Automobilka z Mladej Boleslavy musí v poslednom období čeliť niekoľkým vážnym výzvam. V priebehu posledných troch rokov prakticky úplne prišla o najvýznamnejše odbytisko, jej predaje sa totiž na čínskom trhu prepadli radikálnym spôsobom.
Ako je na tom automobilka?
Zatiaľ čo v roku 2018 tam predala vyše 350-tisíc áut, v roku 2020 to bolo o 200-tisíc menej a za prvých šesť mesiacov tohto roku jej predaj v tejto krajne klesol dokonca len 44-tisíc áut. Do toho prišla navyše koronakríza, lockdowny a následne čipová kríza. Tie značku poznačili výrazne, najmä nedostatok polovodičov a opakované odstávky výroby, ku ktorým musela pristupovať.
Situácia sa vyhrotila natoľko, že výrobu niektorých modelov s nižšou pridanou hodnotou bude musieť utlmiť na minimum až do konca tohto roku a podľa niektorých českých médií (napr.Hospodářské noviny) sa môže kvôli stále viac meškajúcej výrobe stať, že ak si niektoré modely objednajú zákazníci koncom tohto roku, budú na ne musieť čakať až do roku 2023.
Už teraz sa napríklad enormne predĺžili čakacie doby na Octaviu, patriacu k strategicky najdôležitejším modelom. Tá navyše prešla zásadnou obnovou a práve v tomto čase mali jej predaje strmo stúpať. Nedeje sa tak dokonca ani v Česku, kde bola neohrozeným bestsellerom, no pomaly rebríčkami predajnosti klesá nadol. Na Slovensku si síce za prvý polrok tohto roku v rámci strednej triedy udržala prvé miesto, avšak už len s malým náskokom pred jej najväčším rivalom, ktorým je kórejský model Hyundai i30.
Verme tomu, že situácia v mladoboleslavskej automobilke a čo najskôr normalizuje a pozrime sa aj na niektoré pozitívne udalosti. Patrí k nim najmä uvedenie na trh novej, v poradí už štvrtej, navyše kompletne vynovenej, generácie Fabie.