Automobil do testu požičala spoločnosť AAA AUTO. Nissan Qashqai druhej generácie bol na trhu v rokoch 2013 až 2021. Z výrobných liniek schádzal v britskom závode japonskej automobilky. Vozidlo využíva techniku, ktorú môžete nájsť aj vo vozidlách značky Renault. Ide napríklad aj o motor. Ten sa pod kapotu Nissanu dostal v rámci aliancie Renault-Nissan.
Oplatí sa automatická CVT prevodovka?
Výbavy
Nissan tento model ponúka v piatich rôznych stupňoch výbavy. Základ tvorila verzia s označením Visa. Vyššie výbavy dostali označenia: Acenta, N-Connecta, N-Vision a Tekna. V priebehu výroby automobilka ponuku výbavy dopĺňala a zdokonaľovala.
Na palube tak môžete nájsť napríklad systém na rozpoznávanie značiek, dažďový senzor, navigáciu, automatickú klimatizáciu, svetelný senzor, LED svetlá a iné. Nissan dokonca v tomto modeli ponúkal aj 360-stupňový kamerový systém, ktorý zobrazuje auto z vtáčej perspektívy.
Hodí sa to najmä pri parkovaní alebo manévrovaní v užších priestoroch. Škoda, že Qashqai dostal tento systém len s podpriemerným displejom. Jeho spoľahlivosť je síce vysoká, majitelia tohto modelu s ním problémy nehlásia, ale kvalita obrazu nepatrí do tohto ani do minulého desaťročia.
Testované auto bolo vybavené práve 360-stupňovým navigačným systémom, automatickou klimatizáciou, svetelným a dažďovým senzorom. S prichádzajúcou zimou nám na palube chýbalo len vyhrievanie sedadiel.
Technické informácie Nissanu Qashqai 1,6 dCi
Roky výroby | 11/2013–08/2018 |
---|---|
Označenie motora | R9M |
Objem motora | 1598 cm³ |
Výkon | 96 kW (130 koní) pri 4000 ot./min. |
Krútiaci moment | 320 Nm pri 1750 ot./min. |
Štandardne poháňaná náprava | predná |
Voliteľne poháňané nápravy | obe |
Prevodovka | 6-stupňový manuál |
Voliteľná prevodovka | automat CVT so 7 „virtuálnymi“ prevodmi |
Pohotovostná hmotnosť | 1419–1602 kg |
Objem batožinového priestoru | 430–1585 litrov |
Maximálna rýchlosť | 183 – 190 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 9,9 – 11,1 sekundy |
Oficiálna priemerná spotreba | 4,4–4,9 l/100 km |
Emisná norma | Euro 5 |
Spoľahlivosť
Ako sme už spomenuli, 1,6 litrový naftový motor, pochádza z francúzskej dielne značky Renault. Môžeme ho označiť za spoľahlivý agregát. Pri vyššom počte najazdených kilometrov zriedkavo sa môžu vyskytnúť problémy s tesnosťou hlavy valcov. Motor je však vybavený odolnými vstrekovačmi, turbom aj rozvodovou reťazou. Samozrejme, všetko má svoju životnosť.
Qashqai s týmto motorom nie je vybavený systémom AdBlue, napriek tomu sa svoj DPF filter nadmerne nezanáša. Pred kúpou si však treba preveriť jeho stav. Autá s vysokým nájazdom, ktoré často jazdili v meste, môžu potrebovať jeho výmenu.
Čítajte viac Novela cestného zákona je schválená. Mení aj rýchlosť na diaľnici v obciAutomatická CVT prevodovka nepotrebuje nákladný ani častý servis. Ide o pomerne jednoduchú prevodovku. V tomto prípade však počítajte s väčším opotrebovávaním najmä predných bŕzd. Automat príliš nezapája motor do brzdenia, takže celá práca spomaľovania ostáva na kotúčoch a doštičkách. Podvozok Qashqaia dobre zvláda aj nekvalitné cesty. Ako prvé potrebujú výmenu spravidla tyčky stabilizátora.
Motor | Roky výroby | Výkon (kw/k) | Krútiaci moment | Emisná norma |
---|---|---|---|---|
1,2 DIG-T | 11/2013–08/2018 | 85/115 | 190 Nm | Euro 5b+ |
1,3 DIG-T | 10/2018–09/2020 | 103/140 | 240 Nm | Euro 6d-TEMP |
1,3 DIG-T | 10/2020–04/2021 | 116/158 | 270 Nm | Euro 6d |
1,3 DIG-T | 10/2018–09/2020 | 118/160 | 260 Nm | Euro 6d-TEMP |
1,6 DIG-T | 01/2015–08/2018 | 120/163 | 240 Nm | Euro 6 |
1,5 dCi | 11/2013–08/2018 | 81/110 | 260 Nm | Euro 5b+ |
1,5 dCi | 10/2018–09/2020 | 85/115 | 260 Nm | Euro 6d-TEMP |
1,6 dCi | 11/2013–08/2018 | 96/130 | 320 Nm | Euro 5 |
1,7 dCi | 01/2019–09/2020 | 110/150 | 340 Nm | Euro 6d-TEMP |