Test: Toyota Hilux 2,8 D-4D Double Cab - poctivé pickupy ešte nevymreli!

Jednou z najdôležitejších noviniek na testovanom aute je 2,8-litrový naftový motor, využívaný v Land Cruiseroch. Zaujal nás však aj elektricky ovládaný kryt nákladového priestoru.

24.10.2021 07:00
debata
Toyota Hilux má po novom vpredu LED svetlá a... Foto: Pravda, Ivan Majerský
Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021) Toyota Hilux má po novom vpredu LED svetlá a kompletne prepracovanú celú masku.

Pickupy testujeme už vyše 15 rokov a za to obdobie táto kategória prešla podľa nášho názoru asi najväčšou zmenou, pokiaľ ide o jazdný komfort. Prvé, ktoré sa nám svojho času do rúk dostali, boli skutočne drsnými pracovnými strojmi s minimom moderných technológií, nízkou úrovňou bezpečnosti a keď ste od nich chceli aspoň aké-také znesiteľné jazdné vlastnosti, bolo najlepšie, ak ste ľahkú zadnú nápravu prázdnych strojov predsa len zaťažili aspoň tromi-štyrmi vrecami cementu, alebo niečím podobným.

Prvý medzi rovnými

Potom však objavili čaro a univerzálnosť týchto strojov expediční cestovatelia a vzápätí po nich nadšenci rôznych športov a voľnočasových aktivít. A tí predsa len kládli väčší dôraz na ich vzhľad, bezpečnosť a aj moderné technológie. A výrobcovia sa im začali prispôsobovať.

Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021)
Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021)
+16Toyota Hilux 2,8 DoubleCab (2021)

Vylepšil sa dizajn pick-upov, po technologickej stránke a z hľadiska výbavy sú už plne porovnateľné s osobnými autami a bezpečnosť sa posunula do úplne nového levelu. Pritom však väčšina z nich zostala zároveň špeciálmi, schopnými si aj v ťažkom teréne zmerať sily aj s tými najrenomovanejšími off-roadmi.

Presne takýto špeciál sme získali na test, konkrétne Toyotu Hilux s naftovým motorom s objemom 2,8 litra, výkonom 150 kW, respektíve 204 koní a krútiacim momentom 500 Nm, dostupným od 1 600 do 2 800 otáčok. Testovaný agregát dopĺňala 6-stupňová automatická prevodovka. (Mimochodom – s ňou má auto o niečo vyšší krútiaci moment, než v kombinácii s manuálom.)

Treba pripomenúť – a v nižšie uvedenej tabuľke to aj uvidíte, že v prípade testovaného modelu ide aktuálne v našich končinách o bezkonkurenčného kráľa medzi pickupmi. Tam je už dlhodobo silná štvorka, tvorená modelmi Nissan Navara, Mitsubishi L200, Ford Ranger a Toyota Hilux.

Práve posledný z nich je tento rok mimoriadne úspešný. S 253 predanými kusmi za prvých 9 mesiacov, respektíve prvé tri kvartály, má obrovský stokusový náskok pred druhým Rangerom a ten má opäť takmer stokusový odstup od Navary a L200.

Umiestnenie Model Predaj 01 – 09/21 (ks)
1. Toyota Hilux 253
2. Ford Ranger 153
3. Mitsubishi L200 64
4. Nissan Navara 53
5. VW Amarok 19
6. Jeep Gladiator 17
7. Isuzu D-Max 12
8. SsangYong Musso Grand 4
9. Mercedes triedy X 3
Zdroj: ZAP SR    

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota Hilux #pick-up #Double Cab #test auta #pickup #D-4D
Články podľa značiek