Pokračovanie článku: Test: Hyundai Ioniq 5 - elektromobil ako zo sci-fi filmu

Dizajn, ktorý bude polarizovať

A pritom je Ioniq 5 všetkým iným, len nie kompaktným športiakom, v ktorom sa v kabíne už dvaja ľudia tlačia. Na prvý pohľad klame telom, pretože nevyzerá tak veľký, ako naozaj je. Vďačí za to malým elektromotorom, ktoré umožnili „natiahnuť“ vnútorný priestor v kabíne na maximum. Takže sa to ani nezdá, ale v skutočnosti má toto auto rázvor rovných 3 000 mm. Pre názornosť – v modelovej rodine automobilov Hyundai toľko neponúka ani „megaveľké“ SUV Santa Fe a je to viac, než ponúkne taká limuzína, ako je Mercedes triedy E.

Už zvonku je auto absolútne neprehliadnuteľné, najmä vďaka originálnemu spojeniu futuristických a retro prvkov. Pri pohľade na prednú časť zaujme maska s nápadnými svetlometmi s technológiou Pixel LED s pixelovou grafikou, ktorá pripomína vedecko-fantastické filmy z prelomu sedemdesiatych a osemdesiatych rokov, respektíve nástup éry počítačov.

Špecialitou auta je aj posuvná stredová konzola. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Hyundai Ioniq 5 (2021) Špecialitou auta je aj posuvná stredová konzola.

„Rozpixelované“ svetlá nájdete aj vzadu, viac než opis napovedia fotografie, naozaj sa pri tomto aute oplatia pozrieť. Celkovo auto originálne kombinuje hladké plne rovné plochy s ostrými uhlami spôsobom, akým to robí, avšak v extrémnejšej a podstatne „vulgárnejšej“ podobe aj Cybertruck od Tesly.

A v súvislosti s Teslou možno spomenúť aj ďalšiu drobnosť, ktorá poteší – Ioniq 5 má do karosérie zapustené kľučky, ktoré sa z nej automaticky vysunú, keď sa priblížite k autu. Vonkajší dizajn auta je tak výrazný, že bude určite polarizovať, my sa jednoznačne prikláňame k táboru, ktorý si myslí, že Ioniq 5 vyzerá skvele.

A extravagancie pokračujú aj v interiéri. Tam okamžite upúta „megadisplej“, tvorený dvomi obrazovkami s uhlopriečkou 12 palcov, prepojenými do jednej, výborne v aute vyzerajú najmä v bielom prevedení s bielym orámovaním a pozadím vo svetlom interiéri. Ten je mimoriadne priestranný vpredu, doslova „kráľovský“ priestor máte k dispozícii aj vzadu a na batožinu máte 527-litrový kufor. Len na okraj – mini odkladací priestor je aj pod prednou kapotou, v prípade verzie 4×4 má len 24 litrov, inak však ide o vyše 50-litrový box.

Mimochodom – v kabíne sú na sedadlách, strope, obložení dverí a aj podlahe použité „eko materiály“ z recyklovaných PET fliaš, rastlinnej (bio PET) priadze, z vlnenej priadze a aj laky sú „bio“, s rastlinnými výťažkami. K tomu prirátajte originálnu posuvnú stredovú konzolu, možnosť sklopiť aj sedadlo vodiča do „relaxačnej“ polohy, high-endové audio a pár technologických vymožeností, výsledkom bude jeden z najoriginál­nejších elektromobilov, dostupných v súčasnosti na našom trhu.

A to ešte nie je všetko – Ioniq 5 je prvým modelom kórejskej automobilky s funkciami rozšírenej reality na head-up displeji (AR HUD), prvým s pokročilým asistentom pre jazdu na diaľnici a využíva celý komplex pokročilých asistenčných a bezpečnostných systémov, nazvaný Hyundai SmartSense.

Svetelný podpis auta je naozaj originálny. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Hyundai Ioniq 5 (2021) Svetelný podpis auta je naozaj originálny.

Z nášho pohľadu je Ioniq 5, rovnako ako napríklad aj sesterská Kia EV6 alebo VW ID.4 elektromobilom novej generácie, postaveným na architektúre, umožňujúcej využiť všetky benefity elektrického pohonu. Má výborný dojazd, ultrarýchle nabíjanie, bezkonkurenčný vnútorný priestor a nesmieme zabudnúť ani na ďalšiu dôležitú vec. Cenovo nijak „neuletel“, samozrejme na pomery elektromobilov, takže aj so všetkou hi-tech výbavou a exkluzívnym vzhľadom je napríklad plne konkurencieschopný, dokonca vzhľadom na výbavu aj lacnejší, než porovnateľná elektrická Škoda Enyaq.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #elektromobilita #Hyundai Ioniq 5 #test auta
Články podľa značiek