Pokračovanie článku: Test: Nová Fabia príjemne prekvapila spotrebou aj interiérom

Pri novej Fabii automobilka zatiaľ sľubuje, že aj keď nepatrí k modelom, na ktorých by mala extra vysokú maržu, tak zmluvy s dílermi dodrží a dodá ju v najbližšom období do predajnej siete v Česku, na Slovensku a aj v ďalších krajinách v dostatočnom množstve. Či bude vedieť uspokojovať dopyt po nej aj v dlhodobom meradle, sa uvidí.

Fakty, ceny, výbavy

My sme dlhodobo najpredávanejšie auto na Slovensku mali možnosť otestovať v kombinácii, ktorá by mala patriť k najviac žiadaným. Je ňou Benzínový litrový trojvalec s výkonom 70 kW, respektíve 92 koní, doplnený manuálnou 5-stupňovou prevodovkou.

Aj keď sú v interiéri použité hlavne lacnejšie... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Fabia Ambition 70 kW 5MT (2021) Aj keď sú v interiéri použité hlavne lacnejšie plasty, pôsobí hodnotne a je aj kvalitne spracovaný.

Pozrime sa najprv na ceny. Nová Fabia zdražela oproti predchodkyni len mierne, jej základná cena s motorizáciou 1.0 MPI 48 kW ( 65 k) a 5-stupňovým manuálom (6-stupňová manuálna prevodovka je v základe až s najvýkonnejším 110-koňovým variantom trojvalca) štartuje na 11 760 eurách.

Škoda Fabia Ambition 70  kW 5MT (2021)
Škoda Fabia Ambition 70  kW 5MT (2021)
+9Škoda Fabia Ambition 70  kW 5MT (2021)

S nami testovaným výkonnejším 92-koňovým motorom a strednou výbavou Ambition stojí 14 060 eur. Oproti základu ponúka navyše manuálnu klimatizáciu, tempomat, bezkľúčové štartovanie, Lepšie vybavený interiér, asistent rozjazdu do kopca a pár ďalších komfortných prvkov. Už v základe má ale napríklad Fabia vpredu LED svetlá.

Nami testovaná Fabia mala v rámci príplatkovej výbavy automatickú dvojzónovú klimatizáciu, 15-palcové disky z ľahkých zliatin, zadné parkovacie senzory, parkovaciu kameru, hmlovky, kvalitnejšie audio, príplatkovú farbu a pár ďalších drobností, čo cenu auta, ktoré vidíte na fotkách, zdvihlo na 16 426 eur.

Najdôležitejšie zmeny

Kým sa však dostaneme k tomu ako jazdila, pozrime sa najprv, čo všetko ja na tretej generácii Fabie vylepšené. V prvom rade – je postavená na novej koncernovej platforme MQB A0, ktorú využíva napríklad VW Polo, ale aj Audi A1. Nová platforma znamená, že auto narástlo v všetkých smeroch. Na dĺžku pribudlo 111 mm, čím prvýkrát prekonala štvormetrovú hranicu (4 107 mm).

Rázvor má 2 564 mm a je aj o 48 mm širšia (1 780 mm). O pár milimetrov sa však znížila. Uvedené zmeny sa podpísali pozitívne na jej proporciách, pôsobí teraz oveľa dynamickejšie. Vpredu su už v základe LED svetlá, zadné svetlomety sú na Fabii po prvýkrát delené.

Škoda Fabia Ambition 70  kW 5MT (2021)
Škoda Fabia Ambition 70  kW 5MT (2021)
+14Škoda Fabia Ambition 70  kW 5MT (2021)

Kompletne prepracovaná je prístrojová doska. Za príplatok môže byť jej súčasťou digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca, ktorý poskytuje päť druhov zobrazení a 9,2-palcový infotainment. Navigácia aj bezkľúčový prístup sú aj v najvyššej výbave len za príplatok, rovnako ako dvojzónová automatická klimatizácia. Jej súčasťou je však premiérovo napríklad ambientné LED podsvietenie interiéru.

Zaujímavý je napríklad balík Travel Assist, v ktorom za niečo vyše 700 eur dostanete adaptívny tempomat, virtuálny kokpit a adaptívny asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu. Novinkou z hľadiska dizajnu sú krajné kruhové prieduchy ventilácie s logom Fabia, cez ktoré prechádza kontrastná horizontálna lamela.

Pozitívne hodnotíme, že do výbavy sa dostali aj klimatizačné výduchy pre cestujúcich vzadu a tiež aj zväčšenie kufra, ktorý má aktuálny objem 380 litrov, čo je v tejto triede naozaj vynikajúca hodnota. Poteší, no nie v každej výbave, aj dáždnik nachádzajúci sa v boxe v predných dverách. V kabíne sú použité prevažne lacnejšie tvrdé plasty, ale kvalita spracovania je veľmi dobrá, nebude vás to vôbec rušiť.

© Autorské práva vyhradené

44 debata chyba
Viac na túto tému: #hatchback #Škoda Fabia #test auta #Fabia 4. generácie
Články podľa značiek