Pokračovanie článku: Test: Audi Q4 e-tron 50 quattro - tichá voda brehy myje

Q4 e-tron: v kabíne a na ceste

Navyše – vzhľadom na kategóriu elektromobilov aj s konkurencies­chopnou cenou. A cenu ako silnú stránku testovaného auta veru pri Audi neuvádzame často. Keď sme už vzadu – poloha sedenia v druhom rade je takmer o sedem centimetrov vyššia ako vpredu, napriek tomu je tam však dosť priestoru na hlavu a kolená aj pre vyšších dospelých.

Ak sme už spomenuli zadné svetlá, pristavme sa aj pri predných. Za príplatok dostanete svetlá s technológiou Matrix LED, ktoré prinášajú svetovú premiéru. Vodič si totiž môže nastaviť jednu z troch grafík svetelného podpisu. Z profilu zaujmú svalnaté tvary a veľké kolesá s priemerom 19 až 21 palcov. Prednej časti okrem svetiel dominuje obrovská zaslepená 8-uholníková maska, ktorá z nášho pohľadu a v porovnaní s konkurenciou rozhodne nepatrí k najvydarenejším.

Audi Q4 50 e-tron quattro (2021)
Audi Q4 50 e-tron quattro (2021)
+13Audi Q4 50 e-tron quattro (2021)

V interiéri zaujme aj plnohodnotný virtuálny kokpit s uhlopriečkou 10,25 palca, ku ktorému Audi pridáva rozhranie MMI (10,1 alebo 11,6 palca). Do výbavy patrí head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý zobrazuje údaje a piktogramy vo vzdialenosti až 10 metrov pred vozidlom. Za príplatok je k dispozícii aj audio od spoločnosti Sonos – táto audiofilská značka má v Audi premiéru, rovnako ako nový volant s kapacitnými ovládačmi na ramenách.

Pozrime sa pod kapotu testovanej vysokovýkonnej verzie. Okrem batérie s kapacitou 82 kWh sa testované auto môže pochváliť dvojicou elektromotorov. Predný má 80 kW a zadný 150 kW. To znamená nielen pohon oboch náprav, ale aj vyššie spomínaných systémových 220 kW a 460 Nm krútiaceho momentu. S takou výzbrojou zvládne stovku za 6,2 sekundy a maximálna rýchlosť stúpne zo 160 na 180 km/h. Aby však quattro šetrilo energiou, predný elektromotor sa zapája do hry len v prípade potreby – pri prudkej akcelerácii alebo pri zlej trakcii.

Pokiaľ ide o jazdnú dynamiku, faktom je, že auto je pomerne ťažké, váži približne 2,2 tony, z toho okolo 500 kg pripadá na batérie. Napriek tejto hmotnosti však treba povedať, že nemá s dynamikou ani najmenší problém a zrýchlenie z nuly na stovku za 6,2 sekundy má samo osebe dostatočne výpovednú hodnotu. Aj vzhľadom na vysoký krútiaci moment, dostupný prakticky od nulovej rýchlosti má auto miestami až dychvyrážajúce zrýchlenie. Pôsobí o to impozantnejšie, že prebieha v temer úplnom tichu, kabína je totiž odhlučnená na jednotku.

Prepojené zadné svetlá vytvárajú zaujímavý... Foto: Pravda, Martin Domček
Audi Q4 50 e-tron quattro (2021) Prepojené zadné svetlá vytvárajú zaujímavý svetelný podpis. Dizajnéri si našťastie v prípade tohto auta ušetrili snahu "dozdobovať" elektromobily falošnými koncovkami výfukov.

Energiu šetrí Q4 e-tron trojstupňovou rekuperáciou brzdnej energie. Inteligentná rekuperácia pritom využíva topografické údaje navigácie, ale aj dáta čítačky značiek. Nám sa bez väčšieho obmedzovania sa a s plným komfortom na palube darilo udržiavať priemernú spotrebu aj po vyše 700 najazdených kilometroch tesne pod 20 kWh na 100 kilometrov, čo je na takto veľké a ťažké auto naozaj obdivuhodné. Komfort jazdy, respektíve spôsob, akým si auto poradí s priečnymi nerovnosťami, sme čakali o niečo lepší, no stále je dostatočný na to, aby sme tomuto modelu priznali titul dobrého rodinného menšieho SUV.

Aby bolo nabíjanie čo najrýchlejšie, podporuje testovaná verzia nabíjací výkon až 125 kW. Za ideálnych podmienok tak e-tronu teoreticky stačí na predĺženie dojazdu o 130 km len 10-minútová zastávka na rýchlonabíjacej stanici. Domáce nabíjanie striedavým prúdom môže prebiehať výkonom 7,4 alebo 11 kW.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Audi #quattro #Audi Q4 e-tron #test auta
Články podľa značiek