Pokračovanie článku: Test: Vynovený Citroën C3 Aircross dospel, avšak nestratil nič z hravosti

Facelift možno na prvý pohľad rozoznať podľa zmenenej prednej masky, pri ktorej denné svetlá priamo nadväzujú na logo značky v strede kapoty a sú, rovnako ako hlavné svetlomety, úzke a horizontálne orientované. Kompletne je zmenený aj celý predný nárazník.

Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021)
Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021)
+14Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021)

Na tomto aute je nám sympatické, že dizajnéri sa vybrali osobitou cestou a vytvorili auto, ktoré vyzerá naozaj originálne bez najmenšieho náznaku agresivity, respektíve zdôrazňovania dynamiky. A originalita v prostredí čoraz väčšej automobilovej unifikácie má byť jeho silnou zbraňou, na ktorej si Francúzi naozaj zakladajú. Aj preto si auto ďalej môžete dotvárať podľa svojich predstáv nielen zvonku, ale aj zvnútra v oveľa väčšej miere, než je bežné pri konkurencii. V praxi to znamená, že na výber máte 70 farebných kombinácií.

Rozmenené na drobné – kombinovať môžete sedem farieb karosérie, štyri dekoratívne farebné pakety a dve farby strechy. Nové sú tiež ozdobné dekory zadných bočných okien za stĺpikom C (to je to orámovanie okienka, ktoré je na fotografiách testovaného auta biele, môže však byť aj oranžové alebo pásikavé).

Interiér: Nie všetko je dokonalé

V interiéri je nový 9-palcový farebný displej, okrem najvyššej výbavy Shine si ho ale priplácate. Dostanete ho však aj s navigáciou. Inak je štandardom 7-palcový displej bez navigácie. Pri oboch však môžete rátať s podporou Apple Car Play a Android Auto. Daňou za väčší displej a dotykové ovládanie klimatizácie je nezmyselný prázdny výrez, ktorý zostáva na stredovej konzole pod displejom a keďže sa nijako prakticky nedá využiť, naozaj inak zaujímavý a originálne riešený interiér hyzdí.

V aute sa výrazne redukoval počet hardvérových ovládačov, takže niektoré bežné funkcie sú dostupné pomerne komplikovane a musíte sa pri ich nastavovaní ponoriť hlbšie do menu. Toto si naozaj pýta zjednodušenie, napríklad vyššie spomínaná „hyzdiaca“ polička pod displejom na stredovej konzole by bola super pre ovládanie klimatizácie a možno ešte jeden malý modul s pár mechanickými tlačidlami.

Vzadu to s miestom nie je zlé, výrezy v... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021) Vzadu to s miestom nie je zlé, výrezy v predných sedadlách sú navyše pomerne mäkké, takže v kolenách netlačia.

Technicky vzaté – určená je pre príplatkový ovládač systému Grip Control a asistent pre kontrolovanú jazdu z kopca, zmestí sa tam aj tlačidlo pre bezkľúčové štartovanie. Ale nič to nemení na tom, že ak si Grip Control neobjednáte, ten priestor mal byť využitý inak, pretože riešenie, ktoré dizajnéri zvolili je síce lacné, ale naozaj doslova „kole oči“.

Pri oboch verziách infotainmentu navyše absentujú novšie USB-C konektory, použité je USB typ A. K príplatkovým prvkom (350 eur), dostupným ale len pre najvyššiu výbavu, patrí aj farebný head-up displej. Ten dáta nepremieta na čelné sklo, ale na projekčnú plochu, ktorá sa vysunie z hornej časti palubnej dosky pred vodičom.

Sedenie vpredu je naozaj komfortné a veľmi pohodlné, sedáky sú široké a aj keď tak sedadlá na prvý pohľad nevyzerajú, poskytujú telu pomerne slušnú oporu. Vzadu je to už o niečo horšie posuvná delená lavica je všetko iné, len nie pohodlná. Zato však je tam vcelku dosť miesta aj pre kolená a aj pre hlavu. Navyše je zadná lavica posuvná, vďaka čomu môžete ešte zvýšiť objem kufra na úkor priestoru vzadu.

Predné sedadlá sú mimoriadne komfortné, za ne... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021) Predné sedadlá sú mimoriadne komfortné, za ne si auto zaslúži určite pochvalu.

Zato kufor so základným objemom 410 litrov je naozaj dostatočný na to, aby C3 Aircross plnil aj úlohu rodinného auta. Navyše po posunutí zadnej lavice ho môžete zvýšiť zhruba o ďalších sto litrov. Len potom si dozadu naozaj nikto nesadne. Praktické je v interiéri aj to, že predné sedadlo spolujazdca možno sklopiť do polohy stolčeka. Okrem iného to uľahčuje aj prepravu dlhších vecí. Aj táto vymoženosť je však v rámci rozšíreného balíku pre komfort sedenia za príplatok.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #Citroën C3 Aircross #test auta #mestské SUV
Články podľa značiek