Pokračovanie článku: Test: Nová Fabia príjemne prekvapila spotrebou aj interiérom

Motory a jazdné dojmy

Pokiaľ ide o motorizáciu, tak základom sú atmosférické 3-valce 1,0 MPI s výkonom 48 alebo 59 kW. V oboch prípadoch došlo k zvýšeniu výkonu o štyri kilowatty. Spojené sú výlučne s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami, čo platí aj pre nami testovanú preplňovanú verzia 1,0 TSI (70 kW/92 koní). Až pre jej výkonnejší variant (81 kW) sú k dispozícii 6-stupňový manuál, alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka, čo je trochu sklamaním, rovnako ako fakt, že v ponuke nie je žiaden diesel a ani žiadna elektrifikovaná verzia, dokonca ani mild hybrid.

Silnou stránkou auta je veľký batožinový... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Fabia Ambition 70 kW 5MT (2021) Silnou stránkou auta je veľký batožinový priestor s objemom až 380 litrov.

Čerešničkou na torte by mal byť agregát 1,5 TSI (110 kW) s deaktiváciou dvoch valcov ACT pri nízkom zaťažení. Dvojspojková prevodovka je v tomto prípade štandardom. Zatiaľ sa naň však netešte, Fabia sa s ním ešte nevyrába a ani nefiguruje v oficiálnom cenníku.

A ako jazdí testovaná verzia so 70 kW (95-koňovým)motorom? Napísali sme, že prítomnosť len 5-stupňového manuálu je trochu sklamaním, ale po reálnom, takmer 1 000-kilmetrovom, teste to predsa len revidujeme.

Je naozaj dobre sprevodovaná a s testovaným agregátom si rozumie, čo sa odrazilo na priemernej spotrebe len 5,3 litra na sto kilometrov. Aj v meste sme jazdili približne za 5,7 litra, čo je úplne super. Treba však rátať s tým, že motor „ožíva“ až niekde okolo hranice dvetisíc otáčok. Chválime aj naozaj príkladné odhlučnenie kabíny – ako od motoru, tak aj od podvozku.

Auto má vzadu delené svetlá. Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Fabia Ambition 70 kW 5MT (2021) Auto má vzadu delené svetlá.

Ten je navyše naladený neutrálne, respektíve mierne smerom ku komfortu, čo pocítite na miernych náklonoch pri dynamickejšej jazde v zákrutách, k tej však táto verzia príliš neláka, svedčí jej oveľa viac kľudný jazdný štýl. A cítite to aj na nastavení posilňovača riadenia. Naopak, podvozok veľmi dobre tlmí prejazd priečnych aj pozdĺžnych nerovností.

Záver

Z nášho pohľadu je nová Fabia naozaj vydarená, testovanú motorizáciu by sme odporúčali skôr kľudnejšie naladeným šoférom, chválime však na nej spotrebu, odhlučnenie a aj motor sa na trojvalec správa pomerne kultivovane. Bonusom auta je veľký kufor. Interiér je spracovaný kvalitne a aj tak pôsobí, napriek lacnejším materiálom.

Pri pohľade na výbavy a do cenníku by sme rozhodne nešli do výbavového základu (Active) – teda ak nepotrebujete šetriť každé euro. Auto je v ňom pomerne „vypreparované“.

Asi by sme volili aj neveľký (len tristoeurový) príplatok za silnejšiu 81 kW verziu testovaného agregátu so 6-stupňovým manuálom, s ktorým sa auto bude menej namáhať vo vyšších rýchlostiach a bude mať zákonite nižšiu spotrebu najmä na diaľniciach.

© Autorské práva vyhradené

44 debata chyba
Viac na túto tému: #hatchback #Škoda Fabia #test auta #Fabia 4. generácie
Články podľa značiek