Pokračovanie článku: Prvá jazda: V okolí Paríža sme vyskúšali nový Citroën ë-Berlingo

Ako v „osobáku“

Na výber je aj 10-palcový digitálny kokpit a farebný head-up displej, ktorý na výsuvnej ploche priamo v zornom poli vodiča okrem iného zobrazuje aj navigačné pokyny. Infotainment podporuje aj zrkadlenie displeja smartfónu a pripojenie cez Apple Car Play a Android Auto.

Komfort umocňuje aj voliteľný bezkľúčový prístup a štartovanie, bezpečnosť zas 18 rôznych asistentov, väčšina z nich je k dispozícii už v základe. Nás zaujal napríklad indikátor preťaženia vozidla, umiestnený v nákladnom priestore, ktorý dokáže pri aktivácii pomocou kontrolky upozorniť na to, že ste do auta naložili „viac, než je únosné“.

Zaujímavosťou v nákladnom priestore je... Foto: Pravda, Martin Domček
Citroën ë-Berlingo (2021) Zaujímavosťou v nákladnom priestore je kontrolka, ktorá vás upozorní na preťaženie vozidla.

Na detailnejšie zoznámenie s ë-Berlingom poslúži štandardný test, po prvých desiatkach kilometrov však máme z auta prevažne pozitívne dojmy. Škoda, že na výber nie sú aspoň dve verzie batérií, ktoré by umožnili väčší dojazd. Kabína je však priestranná, cítite sa takmer ako v osobnom aute – najmä so silnejšími výbavami. Ocenili sme aj farebný head-up displej, pri testovacej jazde na okreskách neďaleko Paríža s množstvom kruhových objazdov bolo fajn mať navigačné pokyny priamo v zornom poli, aj keď iba na malej projekčnej ploche.

Praktická je zadná panoramatická kamera s možnosťou prepínania medzi dvomi zobrazeniami – zadnej a bočnej časti vozidla. Cena auta samozrejme nie je najnižšia. Zatiaľ čo najmenšie a najjednoduchšie Berlingo so spaľovacím motorom kúpite už za necelých 17-tisíc eur, za elektrickú predĺženú verziu zaplatíte minimálne dvakrát toľko.

Technické údaje, rozmery a ceny

Rozmery, objemy, hmotnosti Citroën ë-Berlingo
Dĺžka (mm) 4 403 / 4 753 (M / XL)
Šírka (mm) 1 921 (zrkadlá sklop.)
Výška (mm) 1 844 / 1 849 (M / XL)
Rázvor náprav (mm) 2 785 / 2 975 (M / XL)
Objem kufra (dm3) 3 500 (za 1. radom po strop, XL)
Prevádzková hmotnosť (s vodičom) (min., kg) 1 739 – 1 876
Technické údaje, spotreba a dojazd Citroën ë-Berlingo
Max. výkon (kW/k pri ot./min.) 100 (136) / 3 674 – 12 000
Max. krút. moment (Nm) 260
Prevodovka jednostupňová, automatická
Kapacita batérií (kWh) 50
0 – 100 km/h (s) 9,7 (len vodič)
Maximálna rýchlosť km/h 135
Spotreba na 100 km (podľa WLTP, kWh) 21,1 – 22,5
Spotreba počas testu (l) 25,7 (vodič + 200 kg náklad)
Dojazd (km) 276
Dojazd počas testu (km) cca 200 km (vodič + 200 kg náklad)
Čas nabíjania Citroën ë-Berlingo
DC 100 kW 0% – 80% (min) 30 min
Wallbox, AC 11 kW 0% – 100% (h) 5 h (7,5 h AC 7,4 kW)
Ceny a výbavy Citroën ë-Berlingo
Zákl. cena Citroën Berlingo M (PureTech 110 S&S ) (€) 16 990
Zákl. cena Citroën ë-Berlingo M (100 kW, LivePack) (€) 29 990
Zákl. cena Citroën ë-Berlingo XL (100 kW, FeelPack) (€) 33 990

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Citroën Berlingo #prvá jazda #test auta #elektrická dodávka #elektrický van #ë-Berlingo
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek