Pokračovanie článku: Kia EV6: Vyskúšali sme kórejské elektrické ‘Porsche‘. Jazdí úžasne

Ultrarýchle nabíjanie

To znamená, že batéria sa nabije z 10 na 80 % za 18 minút a necelých päť minút stačí na predĺženie dojazdu o 100 km. Samozrejme, chce to aj utravýkonné nabíjačky, napríklad tie zo siete Ionity. EV6 si však rozumie aj so 400-voltovým nabíjaním, a to bez dodatočných adaptérov. My sme nabíjať nemuseli, trasy boli navrhnuté tak, aby sme aj pri dynamickom jazdnom štýle prišli bezpečne do cieľa. Po absolvovaní asi 180 km nám ostalo v batériách 26 % kapacity, pričom sme štartovali s kapacitou 87 %. Energiou sa EV6 snaží šetriť pomocou tepelného čerpadla. Kia tvrdí, že pri teplote mínus sedem stupňov Celzia má vďaka tomu EV dojazd kratší len o 20 % v porovnaní s tým, ktorý by dosiahlo pri ideálnych 25 stupňoch. Rekuperáciu možno úplne deaktivovať alebo zvyšovať v štyroch stupňoch, pričom pri najvyššej (i-Pedal) regulujete rýchlosť v podstate len „plynom“.

Nabíjanie zrýchľuje batéria, ktorá pracuje s... Foto: Kia
Kia EV6 - 2021 Nabíjanie zrýchľuje batéria, ktorá pracuje s napätím 800 V. Chce to však aj poriadne výkonnú nabíjačku. Potom sa akumulátor nabije z 10 na 80 % za 18 minút. EV6 môže byť zároveň „elektrárňou“ na kolesách. Vďaka funkcii V2L a adaptéru môže napájať rôzne zariadenia s výkonom až 3,6 kW.

EV6 môže byť zároveň zdrojom energie pre externé zariadenia. Funkcia V2L premení pomocou adaptéra konektor nabíjania na zásuvku pre spotrebiče s výkonom až 3,6 kW. Batéria potom utiahne 24 hodín klimatizáciu a súčasne 55-palcový televízor. Kia EV6 má ale omnoho viac vychytávok. Napríklad systém diaľkového parkovania a celú plejádu asistenčných systémov. Od adaptívneho tempomatu a obmedzovača rýchlosti, ktoré spolupracujú s inteligentnou rekuperáciou aj navigáciou, cez udržiavanie v jazdnom prúde, asistenta pre jazdu v kolónach až po systém predchádzania zrážkam pri prejazde cez križovatky a automatické svetlá s technológiou Matrix LED. Jednoducho, EV6 je technologickou výkladnou skriňou Kie.

Cena a technické údaje

Dnes už poznáme dokonca slovenskú cenu. Zatiaľ ale len verzií s väčšou kapacitou akumulátorov (77,4 kWh). Za zadokolku RWD s výkonom 168 kW dáte 52 290 eur a za vrcholovú štvorkolku AWD vo verzii GT-line (239 kW) 61 590 eur. Nie je to málo, ale vo svete elektromobilov sa s touto cenovkou EV6 rozhodne nestratí. Pohybuje sa napríklad v oblasti Škody Enyaq iV, pričom prináša modernejšiu 800 V architektúru, ktorá skracuje čas nabíjania, jeden z neuralgických bodov, pre ktorý ľudia elektromobily často zatracujú. A to nás najväčšia „bomba“ ešte len čaká. V budúcom roku dorazí ostré EV6 GT s výkonom 430 kW (!), ktoré bude šprintovať na stovku za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 280 km/h. To sa už na Taycan naozaj podobá.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 680 – 4 695
Šírka (mm) 1 880 – 1 890
Výška (mm) 1 550
Rázvor náprav (mm) 2 900
Svetlá výška (mm) 170
Objem kufra vpredu/vzadu (l) 52/520 (RWD), 20/520 (AWD)
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2 030 – 2 120 (77,4 kWh)

Technické údaje

Verzia 58 kWh RWD 58 kWh AWD 77,4 kWh RWD 77,4 kWh AWD
Výkon (kW) 125 173 168 239
Krútiaci moment (Nm) 350 605 350 605
0 – 100 km/h (s) 7,3 5,2
Max. rýchlosť (km/h) 185 185 185 185
Spotreba na 100 km (kWh) 17,2 18,4
Dojazd (km) 504 472

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 38 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Kia #Kia EV6
Články podľa značiek