Motory a jazdné dojmy
Pokiaľ ide o motorizáciu, tak základom sú atmosférické 3-valce 1,0 MPI s výkonom 48 alebo 59 kW. V oboch prípadoch došlo k zvýšeniu výkonu o štyri kilowatty. Spojené sú výlučne s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami, čo platí aj pre nami testovanú preplňovanú verzia 1,0 TSI (70 kW/92 koní). Až pre jej výkonnejší variant (81 kW) sú k dispozícii 6-stupňový manuál, alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka, čo je trochu sklamaním, rovnako ako fakt, že v ponuke nie je žiaden diesel a ani žiadna elektrifikovaná verzia, dokonca ani mild hybrid.

Čerešničkou na torte by mal byť agregát 1,5 TSI (110 kW) s deaktiváciou dvoch valcov ACT pri nízkom zaťažení. Dvojspojková prevodovka je v tomto prípade štandardom. Zatiaľ sa naň však netešte, Fabia sa s ním ešte nevyrába a ani nefiguruje v oficiálnom cenníku.
A ako jazdí testovaná verzia so 70 kW (95-koňovým)motorom? Napísali sme, že prítomnosť len 5-stupňového manuálu je trochu sklamaním, ale po reálnom, takmer 1 000-kilmetrovom, teste to predsa len revidujeme.
Je naozaj dobre sprevodovaná a s testovaným agregátom si rozumie, čo sa odrazilo na priemernej spotrebe len 5,3 litra na sto kilometrov. Aj v meste sme jazdili približne za 5,7 litra, čo je úplne super. Treba však rátať s tým, že motor „ožíva“ až niekde okolo hranice dvetisíc otáčok. Chválime aj naozaj príkladné odhlučnenie kabíny – ako od motoru, tak aj od podvozku.

Ten je navyše naladený neutrálne, respektíve mierne smerom ku komfortu, čo pocítite na miernych náklonoch pri dynamickejšej jazde v zákrutách, k tej však táto verzia príliš neláka, svedčí jej oveľa viac kľudný jazdný štýl. A cítite to aj na nastavení posilňovača riadenia. Naopak, podvozok veľmi dobre tlmí prejazd priečnych aj pozdĺžnych nerovností.
Záver
Z nášho pohľadu je nová Fabia naozaj vydarená, testovanú motorizáciu by sme odporúčali skôr kľudnejšie naladeným šoférom, chválime však na nej spotrebu, odhlučnenie a aj motor sa na trojvalec správa pomerne kultivovane. Bonusom auta je veľký kufor. Interiér je spracovaný kvalitne a aj tak pôsobí, napriek lacnejším materiálom.
Pri pohľade na výbavy a do cenníku by sme rozhodne nešli do výbavového základu (Active) – teda ak nepotrebujete šetriť každé euro. Auto je v ňom pomerne „vypreparované“.
Asi by sme volili aj neveľký (len tristoeurový) príplatok za silnejšiu 81 kW verziu testovaného agregátu so 6-stupňovým manuálom, s ktorým sa auto bude menej namáhať vo vyšších rýchlostiach a bude mať zákonite nižšiu spotrebu najmä na diaľniciach.