Pokračovanie článku: Test: Audi Q4 e-tron 50 quattro - tichá voda brehy myje

Vynesené tromfy: Q4 e-tron proti Enyaqu iV

Audi sa, aj napriek intenzívnej elektrifikácii svojho portfólia, zatiaľ nedarí najlepšie, najmä s ohľadom na svojich koncernových súrodencov, okupujúcich prvé dve miesta nášho rebríčku najpredávanejších „elektrických“ značiek.

Samozrejme, dá sa namietnuť, že Volkswagen aj Škoda sú mainstreamové značky, zatiaľ čo Audi je prémiová, takže ich porovnanie nie je celkom na mieste. To je síce pravda, ale na treťom mieste je Mercedes-Benz, a ten predáva na Slovensku dvakrát viac čisto elektrických áut než Audi.

Situáciu by však výraznejšie mohlo zmeniť auto, ktorého test práve čítate. Elektrická Q4-ka, presnejšie Audi Q4 e-tron, je aktuálne cenovo najdostupnejším elektrickým modelom od Audi, z hľadiska ceny ho dokonca možno porovnávať aj s „neprémiovým“ Enyaqom iV alebo VW ID.4.

Audi Q4 50 e-tron quattro (2021)
Audi Q4 50 e-tron quattro (2021)
+13Audi Q4 50 e-tron quattro (2021)

Kým sa však pozrieme na ceny, dve poznámky k názvu testovaného auta. Audi by si už malo v portfóliu elektromobilov, presnejšie v ich názvosloví, konečne spraviť poriadok, pretože, ak sa pozriete do cenníkov, nájdete tam ako samostatné modely g-tron, e-tron a e-tron GT, pričom prvý z nich nie je vôbec elektromobilom a zvyšné dva „e-trony“ nemajú s tým „naším“ nič spoločné. Ten sa v ňom nachádza pod označením Q4, takže kto nevie, netuší, že sa tam skrýva elektrické auto.

My sme testovali verziu Audi Q4 e-tron 50 quattro. To „50“ značí zaradenie do konkrétnej výkonovej kategórie, v tomto prípade medzi autá s výkonom od 210 do 230 kW, čo rozhodne nie je málo. Pokiaľ vás zaujíma logika označovania modelov Audi podľa výkonu, detailne ju ukazuje nasledujúci obrázok:

zväčšiť Označovanie motorov Audi podľa výkonu. Foto: Audi
oznacovanie-motorov AUdi Označovanie motorov Audi podľa výkonu.

Auto, ktoré sme testovali, malo vďaka kombinácii dvoch elektromotorov maximálny systémový výkon 220 kW, respektíve 299 koní a k tomu poháňané obe nápravy, teda pohon 4×4, označovaný ako Quattro. Batérie s celkovou kapacitou 82 kWh (76,6 kWh využiteľná kapacita) mu podľa prísnejšej testovacej procedúry dávajú maximálny dojazd až 488 kilometrov a na základe našej týždňovej skúsenosti treba povedať, že aj keď sme ho nedosiahli, podarilo sa nám na jedno nabitie prejsť vyše 450 kilometrov, čo je výborné.

A teraz porovnajme ceny. Pozrime sa na Škodu Enyaq iV, ktorá sa pred pár dňami pochválila už 100 predanými kusmi za tento rok a zároveň faktom, že je aktuálne najpredávanejším elektromobilom na Slovensku.

Najbližšie k testovanému Audi má verzia Enyaq 80X, ponúkajúca systémový výkon 195 kW, pohon 4×4 a batériu s kapacitou 82 kWh. V tejto kombinácii jej cena začína na 50 680 eurách. Testované Audi Q4 e-tron 50 quattro, ktoré je nielen najmenším elektrickým SUV z Ingolstadtu, ale aj prvým elektromobilom Audi, postaveným na platforme MEB, s porovnateľnými parametrami (avšak podstatne vyšším výkonom) s cenou začína na 55 870 eurách.

Treba si samozrejme detailnejšie porovnať výbavy, ale už z naznačeného vyplýva, že prémiové Audi to z hľadiska ceny rozhodne neprestrelilo a bude pre elektrický Enyaq iV silným súperom. Ak sa pozrieme aj na porovnateľné ceny Volkswagenu ID.4 a kórejských elektromobilov, hlavne Ioniqu 5 od Hyundai, máme pocit, že o kráľa elektromobilov sa tento rok v našich končinách povedie riadne tuhý boj a „škodovka“ tento titul rozhodne ešte nemá ani zďaleka v rukáve.

Enyaq iV, rovnako ako testované Audi Q4 e-tron, patria z hľadiska dizajnu k zaujímavo vyzerajúcim elektromobilom, no v porovnaní s už spomínaným Ioniqom 5 skôr k tým konzervatívnejšie navrhnutým. Samozrejme, Audi zaujme zozadu elegantnými prepojenými LED svetlometmi a môže sa pochváliť aj veľmi slušným objemom batožinového priestoru 520 litrov a pri sklopených operadlách zadných sedadiel dokonca až 1 490 litrov. To ho predurčuje, vrátane veľmi dobrého dojazdu, do polohy už naozaj praktického rodinného elektromobilu.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Audi #quattro #Audi Q4 e-tron #test auta
Články podľa značiek