Test: BMW M3 Competition - vyše 500 koní a ‘stovka‘ pod štyri sekundy!

BMW M3 Competition je skutočne ultimatívny extrémny stroj, aký nemá na trhu takmer vôbec obdobu. Prispôsobiť si na ňom možno skoro všetko.

, 12.12.2021 07:00
debata (4)
Pri BMW M3 sa veľa diskutovalo o zmysle... Foto: Pravda, Martin Domček
BMW M3 Competition (2021) Pri BMW M3 sa veľa diskutovalo o zmysle "obrích" ľadviniek, no v reále nevyzerajú až tak zle, ako na fotkách.

Základné technické parametre nového BMW M3 Competition majú výpovednú hodnoty samy osebe a ani ich netreba príliš komentovať. Auto má pod kapotou trojlitrový benzínový šesťvalec s výkonom 375 kW, respektíve 510 koní a krútiacim momentom 650 Nm, dostupným v rozpätí od 2 750 do 5 500 otáčok. S týmto agregátom je auto schopné na stovku zrýchliť za necelé štyri sekundy (pri váhe mierne cez 1,8 tony) a ak budete skúšať maximálku, tak trojciferná hodnote pri nej môže začínať trojkou, aj keď oficiálne je maximálna rýchlosť limitovaná na 250 km/h.

Extrém umocnený na druhú

Celý výkon sa prenáša na zadnú nápravu, takže auto je pri ostrejšej práci s plynom nervózne aj na rovinke, nieto ešte v zákrutách. Treba na to myslieť, pokiaľ si niekde chcete užiť dynamickejšiu jazdu serpentínami. Teraz by asi mal nasledovať dôvetok: „ale limity tohto auta objavíte až na okruhu a aby ste si ho naozaj užili, musíte byť veľmi, veľmi skúsený jazdec…“

BMW M3 Competition (2021)
BMW M3 Competition (2021)
+20BMW M3 Competition (2021)

Ale nie je to tak. Z BMW M3 Competition môže mať radosť takmer každý a nemusí mať za sebou desiatky okruhových tréningov. Svojim spôsobom vás toto auto dokáže rovnako uspokojiť pri jazde v meste, na okreskách predpisovými rýchlosťami, na nemeckých diaľniciach (s tou vyššie spomínanou „trojkou“ na tachometri), alebo skutočne na limitoch, či už vašich vlastných, alebo auta na uzavretých okruhoch.

Aby vám M3 Competition skutočne prinieslo radosť, jeden dôležitý predpoklad by ste mali spĺňať. Musíte mať chuť hrať sa – v tomto prípade s jeho nastaveniami, pretože auto ponúka takmer neobmedzenú prispôsobivosť. Môžete si ho nakonfigurovať ako (takmer) pohodlné auto na bežné jazdenie, ale zároveň aj ako ultimatívny okruhový špeciál. A samozrejme, k dispozícii je všetko medzi týmito dvomi extrémami.

Úplne pohodlné nebude BMW M3 Competition nikdy, ale to ani nemožno chcieť od auta, pri ktorom, ak sa k nemu postavíte a bude ho chcieť zo strany na stranu rozkývať, tak ním nepohnete ani o milimeter. Napriek tomu vie byť pri bežnom jazdení a „civilnom“ nastavení „takmer znesiteľné“. A to v tomto prípade vôbec nemyslíme ironicky, ale práve naopak, BMW M3 má za to u nás obrovský rešpekt a (zďaleka nie posledné) veľké plus.

BMW M3 Competition (2021)
BMW M3 Competition (2021)
+16BMW M3 Competition (2021)

Našťastie sme v ňom nemali karbónové športové škrupinové sedadlá, ale celokožené, ktoré boli aj napriek svojmu športovému tvaru a športovému bočnému vedeniu až prekvapivo pohodlné. Aj keď tie karbónové vyzerajú (a aj fungujú) fakt dobre, ak nemáte v garáži tri ďalšie autá na bežné jazdenie a M3 Competition si necháte iba na občasnú okruhovú zábavu – v tom prípade sa k nemu dajú dokúpiť aj špeciálne pneumatiky na okruhy – , tak na tieto sedadlá radšej zabudnite.

Ak je niečo maximálne vzdialené pojmu komfort, sú to tieto športové „škrupiny“. Na druhú stranu, sú to skutočne profesionálne športové sedadlá – obsahujú výrezy pre dodatočnú montáž viacbodových bezpečnostných pásov a časť hlavovej opierky pri nich možno odmontovať pre jazdu s prilbou. To by sme ale v bežnej premávke nerobili.

Interiér auta vyzerá naozaj exkluzívne. Foto: Pravda, Martin Domček
BMW M3 Competition (2021) Interiér auta vyzerá naozaj exkluzívne.

A keď sme už pri karbóne, ten v M3 Competition rozhodne nenájdete len ako dekoráciu na palubnej doske, alebo v spomínaných sedadlách. Karbónová je napríklad strecha, a to už v základe, karbónovo-keramické môžu byť aj brzdy. My sme ich nemali, spoznáte ich podľa zlatých strmeňov. Za ne si síce priplatíte takmer 8 500 eur, no sú vysoko odolné proti teplu aj pri maximálne intenzívnom používaní. Z karbónu môže byť tiež zadný spojler, predná kapota a množstvo ďalších doplnkových dekoračných a aj funkčných prvkov.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #superšport #test auta #BMW M3 Competition #športové auto
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek