Pokračovanie článku: Kia EV6: Vyskúšali sme kórejské elektrické ‘Porsche‘. Jazdí úžasne

Kokpit ako v lietadle

Analógové zobrazenie chýba, čo je škoda, pretože v klasických modeloch Kie je k samozrejmosťou. O to viac oceníte obrí head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý zobrazuje údaje až 7,5 metra pred vozidlom. Obrazovka multimédií má skvelé rozlíšenie a rýchle reakcie. Oceníte aj odolnosť proti reflexom a dobrú čitateľnosť v slnečnom počasí. Stará sa o to antireflexná vrstva a automatický jas. Funguje to perfektne, čo sme si potvrdili na slnkom zaliatom juhu Španielska. Na druhej strane zamrzí obmedzený výhľad cez masívne predné stĺpiky a príliš robustný kryt spätných zrkadiel. Daňou za minimalizmus a redukciu ovládačov je chýbajúca lišta pre vstup do hlavných vetiev menu priamo na obrazovke či pod ňou.

Rovná podlaha a dlhý rázvor znamenajú veľký... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Rovná podlaha a dlhý rázvor znamenajú veľký priestor v kabíne. A to aj pre cestujúcich vzadu.

Túto úlohu prevzal nový dotykový panel na stredovej konzole, ktorý je tiež domovom nastavenia klimatizácie. Má teda dve funkcionality, ktoré sa prepínajú dotykom. Buď sa zobrazí vstup do médií, rádia, navigácie a podobne, alebo klimatizačné funkcie. Spolu s tým sa mení aj funkcia dvoch analógových prvkov. V móde infotainmetu nimi ovládate napríklad hlasitosť audiosústavy a v móde klimatizácie zasa teplotu. I keď oceňujme, že Kia sa pokúsila o menšiu integráciu funkcií do obrazovky a teda de facto zachovala samostatný panel klimatizácie, na prepnutie spomínaných módov musíte nájsť malú dotykovú plôšku, čo si počas jazdy vyžaduje zvýšenú pozornosť.

Druhý „kufor“ vpredu

Prekvapí, že na palubnej doske nájdete pomerne veľa tvrdých plastov. Možno aj preto, že EV6 uprednostňuje recyklované materiály. Jej povrch je však štruktúrovaný a dekorovaný, takže výsledný efekt nepôsobí lacno. Na druhej strane si dala Kia záležať, aby všetky plochy, s ktorými prichádzate do kontaktu, boli príjemné na dotyk. Týka sa to napríklad výplní dverí. Interiér tiež prináša množstvo odkladacích priestorov. Nájdete ich vo dverách alebo pod plávajúcou stredovou konzolou. Konektory USB-C zabezpečujú kompatibilitu so smartfónmi. Samostatnou kapitolou je batožinový priestor. Pod zadným, elektricky ovládaným vekom, je až 520 litrov. To ale len v prípade, ak máte operadlá zadných sedadiel v priamejšej polohe.

Pod zadným vekom je 520 litrov pre batožiny aj... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Pod zadným vekom je 520 litrov pre batožiny aj dvojitá podlaha. Prístup uľahčuje elektrické zadné veko.
Kia EV6 - 2021
Kia EV6 - 2021
+17Kia EV6 - 2021

Po sklopení operadiel narastie využiteľný objem na 1 300 litrov s takmer vodorovnou ložnou plochou a dĺžkou 1 900 mm. Okrem toho má EV6 dvojitú prestaviteľnú podlahu. Ale pozor, tam EV6 ešte nekončí. Kompaktná elektrická technológia priniesla ďalší bonus – úžitkový priestor pod prednou kapotou. Nájdete tu 52 litrov na menšiu batožinu. Verzie s pohonom oboch náprav AWD majú síce len 20 litrov, ale je to dosť napríklad na nabíjacie káble, ktoré sa bežne kdesi povaľujú. Z tohto pohľadu je EV6 priam ideálne rodinné auto, i keď za volantom vás dokáže zahrnúť emóciami, ktoré majú bližšie k športovým kupé.

© Autorské práva vyhradené

38 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia EV6
Články podľa značiek