
Mitsubishi Eclipse Cross patrí z hľadiska dizajnu k autám, ktoré sa nedajú prehliadnuť. Má výraznú prednú masku, z nášho pohľadu je až príliš výstrednou kombináciou rôznych oblúkov, kriviek a ostrých uhlov, extravagancia dostala evidentne prednosť pred eleganciou. Ale práve to mnohým vyhovuje, pretože jednoducho nechcú „tuctové“ auto.
S technológiou z Outlanderu
Tento rok Eclipse na náš trh prišiel aj v plug-in hybridnom variante, vybavený technológiou, prakticky úplne prebranou z väčšieho Outlanderu. A to vôbec nie je na škodu. V praxi to znamená, že auto má pod kapotou silný hladký spaľovací motor s objemom 2,4 litra a výkonom 72 kW, resp. 98 koní. Ten dopĺňajú dva elektromotory, predný má výkon 60 kW (82 koní), zadný má o 10 kW (13 koní) viac.

Aj vďaka nim sa plug-in hybridná verzia môže vo všetkých výbavových stupňoch pochváliť pohonom 4×4. Pokiaľ ide o elektrický dojazd, auto je vybavené batériou s kapacitou 13,8 kWh, vďaka ktorej má deklarovaný dojazd podľa prísnejšieho testovacieho protokolu WLTP približne 57 kilometrov. Ako je to v skutočnosti, sme sa snažili zistiť aj v našom redakčnom teste.
Pri jazde len so šoférom a v meste je plug-in hybrid naozaj výborný. Deklarovaný dojazd sme nedosiahli, ale na 45 – 47 kilometrov sme sa dostali úplne v pohode. Pri čisto elektrickej jazde a s ľahšou nohou na plyne sme navyše jazdili s priemerom niekde okolo 18 kWh, čo je naozaj super. Pomerne ťažké SUV si však vypýta svoju daň na diaľnici, kde sa v čisto elektrickom režime ani neoplatí jazdiť, pretože spotreba vám pri jazde tesne pod povoleným diaľničným limitom stúpne o polovicu. Tam skôr príde k slovu spaľovací motor.
A keď sme už pri ňom – v meste v hybridnom režime zvládnete 100 kilometrov s plne nabitou batériou aj niekde pod tromi litrami, ak ju však máte vybitú, razom budete so spotrebou atakovať aj dvojcifernú hranicu. Uvedená kombinácia relatívne „žravého“ benzínového motoru a dvoch elektromotorov má význam len vtedy, ak budete plug-in hybridný motor aktívne a na dennej báze využívať.
A to znamená – premyslite si, koľko denne najazdíte a či ho máte kde nabíjať tak, aby ste napríklad do práce a späť naozaj jazdili viac-menej v čisto elektrickom režime. Vtedy naozaj dáva zmysel. Z hľadiska kombinácie spaľovacieho motoru s elektormotormi totiž využíva osvedčenú technológiu z Outlanderu a oba typy pohonu sa veľmi dobre dopĺňajú. Ak však elektrina dôjde, od 2,4-litrového benzínového motoru jednoducho nemôžete chcieť nejakú 5 – 6 litrovú priemernú spotrebu.
S nabíjaním to zas – na rozdiel od väčšiny ostatných dostupných plug-in hybridov – až tak hrozné nie je. Eclipse totiž podporuje rýchle nabíjanie, takže v praxi ho v rýchlonabíjačke na 80 percent nabijete za necelú polhodinku. A vďaka technológii V2H môžete auto, ak je to nutné, použiť aj ako zdroj elektriny pre rôzne spotrebiče, ktoré sa z neho dajú priamo napájať prostredníctvom štandardnej 220V zásuvky.
Spolu s pohonom 4×4 máte k dispozícii aj rôzne jazdné režimy, určené pre rôzne typy vozovky: pre štandardnú jazdu, jazdu v snehu, na nespevných povrchoch a dynamickejšiu jazdu v zákrutách. Ten posledný sa volá Tarmac a občas sa ho oplatí vyskúšať. Aj keď konštruktéri umiestnili batérie do podvozku medzi nápravy a znížili tak ťažisko, predsa len sa Eclipse pri dynamickejšom prejazde zákrutami relatívne nakláňa.
Na druhú stranu – pravdou je, že na tento typ jazdy Eclipse nie je stavaný a ani nemá dostatočnú dynamiku. Zato však jeho podvozok vynikajúco eliminuje aj relatívne väčšie nerovnosti, jazdný komfort je z tohto pohľadu špičkový. Je to skôr mestské SUV, určené tým, ktorí sa chcú výraznejšie odlíšiť a hľadajú trochu extravagantnejšie a expresívnejšie vyzerajúce SUV, pri ktorom bol kladený vysoký dôraz na bezpečnosť a bezpečnostné technológie.