Pokračovanie článku: Test: Vynovený Citroën C3 Aircross dospel, avšak nestratil nič z hravosti

Príjemne prekvapil

Pokiaľ ide o jazdu, pod kapotou sme mali 91 kW benzínový motor s objemom 1,2 litra, doplnený 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Výkonovo na pomerne ľahké auto bohato stačí, správa sa kultivovane a je dokonca aj pomerne tichý. A to hovoríme stále o trojvalci.

Občas skôr pri vyšších rýchlostiach ruší aerodynamický hluk. Taktiež dobrá je spolupráca s automatickou prevodovkou, čo by malo vyústiť do nízkej spotreby. Iste – tá nie je extra rýchla a občas trochu váhavá, ale zas – netlačí vás nasilu do jazdy v ultranízkych otáčkach.

Z hľadiska riadenia máte s vozovkou minimálny kontakt, je pomerne „gumové“, ale zas – bavíme sa o crossovere, ktorý je vyložene „rodinne orientovaný“, vyčítať mu to určite nemôžeme a ani nebudeme. Na dynamickú jazdu sú určené iné autá. My sme sa na konci testu s miernou prevahou ciest v meste a okresiek nad diaľnicami dostali na spotrebu mierne pod hranicou 6,5 litra, čo je super. Oceňujeme aj jazdný komfort, podvozok je výborný a veľmi dobre filtruje priečne aj pozdĺžne nerovnosti, pričom ale nie je prehnane mäkký až húpavý.

Kufor má základný objem 410 litrov, čo je na... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021) Kufor má základný objem 410 litrov, čo je na túto triedu veľmi slušná hodnota.

Z nášho pohľadu je nový Citroën C3 Aircross výborným rodinným crossoverom, ktorý má naozaj pomerne veľký kufor, veľmi slušne jazdí pokiaľ ho nebudete nasilu nútiť do športového štýlu a má až prekvapivo dobrú spotrebu. Nás oslovil aj originálnym vzhľadom, bez najmenšieho náznaku agresivity a obsedantného zdôrazňovania (aero)dynamiky, pričom si ho možno pomerne jednoducho – a nie prehnane draho ďalej individualizovať.

Napríklad farebné balíčky, obsahujúce kryty vonkajších spätných zrkadiel vo zvolenej farbe, okno stĺpiku C s motívom, farebný ozdobný prvok na prednom nárazníku a zatmavené sklá zadných okien je dostupný pre všetky výbavové stupne okrem základu za 200 eur, čierna alebo biela strecha ku ktorejkoľvek z dostupných farieb karosérie stojí 350 eur.

Rozmery, objemy, hmotnosti Citroën C3 Aircross PureTech 130 S&S EAT6
Dĺžka (mm) 4 160
Šírka (mm) 1 824 (sklop. zrkadlá)
Výška (mm) 1 597 (1 637 s lyžinami)
Rázvor (mm) 2 604
Objem batožinového priestoru(l) 410
Objem palivovej nádrže (l) 45
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 205
Technické údaje Citroën C3 Aircross PureTech 130 S&S EAT6
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 199
Počet valcov 3
Výkon (kW/k pri ot. za min.) 96/130 pri 5 500
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 230 pri 1 750
Prevodovka automat, 6 st., dvojspojková
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,1
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) 6,1 – 6,2
Spotreba (kombinovaná, test) (l/100km) 7,1
Ceny (vrátane DPH)  
Základná cena Citroën C3 Aircross (PureTech 110 S&S) 15 490 eur
Základná cena Citroën C3 Aircross PureTech 130 S&S EAT6 18 690 eur
Cena test. auta 20 660 eur

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #Citroën C3 Aircross #test auta #mestské SUV
Články podľa značiek