Pokračovanie článku: Test: BMW M3 Competition - vyše 500 koní a ‘stovka‘ pod štyri sekundy!

Dokonale individualizo­vateľné

Ale vráťme sa k možnostiam konfigurácie. Tie sú rovnako široké a komplexné ako pri high-endovom smartfóne. A je ich toľko, že občas sa v nich možno stratiť. Aj preto má auto na volante dve programovateľné tlačidlá M1 a M2, kde si možno navoliť dva individuálne jazdné režimy. A popri nich môžete napríklad rýchlosť radenia 8-stupňového športového automatu ad hoc prispôsobovať ďalším tlačidlom priamo na páke.

Individuálne si možno naladiť motor, podvozok, riadenie, brzdy, radenie a dokonca aj kontrolu trakcie – a to až v desiatich stupňoch. A aby to nebolo málo, respektíve, ak sa vám nechce ísť až takto „do hĺbky“, máte k dispozícii tri prednastavené základné režimy – cestný, športový a okruhový. A len pre zaujímavosť: tak, ako vám v niektorých autách za ekologickú a defenzívnu jazdu pribúdajú hviezdičky na displeji palubného počítača, v BMW M3 vám budú pribúdať za kvalitu a dĺžku prevedeného driftu. Dokáže vám ho totiž naozaj merať a hodnotiť.

A keď sa začnete s jeho temer nekonečnými možnosťami individuálneho nastavenia hrať, tak vo výsledku dostanete naozaj niekoľko svojimi vlastnosťami zásadne sa líšiacich áut. To možno najviac pocítite na okruhu, ale rozhodne nielen na ňom. BMW M3 Competiton si takto možno prispôsobiť pre niekoľko jazdných štýlov a najmä menej skúsení šoféri by nemali vypínať všetko, čo sa manuálne vypnúť dá.

zväčšiť V BMW M3 Competition si možno prispôsobiť... Foto: Martin Domček, Pravda
BMW M3 Competition (2021) V BMW M3 Competition si možno prispôsobiť takmer všetko.

Na druhej strane – aj keď sa s týmto autom budete „hrať“, tak pri bežnej jazde vie byť, samozrejme vzhľadom k svojim parametrom a možnostiam, až prekvapivo úsporné. Kombinovaný priemer je síce udávaný tesne pod 10 litrami, ale to je len utopická hranica. Niežeby sa nedala dosiahnuť, ale s týmto autom sa skrátka nedá jazdiť takým štýlom, aby sa vám to naozaj podarilo. Aspoň nie dlho.

Stále vás bude lákať skúsiť aspoň trochu ostrejšie ďalšiu zákrutu, užiť si zrýchlenie na každej rovinke, ktorá stojí zato a podobne. Ale aj keď to budete robiť, avšak bez toho, aby ste auto za každú cenu a pri každej príležitosti hnali do úplného extrému, tak sa s priemerom pravdepodobne dokážete zmestiť niekam medzi 12 až 13 litrov, čo je úplne super.

Štyri (funkčné) koncovky výfukov už čo to o... Foto: Pravda, Martin Domček
BMW M3 Competition (2021) Štyri (funkčné) koncovky výfukov už čo to o reálnej sile auta napovedajú aj samy osebe. Zadný spojler je z karbónu.

Nebudeme to ani rozpisovať, manuálne jednoducho vypnete prakticky akúkoľvek asistenciu a prevodovka vás kľudne nechá ísť „až úplne vpravo“ a nebude vám do radenia z pozície automatu nič hovoriť. K BMW M3 Competition treba pristupovať s veľkou dávkou vnútorného rešpektu, pretože na jednej strane dokáže byť neuveriteľne rýchle a presné, no na druhej, chyby len tak ľahko neodpúšťa. A ani tie drobné z nepozornosti.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #superšport #test auta #BMW M3 Competition #športové auto
Články podľa značiek