Test jazdenky: Nissan Qashqai 1,6 dCi – japonská spoľahlivosť

Crossovery s automatom sú v kurze. Pritom pre ne nemusíte chodiť len do predajní nových áut. Ponuka je dostatočná aj v bazároch. Dôkazom toho je jazdený Nissan Qashqai druhej generácie. V spojení s naftovým motorom sa vám navyše odmení solídnou spoľahlivosťou a prijateľnou spotrebou.

31.10.2021 16:00
debata (2)

Automobil do testu požičala spoločnosť AAA AUTO. Nissan Qashqai druhej generácie bol na trhu v rokoch 2013 až 2021. Z výrobných liniek schádzal v britskom závode japonskej automobilky. Vozidlo využíva techniku, ktorú môžete nájsť aj vo vozidlách značky Renault. Ide napríklad aj o motor. Ten sa pod kapotu Nissanu dostal v rámci aliancie Renault-Nissan.

Oplatí sa automatická CVT prevodovka?

Výbavy

Nissan tento model ponúka v piatich rôznych stupňoch výbavy. Základ tvorila verzia s označením Visa. Vyššie výbavy dostali označenia: Acenta, N-Connecta, N-Vision a Tekna. V priebehu výroby automobilka ponuku výbavy dopĺňala a zdokonaľovala.

V porovnaní s novými autami jazdenému Qashqaiu... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Qashqai V porovnaní s novými autami jazdenému Qashqaiu na palube takmer nič nechýba.

Na palube tak môžete nájsť napríklad systém na rozpoznávanie značiek, dažďový senzor, navigáciu, automatickú klimatizáciu, svetelný senzor, LED svetlá a iné. Nissan dokonca v tomto modeli ponúkal aj 360-stupňový kamerový systém, ktorý zobrazuje auto z vtáčej perspektívy.

Hodí sa to najmä pri parkovaní alebo manévrovaní v užších priestoroch. Škoda, že Qashqai dostal tento systém len s podpriemerným displejom. Jeho spoľahlivosť je síce vysoká, majitelia tohto modelu s ním problémy nehlásia, ale kvalita obrazu nepatrí do tohto ani do minulého desaťročia.

kvalita zobrazovania displeja je len... Foto: Martin Majerníček, Pravda
Nissan Qashqai kvalita zobrazovania displeja je len podpriemerná. 360-stupňový kamerový systém napriek tomu dobre poslúži.

Testované auto bolo vybavené práve 360-stupňovým navigačným systémom, automatickou klimatizáciou, svetelným a dažďovým senzorom. S prichádzajúcou zimou nám na palube chýbalo len vyhrievanie sedadiel.

Technické informácie Nissanu Qashqai 1,6 dCi

Roky výroby 11/2013–08/2018
Označenie motora R9M
Objem motora 1598 cm³
Výkon 96 kW (130 koní) pri 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm pri 1750 ot./min.
Štandardne poháňaná náprava predná
Voliteľne poháňané nápravy obe
Prevodovka 6-stupňový manuál
Voliteľná prevodovka automat CVT so 7 „virtuálnymi“ prevodmi
Pohotovostná hmotnosť 1419–1602 kg
Objem batožinového priestoru 430–1585 litrov
Maximálna rýchlosť 183 – 190 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,9 – 11,1 sekundy
Oficiálna priemerná spotreba 4,4–4,9 l/100 km
Emisná norma Euro 5

Spoľahlivosť

Ako sme už spomenuli, 1,6 litrový naftový motor, pochádza z francúzskej dielne značky Renault. Môžeme ho označiť za spoľahlivý agregát. Pri vyššom počte najazdených kilometrov zriedkavo sa môžu vyskytnúť problémy s tesnosťou hlavy valcov. Motor je však vybavený odolnými vstrekovačmi, turbom aj rozvodovou reťazou. Samozrejme, všetko má svoju životnosť.

Naftová jednašestka sa vyznačuje dobrou... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Nissan Qashqai Naftová jednašestka sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou a keď ju netrápi CVT automat, tak aj veľmi dobrou spotrebou.

Qashqai s týmto motorom nie je vybavený systémom AdBlue, napriek tomu sa svoj DPF filter nadmerne nezanáša. Pred kúpou si však treba preveriť jeho stav. Autá s vysokým nájazdom, ktoré často jazdili v meste, môžu potrebovať jeho výmenu.

nemecko-130-km-h-clanok W Čítajte viac Novela cestného zákona je schválená. Mení aj rýchlosť na diaľnici v obci

Automatická CVT prevodovka nepotrebuje nákladný ani častý servis. Ide o pomerne jednoduchú prevodovku. V tomto prípade však počítajte s väčším opotrebovávaním najmä predných bŕzd. Automat príliš nezapája motor do brzdenia, takže celá práca spomaľovania ostáva na kotúčoch a doštičkách. Podvozok Qashqaia dobre zvláda aj nekvalitné cesty. Ako prvé potrebujú výmenu spravidla tyčky stabilizátora.

Motor Roky výroby Výkon (kw/k) Krútiaci moment Emisná norma
1,2 DIG-T 11/2013–08/2018 85/115 190 Nm Euro 5b+
1,3 DIG-T 10/2018–09/2020 103/140 240 Nm Euro 6d-TEMP
1,3 DIG-T 10/2020–04/2021 116/158 270 Nm Euro 6d
1,3 DIG-T 10/2018–09/2020 118/160 260 Nm Euro 6d-TEMP
1,6 DIG-T 01/2015–08/2018 120/163 240 Nm Euro 6
1,5 dCi 11/2013–08/2018 81/110 260 Nm Euro 5b+
1,5 dCi 10/2018–09/2020 85/115 260 Nm Euro 6d-TEMP
1,6 dCi 11/2013–08/2018 96/130 320 Nm Euro 5
1,7 dCi 01/2019–09/2020 110/150 340 Nm Euro 6d-TEMP
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
+24Nissan Qashqai

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Nissan #Qashqai #video #showroom #jazdené autá #dCi
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek