Test: Radikálne nový - vyskúšali sme praktický Peugeot 308 v prevedení kombi

Nový kombík sme vyskúšali najmä v plug-in hybridnej verzii. Oslovil nás dizajnom, kvalitou podvozku a aj špičkovým infotainmentom.

19.12.2021 06:00
debata (2)
Auto nás oslovilo nielen vzhľadom, ale aj... Foto: Pravda, Martin Domček
Nový Peugeot 308 SW (2021) Auto nás oslovilo nielen vzhľadom, ale aj praktickými vlastnosťami. Napríklad vyše 600-litrovým kufrom.

Pri niektorých modeloch je občas aj pri predstavovaní novej generácie problém nájsť desať zásadných rozdielov – tak veľmi sa podobajú. Pri testovanom Peugeote SW, teda kombíku, je skôr problém nájsť desať vecí, ktoré má s predošlou generáciou spoločné. Líšia sa dokonca aj logom.

Peugeot 308 je totiž prvý model značky Peugeot, ktorý sa predstavuje s novým logom, všimnite si ho na fotografiách. A nejde iba o zmenu vizuálu. Logo na testovanom aute, umiestnené v strede prednej masky má aj jednu technologickú zvláštnosť: radar slúžiaci pre jazdné asistenčné systémy je za ním úplne skrytý (použitá je radomová technológia využívajúca indium, prepúšťajúce radarové vlny).

Nový Peugeot 308 SW (2021)
Nový Peugeot 308 SW (2021)
+8Nový Peugeot 308 SW (2021)

Logo tým pádom zostáva dominantným prvkom mriežky chladiča, ktorú po dizajnovej stránke takto absolútne nič nenarušuje. Z nášho pohľadu je nové logo krajšie a pôsobí honosnejšie, to staré však bolo jednoduchšie a lepšie rozpoznateľné. Práve kvôli prepracovanej grafike na malej ploche z diaľky to nové trochu zaniká.

Popri benzíne zostala aj nafta, pribudol plug-in

To sú ale detaily, pozrime sa na nový kombík trochu podrobnejšie. Na prvý pohľad pôsobí mimoriadne dynamicky a elegantne. Spredu zaujme typickými „klami“ denného svietenia, zadná časť je prepracovaná kompletne. Svetlá už nespája lišta, sú vyššie nad zadným prelisom a majú kompletne nový svetelný podpis, tvorený 3D full LED svetlami spolu s pre Peugeot typickými výraznými „tromi pazúrmi“. Zadné svetlá sú z nášho pohľadu naozaj vydarené, posúďte sami na fotografiách.

Páči sa vám nové logo? Foto: Pravda, Martin Domček
Nový Peugeot 308 SW (2021) Páči sa vám nové logo?

A keď sme už pri zadnej časti – kufor má objem 608 litrov, v prípade plug-in hybridu je to približne o 60 litrov menej (kvôli uloženiu batérií a nabíjacích káblov). Navyše ho otvoríte nielen motoricky tlačidlom, ale vďaka senzoru pod jeho spodnou časťou aj bezdotykovo, stačí pod ňou prejsť nohou.

Kombík sme testovali v dvoch motorizáciách, väčšiu pozornosť sme venovali plug-in hybridnej verzii, pretože tá je celkom nová. Kým sa však k nej dostaneme, musíme francúzsku značku pochváliť za to, že naozaj dôsledne dbá o to, čo nazýva „slobodou vo voľbe pohonu“. Nové modely sa totiž snaží uvádzať s tak širokou škálou pohonov, aby si na svoje mohol prísť skutočne každý.

Nový Peugeot 308 SW (2021)
Nový Peugeot 308 SW (2021)
+19Nový Peugeot 308 SW (2021)

Pri kombi verzii to značí prítomnosť benzínových motorov s objemom 1,2 litra v dvoch výkonových verziách (110 a 130 koní) a pri silnejšej navyše aj s možnosťou 8-stupňovej automatickej prevodovky. Super je, že nechýba ani naftový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 130 koní (automat alebo manuál) a hybrid, taktiež v dvoch výkonových verziách.

My sme sa v teste kombíku zamerali viac na hybrid, aj keď sme mali možnosť odjazdiť aj 130-koňovú benzínovú 1,2-ku. Tej sme sa však viac venovali v teste hatchbacku, ktorý sme vo Francúzsku skúšali tiež, nájdete ho na tomto odkaze.

Pokiaľ ide o testovaný hybrid, ten pod kapotou kombinuje benzínový motor 1,6 PureTech s výkonom 150 koní (110 kW) a elektromotor s výkonom 81 kW (110 koní). To značí celkový výkon 132 kW, teda 180 koní. Agregát je kombinovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 a využíva batériu s kapacitou 12,4 kWh, ktorá mu umožňuje dojazd až 60 kilometrov (podľa prísnejšej normy WLTP ) v čisto elektrickom režime. Tento benzínový motor môže byť naladený aj na vyšší výkon 132 kW, respektíve 180 koní. Systémový výkon je potom 225 koní.

