Kokpit ako v lietadle
Analógové zobrazenie chýba, čo je škoda, pretože v klasických modeloch Kie je k samozrejmosťou. O to viac oceníte obrí head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý zobrazuje údaje až 7,5 metra pred vozidlom. Obrazovka multimédií má skvelé rozlíšenie a rýchle reakcie. Oceníte aj odolnosť proti reflexom a dobrú čitateľnosť v slnečnom počasí. Stará sa o to antireflexná vrstva a automatický jas. Funguje to perfektne, čo sme si potvrdili na slnkom zaliatom juhu Španielska. Na druhej strane zamrzí obmedzený výhľad cez masívne predné stĺpiky a príliš robustný kryt spätných zrkadiel. Daňou za minimalizmus a redukciu ovládačov je chýbajúca lišta pre vstup do hlavných vetiev menu priamo na obrazovke či pod ňou.
Túto úlohu prevzal nový dotykový panel na stredovej konzole, ktorý je tiež domovom nastavenia klimatizácie. Má teda dve funkcionality, ktoré sa prepínajú dotykom. Buď sa zobrazí vstup do médií, rádia, navigácie a podobne, alebo klimatizačné funkcie. Spolu s tým sa mení aj funkcia dvoch analógových prvkov. V móde infotainmetu nimi ovládate napríklad hlasitosť audiosústavy a v móde klimatizácie zasa teplotu. I keď oceňujme, že Kia sa pokúsila o menšiu integráciu funkcií do obrazovky a teda de facto zachovala samostatný panel klimatizácie, na prepnutie spomínaných módov musíte nájsť malú dotykovú plôšku, čo si počas jazdy vyžaduje zvýšenú pozornosť.
Druhý „kufor“ vpredu
Prekvapí, že na palubnej doske nájdete pomerne veľa tvrdých plastov. Možno aj preto, že EV6 uprednostňuje recyklované materiály. Jej povrch je však štruktúrovaný a dekorovaný, takže výsledný efekt nepôsobí lacno. Na druhej strane si dala Kia záležať, aby všetky plochy, s ktorými prichádzate do kontaktu, boli príjemné na dotyk. Týka sa to napríklad výplní dverí. Interiér tiež prináša množstvo odkladacích priestorov. Nájdete ich vo dverách alebo pod plávajúcou stredovou konzolou. Konektory USB-C zabezpečujú kompatibilitu so smartfónmi. Samostatnou kapitolou je batožinový priestor. Pod zadným, elektricky ovládaným vekom, je až 520 litrov. To ale len v prípade, ak máte operadlá zadných sedadiel v priamejšej polohe.
Po sklopení operadiel narastie využiteľný objem na 1 300 litrov s takmer vodorovnou ložnou plochou a dĺžkou 1 900 mm. Okrem toho má EV6 dvojitú prestaviteľnú podlahu. Ale pozor, tam EV6 ešte nekončí. Kompaktná elektrická technológia priniesla ďalší bonus – úžitkový priestor pod prednou kapotou. Nájdete tu 52 litrov na menšiu batožinu. Verzie s pohonom oboch náprav AWD majú síce len 20 litrov, ale je to dosť napríklad na nabíjacie káble, ktoré sa bežne kdesi povaľujú. Z tohto pohľadu je EV6 priam ideálne rodinné auto, i keď za volantom vás dokáže zahrnúť emóciami, ktoré majú bližšie k športovým kupé.