Ultrarýchle nabíjanie
To znamená, že batéria sa nabije z 10 na 80 % za 18 minút a necelých päť minút stačí na predĺženie dojazdu o 100 km. Samozrejme, chce to aj utravýkonné nabíjačky, napríklad tie zo siete Ionity. EV6 si však rozumie aj so 400-voltovým nabíjaním, a to bez dodatočných adaptérov. My sme nabíjať nemuseli, trasy boli navrhnuté tak, aby sme aj pri dynamickom jazdnom štýle prišli bezpečne do cieľa. Po absolvovaní asi 180 km nám ostalo v batériách 26 % kapacity, pričom sme štartovali s kapacitou 87 %. Energiou sa EV6 snaží šetriť pomocou tepelného čerpadla. Kia tvrdí, že pri teplote mínus sedem stupňov Celzia má vďaka tomu EV dojazd kratší len o 20 % v porovnaní s tým, ktorý by dosiahlo pri ideálnych 25 stupňoch. Rekuperáciu možno úplne deaktivovať alebo zvyšovať v štyroch stupňoch, pričom pri najvyššej (i-Pedal) regulujete rýchlosť v podstate len „plynom“.
EV6 môže byť zároveň zdrojom energie pre externé zariadenia. Funkcia V2L premení pomocou adaptéra konektor nabíjania na zásuvku pre spotrebiče s výkonom až 3,6 kW. Batéria potom utiahne 24 hodín klimatizáciu a súčasne 55-palcový televízor. Kia EV6 má ale omnoho viac vychytávok. Napríklad systém diaľkového parkovania a celú plejádu asistenčných systémov. Od adaptívneho tempomatu a obmedzovača rýchlosti, ktoré spolupracujú s inteligentnou rekuperáciou aj navigáciou, cez udržiavanie v jazdnom prúde, asistenta pre jazdu v kolónach až po systém predchádzania zrážkam pri prejazde cez križovatky a automatické svetlá s technológiou Matrix LED. Jednoducho, EV6 je technologickou výkladnou skriňou Kie.
Cena a technické údaje
Dnes už poznáme dokonca slovenskú cenu. Zatiaľ ale len verzií s väčšou kapacitou akumulátorov (77,4 kWh). Za zadokolku RWD s výkonom 168 kW dáte 52 290 eur a za vrcholovú štvorkolku AWD vo verzii GT-line (239 kW) 61 590 eur. Nie je to málo, ale vo svete elektromobilov sa s touto cenovkou EV6 rozhodne nestratí. Pohybuje sa napríklad v oblasti Škody Enyaq iV, pričom prináša modernejšiu 800 V architektúru, ktorá skracuje čas nabíjania, jeden z neuralgických bodov, pre ktorý ľudia elektromobily často zatracujú. A to nás najväčšia „bomba“ ešte len čaká. V budúcom roku dorazí ostré EV6 GT s výkonom 430 kW (!), ktoré bude šprintovať na stovku za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 280 km/h. To sa už na Taycan naozaj podobá.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 680 – 4 695 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 880 – 1 890 |
Výška (mm) | 1 550 |
Rázvor náprav (mm) | 2 900 |
Svetlá výška (mm) | 170 |
Objem kufra vpredu/vzadu (l) | 52/520 (RWD), 20/520 (AWD) |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2 030 – 2 120 (77,4 kWh) |
Technické údaje
Verzia | 58 kWh RWD | 58 kWh AWD | 77,4 kWh RWD | 77,4 kWh AWD |
---|---|---|---|---|
Výkon (kW) | 125 | 173 | 168 | 239 |
Krútiaci moment (Nm) | 350 | 605 | 350 | 605 |
0 – 100 km/h (s) | – | – | 7,3 | 5,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 185 | 185 | 185 | 185 |
Spotreba na 100 km (kWh) | – | – | 17,2 | 18,4 |
Dojazd (km) | – | – | 504 | 472 |