Kia EV6: Vyskúšali sme kórejské elektrické ‘Porsche‘. Jazdí úžasne

Kia sa rozhodla vyvinúť „zabijaka“ Tesly. A asi sa jej to aj podarilo. Nový elektromobil EV6 totiž nasadzuje technologickú latku poriadne vysoko. Osemstovoltovou elektrickou architektúrou pripomína dokonca Porsche Taycan. A zrýchlením od neho nie je tiež ďaleko. Presvedčili sme sa o tom na prvých jazdách na juhu Španielska.

16.10.2021 07:00
debata (38)
Kia EV6 prezentuje ako prvá nový štylistický... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Kia EV6 prezentuje ako prvá nový štylistický jazyk „jednota protikladov“. Pôsobí veľmi inovatívne. Vzdala sa síce „tigrieho nosu“, no zato má celú „tigriu tvár“. Denné diódy totiž evokujú oči tejto šelmy.

Kia ukázala revolučné EV6 prvýkrát v marci. Už vtedy bolo jasné, že do elektrického ringu prichádza silný hráč. Novinku vyvinula doslova od podlahy s ambíciou postaviť auto, ktoré ju katapultuje do elektrickej budúcnosti. EV6 je jej prvým batériovým elektromobilom na modulárnej platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá sa stane základom pre rodinu siedmich modelov s nulovými emisiami. Do konca dekády by mali mať elektromobily na celosvetových predajoch kórejskej značky podiel až 40 %, čo predstavuje približne 920 000 kusov ročne. EV6 je štartom tejto ofenzívy. Kia preto nenechala nič na náhodu. Toto auto je vo všetkých aspektoch pokrokové, nielen v oblasti pohonu, ale aj dizajnu či architektúry interiéru.

Revolučný dizajn

EV6 zaútočí v populárnom segmente crossoverov. A to je dobré rozhodnutie. Elektrických SUV síce pribúda ako húb po daždi, ale crossovery sú takmer rovnako praktické a čo je podstatné, majú lepšiu aerodynamiku. Tá je pre dojazd kľúčová. Kia hovorí, že dizajnéri uplatnili pri návrhu nový štylistický jazyk „jednoty protikladov“. Ak si však aj odmyslíme túto ťažko dešifrovateľnú marketingovú „vatu“, EV6 je jednoducho neprehliadnuteľným autom s mimoriadne inovatívnym dizajnom. Až naživo si pritom uvedomíte, že to nie je žiaden drobček. EV6 je dlhé 4 680 mm, na šírku má až 1 880 mm, no na výšku meria len umiernených 1 550 mm. Rázvorom náprav 2 900 mm pritom poráža aj veľké Sorento.

Pri dĺžke necelých 4,7 metra má EV6 rázvor... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Pri dĺžke necelých 4,7 metra má EV6 rázvor náprav až 2,9 metra. To dáva tomuto crossoveru veľmi športové proporcie. Zaujímavá je plávajúca strecha aj dynamická línia, ktorá sa dvíha od predných blatníkov až k zadným svetlám.
Kia EV6 - 2021
Kia EV6 - 2021
+11Kia EV6 - 2021

V prednej časti prekvapí absencia „tigrieho nosa“. Zato tu máme celú „tigriu tvár“, ktorú definuje najmä grafika denných diód, evokujúca oči tejto šelmy. Z profilu zaujme masívny pontón, robustná ochrana spodných partií karosérie, zapustené kľučky, bohato zasklená kabína a jemne klesajúca strecha s plávajúcim efektom. Zaujímavá je tiež predná aerodynamická kapota, ktorá siaha k oblúkom kolies, takže nahrádza klasické blatníky. Zvláštnosťou je zvýraznená spodná línia, ktorá sa tiahne od predného nárazníka cez podbehy a postupne sa dvíha až k úzkym zadným svetlám. Zadná časť s prudko skloneným C stĺpikom a dvojicou spojlerov, ktoré sú umiestnené na streche aj veku, redukuje turbulencie za vozidlom. Kryt nabíjacieho konektora je citlivo zapracovaný napravo od piatych dverí.

Zadná časť s prepojenými svetlami je doslova... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Zadná časť s prepojenými svetlami je doslova futuristická. A najmä aerodynamická. Turbulencie za vozidlom znižuje veľký strešný spojler aj odtrhová hrana pod oknom.

© Autorské práva vyhradené

38 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia EV6
Články podľa značiek