Pokračovanie článku: Kia EV6: Vyskúšali sme kórejské elektrické ‘Porsche‘. Jazdí úžasne

GT-Line jazdí ako superšport

Platforma E-GMP prináša možnosť variovať kapacitu akumulátorov, výkon aj voľbu medzi pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies. Základný batériový blok má kapacitu 58 kWh. Kombinuje sa so zadným elektromotorom s výkonom 125 kW, alebo, pokiaľ sa rozhodnete pre pohon oboch náprav, výkon dvoch motorov vzrastie na 173 kW. Verzie s predĺženým dojazdom Long Range a kapacitou 77,4 kWh sú tiež dve. Základná má zadný elektromotor s výkonom 168 kW. Nad ňou stojí verzia AWD s dvojicou motorov a systémovým výkonom až 239 kW, označovaná ako GT-Line. Práve túto sme si v Španielsku vyskúšali. Spolu s krútiacim momentom 605 Nm ponúka toto auto priam omamné zrýchlenie. Veď na stovku to zvláda za 5,2 sekundy.

Modulárna elektrická platforma E-MPG ponúka dve... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Modulárna elektrická platforma E-MPG ponúka dve kapacity akumulátorov a pohon zadných alebo všetkých kolies. Podľa toho sa odvíja výkon od 125 až do 239 kW. A neskôr to bude až 430!

Zvlášť šprinty z miesta sú doslova nirvánou. Stačí zvoliť režim Sport, stlačiť pedál na podlahu a v tom okamihu vás to vtlačí do sedadla. Trakciu má GT-Line zvládnutú na jednotku. Čosi ako preklz kolies EV6 nepozná. Aj vďaka pneumatikám Michelin Pilot Sport4 SUV s profilom 225/45 R20 dokáže preniesť výkon na asfalt bez najmenšieho zaváhania. To, že bude EV6 brutálne v zrýchlení, sme napokon očakávali, ale najviac nás prekvapilo v serpentínach nad Marbellou. Je šokujúce, ako dobre vie tajiť pri rýchlom prejazde zákrut svoju skutočnú hmotnosť. Tá sa pritom pohybuje nad hranicou dvoch ton – od 2 030 do 2 120 kg. Nízke ťažisko, široký postoj, rozloženie hmotnosti v pomere 53 : 47 a kolesá umiestnené takmer v rohoch karosérie robia svoje.

Utajená hmotnosť

EV6 sa správa prekvapivo neutrálne, nenakláňa sa a urputne drží zvolenú stopu, akoby vážilo o pol tony menej. Riadenie je príjemne priame. Výjazdy zo zákrut sú doslova pôžitkom. Veľkým prínosom je plynulosť dávkovania výkonu, ktorú v aute s viacstupňovou prevodovkou jednoducho nezažijete. Najmä ak zvolíte vyšší stupeň rekuperácie a rýchlosť ovládate len plynovým pedálom. Pred zákrutou trošku uberiete a potom EV6 opäť „stúpite na krk“. Reakcia je bleskurýchla. Predbiehacie manévre sú hračkou. Stačí pár sekúnd a „nepriateľov“ máte v spätnom zrkadle. Všetko sa to deje v dokonalom tichu, keďže Kii sa podarilo potlačiť na minimum aerodynamický hluk aj hluk odvaľujúcich sa pneumatík. Až tak, že strácate odhad okamžitej rýchlosti. Na to si treba dať pozor. Chúťky po rýchlosti napokon ukončí obmedzovač pri údaji 185 km/h.

Druhý kufor sa ukrýva pod prednou kapotou. Má... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Druhý kufor sa ukrýva pod prednou kapotou. Má buď 52 alebo 20 litrov. To podľa toho, či sa rozhodnete pre verziu so zadným náhonom, alebo so štvorkolkou.

Samozrejme, s EV6 nemusíte jazdiť ako s kupé. Stačí zvoliť mód Comfort alebo Eco, keď sa mení prevažne na zadokolku a uberie z výkonu. Razom je z EV6 rodinné auto. A veľmi pohodlné. Zadný pomocný rám je ku karosérii upevnený pomocou hydraulických puzdier. Systém tlmičov a pruženia je navyše doplnený o ďalší piest, ktorý reguluje silu tlmenia pri spätnom odskoku. Ani s 20-palcovými diskami sa tak neprenášajú do kabíny rázy. EV6 sa cíti dobre na hladkom asfalte aj na dlažobných kockách. Na 100 km si má EV6 AWD GT-Line potiahnuť z batérií necelých 20 kWh. Pri našom štýle jazdy sa ale spotreba vyšplhala takmer k tridsiatim. Potom by dojazd klesol z deklarovaných 490 km na čosi vyše dvesto. Až taký problém to ale nie je, pretože EV6 podporuje, podobne ako Porsche Taycan a Audi e-tron GT, nabíjanie s napätím 800 V.

© Autorské práva vyhradené

38 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia EV6
Články podľa značiek