Test: Subaru Outback 2,5 Lineartronic S-AWD - zlaté časy ešte neskončili

Subaru je iné a novou generáciou sa táto inakosť ešte prehĺbila. Nájdete snáď v Európe iné kombi so svetlou výškou viac ako 200 mm a technikou, ktorá pripomína zlaté časy atmosférických benzínových motorov?

30.10.2021 06:00
debata (5)
Z profilu šokuje Outback svetlou výškou 213 mm,... Foto: Ľuboš Pilc
Subaru Outback - test 2021 Z profilu šokuje Outback svetlou výškou 213 mm, ktorou dáva na frak celej plejáde SUV, nehovoriac o triede outdoorových kombi.

Zamrzlo Subaru v čase? Z motorizácie nového Outbacku sa to môže zdať. Atmosférický 4-valec s objemom 2,5 litra, a to bez akejkoľvek elektrifikácie, je dnes vskutku raritou. Lenže ak mu odpustíte vysoký apetít, toto auto si doslova zamilujete. Je žiarivo kvalitné, univerzálne a neuveriteľne komfortné.

Na nový Outback sme čakali priam nekonečne dlho. Po cestách v USA sa už totiž preháňa dva roky. Lenže oplatilo sa. Outback opäť dokazuje, že Subaru je iné a novou generáciou sa táto inakosť ešte prehĺbila. Nájdete snáď v Európe iné kombi so svetlou výškou viac ako 200 mm a technikou, ktorá pripomína zlaté časy atmosférických benzínových motorov? Outback to všetko má, akoby si nevšímal emisnú búrku, vládnucu všade navôkol. Bol to vraj zámer. Má ísť totiž o rozlúčku Subaru s „fosílnou érou“. Aj preto tento japonský klubový bestseller nevyužíva žiadnu formu elektrifikácie, hoci väčší Forester si môžete dopriať v mild-hybridnej verzii a to isté platí pre menšie Subaru XV.

Drsným vzhľadom neklame

Možno by sa mohlo zdať, že Outback nie je moderným autom, ale nie je to pravda. Je len správne konzervatívny. V skutočnosti stojí na celkom novej platforme SGP (Subaru Global Platform), prinášajúcej o 70 % väčšiu torznú tuhosť, o 100 % vyššiu tuhosť v ohybe a nižšie ťažisko. Aj z toho vidieť, že v Subaru nerezignovali na základné konštrukčné pravidlá, často prekryté digitálnymi „fičurkami“.

Subaru Outback - test 2021
Subaru Outback - test 2021
+32Subaru Outback - test 2021

Subaru stále zaujíma, aký kvalitný má „hardvér“ a za volantom to jednoznačne cítiť. Správnu dávku konzervatívnosti prejavil Outback aj v dizajne. Hoci už využíva nový štylistický jazyk „Dynamic x Solid“, je to stále nezameniteľné Subaru s drsným výrazom, ktoré nepodlieha móde.

Outback možno nie je krásny, nie je to láska na prvý pohľad, ale to, čo sľubuje jeho zovňajšok, do bodky aj plní. Kým konkurencia po príchode SUV zmenila svoje „Allroady, Alltracky, Scouty či All-Terrainy na mierne oplastované kombi s podvozkom zvýšeným často len vďaka väčším kolesám, Outback sa nehanbí off-roaodvým tuningom priblížiť k Foresteru. Svedčí o tom naozaj extrémna svetlá výška 213 mm, ktorou zatieni nielen outdoorové kombi, ale aj väčšinu „pravoverných“ SUV. A keď sme už pri rozmeroch, spomeňme, že Outback šiestej generácie je dlhý 4 870, široký 1 875 a vysoký 1 675 mm. Je teda o 50 mm dlhší, o 35 širší a až o 70 mm vyšší. Len rázvor náprav s hodnotou 2 745 mm ostal bez zmien.

Infotainment Subaru patril k tým horším, nová... Foto: Ľuboš Pilc
Subaru Outback - test 2021 Infotainment Subaru patril k tým horším, nová generácia ho však vystrelila rovno na špičku.

Odolný a robustný vzhľad podporuje naozaj masívne a členité plastové „brnenie“ spodných partií karosérie. S čímsi ako lakom nepočíta. Tieto časti nie sú na efekt, majú chrániť a tomu zodpovedá aj ich čierny vzhľad. Rovnako masívne sú strešné „lyžiny“, navyše vyzbrojené integrovanými priečnikmi s nosnosťou 67,6 kg, takže si nemusíte lámať hlavu s montážou nosiča, máte ho stále so sebou. Stačí ich otočiť o 90 stupňov. Novú 6-uholníkovú masku zdobí množstvo chrómu. Lemujú ju moderné full-LED svetlá. Týka sa to aj hmloviek v nárazníku zadných svetiel, ktoré akoby sa zahrýzali do výklopného veka. Profil je o čosi dynamickejší ako v minulosti, najmä vďaka posunutiu spodnej hrany skla o čosi viac vpred.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #terénne auto #Subaru Outback #test auta #atmosférický motor
Články podľa značiek