Trochu o cenách a výbavách

Pre menej výkonnú verziu sme sa rozhodli jednak preto, lebo 180 koní je pre kombík nižšej strednej triedy naozaj dosť a navyše predpokladáme, že bude predávanejší. Keďže výkonnejšia verzia je dostupná výlučne v najsilnejšej výbave GT a GT Pack, cenový rozdiel je značný. Nami testované plug-in hybridné auto si môžete v základe kúpiť už za 31 990 eur, za výkonnejšiu verziu si priplatíte minimálne o 8 000 eur viac. Ak by boli obe verzie vo výbave GT, za silnejšiu si priplatíte dve tisícky.

Na vnímanú kvalitu bol kladený veľký dôraz. Tá... Foto: Pravda, Martin Domček
Nový Peugeot 308 SW (2021) Na vnímanú kvalitu bol kladený veľký dôraz. Tá zvláštna zelená vec v strede je puzdro na okuliare, ktoré si sami môžete vytlačiť doma na 3D tlačiarni. Peugeot ponúka niekoľko vzorov doplnkov pre takúto "domácu tlač".

GT výbava (prípadne rozšírená s názvom GT Pack) znamená, že v cene máte full LED matrix predné svetlá, exkluzívne zadné svetlá, 18-palcové disky, klimatizáciu, schopnú čistiť vzduch v kabíne, čierne lyžiny, 3D prístrojový panel Quartz, športový balík so zmenou reakcií plynu, prevodovky a aj umelým športovým zvukom z vnútorných reproduktorov, čo je vec, ktorej jednoducho v žiadnom aute nevieme prísť na chuť. Do základu by sme tiež nešli, GT výbava je dosť drahá, ale stredná výbava Allure (rozšíriteľná na Allure pack) je celkom dobrým kompromisom.

V nej dostanete testovaný plug-in hybrid za 33 990 eur aj s navigáciou, 10-palcovým dotykovým displejom s programovateľnými ovládačmi a nastaviteľnými skratkovými príkazmi, parkovacími senzormi vpredu a vzadu (aj so zadnou kamerou), s automatickou klimatizáciou, tempomatom, ambientným podsvietením, 17-palcovými diskami a pár ďalšími drobnosťami.

Špičkový infotainment

Ten displej, ktorý spomíname vyššie je dôležitý, pretože pri infotainmente prišlo k radikálnemu vylepšeniu. Zatiaľ čo ten predošlý bol naozaj pomalý a zastaraný, aktuálne sa svojou kvalitou, schopnosťami a rýchlosťou môže smelo merať s tými najlepšími systémami v prémiových autách – a nejde iba o dizajnovú zmenu, zásadne bol zmenený a upgradnutý aj kompletný hardvér. Ak vlastníte staršiu verziu 308-ky, toto si naozaj vyskúšajte. Z nášho pohľadu ak auto dizajnovo prišlo v novej generácii, tak infotainment preskočil hneď dve generácie.

Tieto zadné svetlá vyzerajú veľmi dobre. Foto: Pravda, Martin Domček
Nový Peugeot 308 SW (2021) Tieto zadné svetlá vyzerajú veľmi dobre.

Z hlbokého podpriemeru je teraz na absolútnej špičke. Pre nás to bolo v tomto aute jedno z najväčších a najpríjemnejších prekvapení. (Druhým bol podvozok, ale o tom neskôr). Infotainment ovládate podobne ako smartfón. Podobne si, samozrejme do určitej miery, môžete prispôsobovať aj obrazovky (rovnako ako na mobile ich máte k dispozícii viac) a pridávať ovládačom funkcie na želanie. A to až do hĺbky ich menu. Tak, ako pri smartfóne, ale treba mať chuť sa s tým pohrať. Obávame sa, že rovnako ako pri pokročilých mobiloch tieto „fičúrky“ využije len menšia časť klientov, ostatní zostanú pri prednastavených voľbách, čo bude trochu škoda.

K infotainmentu možno navyše pripojiť dva smartfóny súčasne, podpora Android Auto a Apple CAR Play je samozrejmosťou a nechýba ani hlasové ovládanie. A všetko to (vrátane navigácie) funguje presne a hlavne naozaj rýchlo. Celý systém je aj podstatne prehľadnejší a podporuje aj trojdotyk – dotyk tromi prstami slúži ako skratka do hlavného menu, čo je dosť praktické.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #kombi #plug-in hybrid #Peugeot #Peugeot 308 SW #test auta
Články podľa značiek