Test: VW ID.4 GTX - ako jazdí 300 koní s dvomi poháňanými nápravami?

VW ID.4 GTX si to v šprinte na stovku smelo môže rozdať aj s legendárnym Golfom GTI. Užiť si v ňom možno aj dynamickejšiu jazdu, ale akosi pri nej autentická zvuková kulisa spaľovacieho motoru chýba. Aspoň nám.

28.11.2021 07:00
debata (11)
S rázvorom 2,77 metra a kompaktnými motormi... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen ID.4 GTX (2021) S rázvorom 2,77 metra a kompaktnými motormi ponúka ID.4 v kabíne naozaj veľkorysý priestor.

VW ID.4 má ambíciu stať sa najpredávanejším elektromobilom značky VW a chce výrazne prehovoriť aj do koncoročného rebríčku najpredávanejších európskych elektromobilov. Pomôcť mu v tom má aj nová verzia, určená zákazníkom, preferujúcim pohon všetkých štyroch kolies.

Práve pre ňu je určené aj nové označenie GTX. Podľa predpokladov písmená GT odkazujú na športovosť modelu, dôležitejšie je však to tretie písmeno – X. To označuje prítomnosť elektrického pohonu všetkých kolies. Takže pri elektromobiloch sa rozlúčime s označením 4Motion, aj všetky ďalšie elektrické autá, počnúc modelom ID.5, budú v prípade štvorkolky označené ako GTX.

GTX nie je len o „štvorkolke“

A v čom sa, samozrejme okrem pohonu oboch náprav, odlišuje nami testovaná verzia GTX od štandardnej? Vpredu je to pozmenená maska chladiča a svetlá, na dverách a aj vzadu je logo GTX a má špeciálne doplnkové denné svetlá v spodnej časti nárazníku.

Volkswagen ID.4 GTX (2021)
Volkswagen ID.4 GTX (2021)
+23Volkswagen ID.4 GTX (2021)

Zadný nárazník je inak tvarovaný a nižšie položený, ochranné lišty dvier sú lakované vo farbe karosérie, vzadu sú sériovo 3D LED svetlá a na výber sú dve animácie, ktorými sa rozblikajú svetlá, keď sa k autu priblížite s kľúčom. Prítomnosť pohonu 4×4 nemá žiadny vplyv na veľkosť batožinového priestoru a aj rozmery verzie GTX sú identické so štandardnou verziou.

To znamená, že auto je dlhé 4 582 mm, široké 1 852 mm, vysoké 1 601 mm a rázvor má 2 769 mm. Ten definuje aj vnútorný priestor, ktorý je v tomto aute v porovnaní s konkurentmi naozaj nadštandardný – a to ako vpredu, tak aj vzadu.

V interiéri je použité červené prešívanie v kombinácii s modrými doplnkami, modrá je aj prístrojovka a čiastočne aj obklad dverí, nástupné prahy sú kryté chrómovými lištami s nápisom GTX.

Rozdiel medzi základnou verziou označovanou ako ID.4 Pro a testovanou verziou GTX je v základe 10 300 eur. Nie je to málo, najmä ak zvážime, že obe majú podľa aktuálneho cenníku rovnakú batériu s využiteľnou kapacitou 77 kW.

Hlavná odlišnosť spočíva v tom, že testovaná verzia GTX je vybavená druhým elektromotorom a má tým pádom poháňané obe nápravy. Pohon 4×4 ale prichádza k slovu, iba ak auto vyhodnotí, že ho treba, trvalo ho nemožno zapnúť. Aj vďaka nemu v rámci jazdných režimov pribudol nový režim Traction, zlepšujú trakciu auta na povrchoch s nižšou adhéziou. Štandardne je preferovaný pohon zadnej nápravy.

Exkluzívnejší vzhľad, silnejšia výbava

Desaťtisíc eur však neplatíte len za štvorkolku. GTX má v základe podstatne silnejšiu výbavu. Patria do nej napríklad Matrix LED adaptívne predné svetlomety, 3D-LED zadné svetlá, automatická 3-zónová klimatizácia, 20-palcové kolesá, palubná doska v modrej farbe s červeným prešívaním, ambientné podsvietenie interiéru s 30 farbami a množstvo ďalších dizajnových prvkov v exteriéri aj interiéri.

Volkswagen ID.4 GTX (2021)
Volkswagen ID.4 GTX (2021)
+14Volkswagen ID.4 GTX (2021)

Nami testované auto malo navyše dva silné príplatkové balíky, každý v cene okolo 2 200 eur. Jeden obsahoval rozšírenú „paletu“ asistenčných systémov vrátane bezdotykového ovládania (dverí aj kufra), monitoringu okolia vozidla pri cúvaní, automatického zastavenia vozidla v núdzovej situácii, proaktívneho bezpečnostného systému vpredu a aj takej drobnosti, akou je svietiaca línia medzi prednými svetlometmi a logom. Druhý obsahoval pokročilý infotainment s 12-palcovým dotykovým displejom, navigáciou a head-up displejom.

Do príplatkovej výbavy (965 eur) patrilo aj tepelné čerpadlo, využívajúce odpadové teplo od komponentov pohonu pre úsporu energie pri vykurovaní a tým pádom predlžujúce dojazd. Aj vďaka vyššie uvedenej nadštandardnej výbave sa cena testovaného auta napokon vyšplhala cez 60-tisícovú hranicu.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 11 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Volkswagen #elektromobil #elektromobilita #test auta #autotest
Články podľa značiek