Test: Mitsubishi Space Star Sport - tri valce a päť výfukov

Mitsubishi Space Star je dobré malé auto, no "garážový" tuning, v ktorom sme ho testovali, mu skôr ubližuje než pomáha.

05.12.2021 07:00
debata (7)
Mitsubishi Space Star takýto prehnaný a... Foto: Pravda, Martin Domček
Mitsubishi Space Star ed. Sport (2021) Mitsubishi Space Star takýto prehnaný a samoúčelný tuning rozhodne nepotrebuje. Aj bez neho má čo ponúknuť.

Mitsubishi Space Star je pomerne zaujímavé a trochu neprávom opomínané malé auto. Za prvých 10 mesiacov tohto roku sa z neho na Slovensku predalo len 74 kusov, čo určite nie je veľa. A pritom je to jedno z mála áut, ktoré si aj v súčasnosti drží základnú cenu pod hranicou 9 500 eur, pochváliť sa môže atmosférickým motorom, pričom priplatiť si pri ňom môžete aj automatickú CVT prevodovku.

Menej je niekedy viac

Možno v snahe podporiť predaj prišli naši západní susedia so „showcarovou“ úpravou na želanie, ktorá má zo Space Staru aspoň navonok spraviť malý ostrý hothatch. Preto v špeciálnej edícii Sport, vychádzajúcej z výbavového stupňa Invite, dostalo extravagantný športový body kit, športové pružiny Eibach, LED hmlovky do predného spojleru, športové doplnky do interiéru, 16-palcové disky a generátor umelých zvukov.

Mitsubishi Space Star ed. Sport (2021)
Mitsubishi Space Star ed. Sport (2021)
+11Mitsubishi Space Star ed. Sport (2021)

Na prvé počutie to nevyzerá zle, no na prvý pohľad o zmysle niektorých úprav prinajmenšom začnete pochybovať. Francúzsky sociológ Jean Baudrillard v jednej zo svojich esejí napísal, že ak sa nejaká vlastnosť preženie do úplného extrému, stáva sa karikatúrou seba samej. A niečo podobné sa stalo aj „nášmu“ testovanému Space Staru.

Vpredu dostal extrémne nízko umiestnený spojler, ktorý sa k prednej maske nielen nehodí, ale navyše je skutočne skôr radlicou, ktorou o zem „škrtnete“ už aj po prejazde malou nerovnosťou. Vzadu dostal štyri koncovky výfuku, všetky samozrejme falošné – a ani sa to nesnažia priveľmi maskovať.

Funkčný je jedine ten piaty výfuk, hlbšie v podvozku. A k falošným koncovkám výfukov patrí samozrejme falošný zvuk. Kľudne si môžete Space Star nastaviť tak, aby znel ako Ford Mustang. Jazdiť však tak s 59 kilowattmi pod kapotou rozhodne nebude. To je totiž výkon jeho hladkého trojvalca s objemom 1,2 litra, doplneného päťstupňovým manuálom, ktorý má maximálny krútiaci moment 106 Nm pri 4 000 otáčkach.

Mitsubishi Space Star ed. Sport (2021)
Mitsubishi Space Star ed. Sport (2021)
+13Mitsubishi Space Star ed. Sport (2021)

Aj keď treba pre objektivitu povedať, že toto auto neváži ani tonu, takže výkon, presnejšie dynamiku, má v reále určite lepšiu, než by sa mohlo zdať podľa „papierov“. Z praxe môžeme povedať, že papierovo nižší výkon a krútiaci moment necítiť. Dokonca športové pružiny v tomto prípade chválime, pridali autu na stabilite v zákrutách.

Ale nejakým trhačom asfaltu Space Star rozhodne nie je. Od riadenia extra odozvu nečakajte, prevodovka má pomerne presné dráhy a nižšie stupne sú relatívne dlhé. My sme tentokrát asi polovicu kilometrov najazdili na diaľniciach a druhú sme temer rovným dielom rozdelili medzi okresky a mesto. Výsledkom bola priemerná spotreba, pohybujúca sa okolo šiestich litrov, respektíve mierne pod touto hranicou, pričom sme auto nijako extra nešetrili.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Mitsubishi Space Star #Mitsubishi #malé autá #test auta
Články podľa značiek