadné kolesá prostredníctvom elektromagnetickej lamelovej spojky. Vyznačuje sa spoľahlivosťou a nižšími nárokmi na údržbu v porovnaní napríklad so systémom Haldex.

Výbava

Ak v bazáre nájdete Mokku, ktorá má v interiéri viac ako 20 tlačidiel, nezľaknite sa. Ide o štandardný interiér značky Opel z roku 2012. V porovnaní s premnoženými dotykovými obrazovkami to má jednoznačne svoje výhody. Najmä pri jazde je systém lepšie ovládateľný.

Interiér sa za svoj vek hanbiť nemusí. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Opel Mokka Interiér sa za svoj vek hanbiť nemusí.

Kusy vyrobené bližšie ku koncu produkcie už sú vybavené aj väčšou obrazovkou infotainmentu, avšak niektoré hardvérové tlačidlá ostali zachované. Napriek tomu Mokka ponúka väčšinu modernej výbavy.

Na palube nájdete navigáciu, vyhrievané a elektricky posuvné sedadlá, vyhrievaný volant, tempomat, svetelný a dažďový senzor alebo LED svetlá. Tradične lepšiu výbavu majú vozidlá, ktoré sú dovezené napríklad z Nemecka.

Motor Roky výroby Výkon (kW/k) Krútiaci moment Emisná norma
1,6 EcoFlex 06/2012–03/2018 85/115 155 Nm Euro 5/Euro 6
1,4 Turbo EcoFlex 03/2018–06/2019 88/120 175 Nm Euro 6d-TEMP
1,4 Turbo EcoFlex 06/2012–06/2019 103/140 200 Nm Euro 5/Euro 6/Euro 6d-TEMP
1,4 Turbo (s priamym vstrekovaním) 09/2016–06/2018 112/152 235 Nm Euro 6
1,6 CDTI 06/2015–06/2019 81/110 300 Nm Euro 6/Euro 6d-TEMP
1,6 CDTI 12/2014–06/2019 100/136 320 Nm Euro 6/Euro 6d-TEMP
1,7 CDTI 06/2012–12/2014 96/130 300 Nm Euro 5

Ceny a ponuka

V ponuke slovenských autobazárov nájdete niekoľko kusov modelu Mokka. Napriek tomu nejde o tak rozšírený model ako napríklad konkurenčné vozidlá od koncernu VW.

Dobrou správou je, že jazdená Mokka má len málokedy vysoký počet najazdených kilometrov. Len veľmi zriedka sa toto vozidlo vyskytovalo ako súčasť firemných flotíl, ktoré hltajú tisíce kilometrov týždenne.

Verzií s pohonom oboch náprav je na trhu málo. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Opel Mokka Verzií s pohonom oboch náprav je na trhu málo.

Na jazdenú Mokku si pripravte aspoň 9-tisíc eur. Za približne 10-tisíc môžete mať kus, ktorý má najazdených menej ako 100-tisíc kilometrov. Ak hľadáte verziu s pohonom oboch náprav, pripravte sa, že ponuka nie je široká. V bazároch takto nájdete najčastejšie vybavenú Mokku s 1,4 litrovým benzínovým alebo 1,6 litrovým naftovým motorom. Mokka 4×4 sa aktuálne predáva za minimálne 12-tisíc eur.

Opel Mokka
Opel Mokka
+25Opel Mokka

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #test #Opel #video #showroom #Opel Mokka #Opel Mokka X #jazdené autá
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek