Tretia generácia Ceedu, uvedená na trh v roku 2018, poriadne zamiešala predajné štatistiky. Aby Kia udržala Ceed v dobrej kondícii, po necelých štyroch rokoch jej naordinovala hĺbkovú revíziu. A tá išla nad rámec toho, čo sa bežne skrýva pod pojmom facelift. Vidieť to nielen na vzhľade, ale je to aj cítiť za volantom. Ceed je stále skvelou voľbou v populárnom segmente nižšej strednej triedy. Nám sa dostala do rúk atraktívna verzia 1,5 T-GDI s paketom GT-Line. Pod kapotou teda reprezentuje významnú zmenu, hoci bez elektrifikácie. A navonok sa pýši agresívnejším dizajnom. To aj preto, že hatchback už v ostrej verzii GT nedostanete.
Na polceste ku GT
Štylistických zmien je naozaj dosť. Kia si totiž dala záležať, aby jednotlivé verzie viac odlíšila. Nevynímajúc GT-Line, ktoré je na polceste ku GT. Má úplne prepracovaný nárazník s výraznými čiernymi vložkami. Maska dostala čiernu výplň a hliníkové lišty v tvare tigrieho nosa. Kapotu zdobí nové logo. Všetky svetelné funkcie sú teraz integrované do predných full-LED svetiel s matným pozadím a novou grafikou troch šípok. Aj preto zmizli z nárazníkov hmlovky. Zato tu nájdeme veľký sací otvor a hliníkové lišty evokujúce spojler.
Efektné 17-palcové disky s „diamantovým“ výbrusom obúvajú pneumatiky s rozumným profilom 225/45. Zboku zaujmú lesklé čierne lišty na podbehoch či matný chróm okolo okien. Nechýba väčší strešný spojler ani náznak difúzora. Škoda len falošných výfukov. No najväčšou vychytávkou GT-Line sú nepochybne neprehliadnuteľné zadné svetlá so 48 individuálnymi diódami a dynamickými smerovými svetlami. GT-Line tak pôsobí ešte autonómnejšie ako v minulosti. Zvlášť ak je lakovaný oranžovým odtieňom Orange Fusion. Dynamickou vizážou poráža aj skutočný Golf GTI. Možno aj preto, že Ceed GT už v cenníku nenájdete. Ostrá verzia ostala výsadou ProCeedu.
Známy interiér podstúpil ďalšie množstvo úprav. To základné však nestratil. Stále prekvapuje priam prémiovým spracovaním a hodnotnými materiálmi. GT-Line je navyše obdarené kožou obšitým športovým splošteným volantom, saténovými a klavírnymi dekoráciami, čiernym stropom či špecifickým čalúnením, ktoré kombinuje textíliu s umelou kožou a kontrastným čalúnením. Sedadlá poskytujú lepšiu bočnú oporu, no sú stále pohodlné. Pochvalu si zaslúži aj nastaviteľná lakťová opierka. Našťastie, verzia GT-Line sa ubránila digitálnemu kokpitu, hoci Ceed ho mať môže. Pred sebou máte naďalej dva nádherné tubusy s analógovým rýchlomerom a otáčkomerom. Ostatné údaje sú sústredené v centrálnom farebnom TFT displeji.
Digitalizácia s mierou
Digitalizácii sa však Ceed nevyhýba. Týka sa to najmä infotainmentu UVO Connect s novou 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorý umožňuje diaľkové aktualizácie, napríklad mapových dát, sledovanie polohy vozidla na diaľku či rozpoznávanie hlasu. Má rýchle reakcie a brilantnú grafiku. A čo je najpodstatnejšie, nechýbajú dva otočné ovládače, hardvérové tlačidlá pre vstup do hlavných vetiev menu a tiež samostatný panel klimatizácie. Takže ovládanie rôznych funkcií je jednoduché, rýchle a intuitívne. Škoda, že táto epocha pomaly končí.
Bezproblémové je aj zrkadlenie telefónov cez Apple CarPlay či Android Auto. Ergonomické chyby sa hľadajú naozaj ťažko. Chýba azda už len nastaviteľná stehenná podpora sedákov. Odkladacie priestory nájdete vo dverách aj v stredovej konzole. Tie na nápoje medzi sedadlami sú elegantne kryté roletkou. Ceed nesklame ani priestorom. Dokonca aj vzadu ponúka slušnú rezervu na nohy a nad hlavou. Nešetrí ani na dĺžke sedákov, ktoré bývajú zväčša krátke. Cestujúci vzadu majú k dispozícii výklopnú lakťovú opierku aj USB-port. Kufor má objem 395 litrov, dvojitú podlahu, súmerný tvar a po sklopení operadiel dokáže vytvoriť vodorovnú ložnú plochu a celkový objem 1 291 litrov.