Pri niektorých modeloch je občas aj pri predstavovaní novej generácie problém nájsť desať zásadných rozdielov – tak veľmi sa podobajú. Pri testovanom Peugeote SW, teda kombíku, je skôr problém nájsť desať vecí, ktoré má s predošlou generáciou spoločné. Líšia sa dokonca aj logom.
Peugeot 308 je totiž prvý model značky Peugeot, ktorý sa predstavuje s novým logom, všimnite si ho na fotografiách. A nejde iba o zmenu vizuálu. Logo na testovanom aute, umiestnené v strede prednej masky má aj jednu technologickú zvláštnosť: radar slúžiaci pre jazdné asistenčné systémy je za ním úplne skrytý (použitá je radomová technológia využívajúca indium, prepúšťajúce radarové vlny).
Logo tým pádom zostáva dominantným prvkom mriežky chladiča, ktorú po dizajnovej stránke takto absolútne nič nenarušuje. Z nášho pohľadu je nové logo krajšie a pôsobí honosnejšie, to staré však bolo jednoduchšie a lepšie rozpoznateľné. Práve kvôli prepracovanej grafike na malej ploche z diaľky to nové trochu zaniká.
Popri benzíne zostala aj nafta, pribudol plug-in
To sú ale detaily, pozrime sa na nový kombík trochu podrobnejšie. Na prvý pohľad pôsobí mimoriadne dynamicky a elegantne. Spredu zaujme typickými „klami“ denného svietenia, zadná časť je prepracovaná kompletne. Svetlá už nespája lišta, sú vyššie nad zadným prelisom a majú kompletne nový svetelný podpis, tvorený 3D full LED svetlami spolu s pre Peugeot typickými výraznými „tromi pazúrmi“. Zadné svetlá sú z nášho pohľadu naozaj vydarené, posúďte sami na fotografiách.
A keď sme už pri zadnej časti – kufor má objem 608 litrov, v prípade plug-in hybridu je to približne o 60 litrov menej (kvôli uloženiu batérií a nabíjacích káblov). Navyše ho otvoríte nielen motoricky tlačidlom, ale vďaka senzoru pod jeho spodnou časťou aj bezdotykovo, stačí pod ňou prejsť nohou.
Kombík sme testovali v dvoch motorizáciách, väčšiu pozornosť sme venovali plug-in hybridnej verzii, pretože tá je celkom nová. Kým sa však k nej dostaneme, musíme francúzsku značku pochváliť za to, že naozaj dôsledne dbá o to, čo nazýva „slobodou vo voľbe pohonu“. Nové modely sa totiž snaží uvádzať s tak širokou škálou pohonov, aby si na svoje mohol prísť skutočne každý.
Pri kombi verzii to značí prítomnosť benzínových motorov s objemom 1,2 litra v dvoch výkonových verziách (110 a 130 koní) a pri silnejšej navyše aj s možnosťou 8-stupňovej automatickej prevodovky. Super je, že nechýba ani naftový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 130 koní (automat alebo manuál) a hybrid, taktiež v dvoch výkonových verziách.
My sme sa v teste kombíku zamerali viac na hybrid, aj keď sme mali možnosť odjazdiť aj 130-koňovú benzínovú 1,2-ku. Tej sme sa však viac venovali v teste hatchbacku, ktorý sme vo Francúzsku skúšali tiež, nájdete ho na tomto odkaze.
Pokiaľ ide o testovaný hybrid, ten pod kapotou kombinuje benzínový motor 1,6 PureTech s výkonom 150 koní (110 kW) a elektromotor s výkonom 81 kW (110 koní). To značí celkový výkon 132 kW, teda 180 koní. Agregát je kombinovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 a využíva batériu s kapacitou 12,4 kWh, ktorá mu umožňuje dojazd až 60 kilometrov (podľa prísnejšej normy WLTP ) v čisto elektrickom režime. Tento benzínový motor môže byť naladený aj na vyšší výkon 132 kW, respektíve 180 koní. Systémový výkon je potom 225 koní.
Trochu o cenách a výbavách
Pre menej výkonnú verziu sme sa rozhodli jednak preto, lebo 180 koní je pre kombík nižšej strednej triedy naozaj dosť a navyše predpokladáme, že bude predávanejší. Keďže výkonnejšia verzia je dostupná výlučne v najsilnejšej výbave GT a GT Pack, cenový rozdiel je značný. Nami testované plug-in hybridné auto si môžete v základe kúpiť už za 31 990 eur, za výkonnejšiu verziu si priplatíte minimálne o 8 000 eur viac. Ak by boli obe verzie vo výbave GT, za silnejšiu si priplatíte dve tisícky.
GT výbava (prípadne rozšírená s názvom GT Pack) znamená, že v cene máte full LED matrix predné svetlá, exkluzívne zadné svetlá, 18-palcové disky, klimatizáciu, schopnú čistiť vzduch v kabíne, čierne lyžiny, 3D prístrojový panel Quartz, športový balík so zmenou reakcií plynu, prevodovky a aj umelým športovým zvukom z vnútorných reproduktorov, čo je vec, ktorej jednoducho v žiadnom aute nevieme prísť na chuť. Do základu by sme tiež nešli, GT výbava je dosť drahá, ale stredná výbava Allure (rozšíriteľná na Allure pack) je celkom dobrým kompromisom.
V nej dostanete testovaný plug-in hybrid za 33 990 eur aj s navigáciou, 10-palcovým dotykovým displejom s programovateľnými ovládačmi a nastaviteľnými skratkovými príkazmi, parkovacími senzormi vpredu a vzadu (aj so zadnou kamerou), s automatickou klimatizáciou, tempomatom, ambientným podsvietením, 17-palcovými diskami a pár ďalšími drobnosťami.
Špičkový infotainment
Ten displej, ktorý spomíname vyššie je dôležitý, pretože pri infotainmente prišlo k radikálnemu vylepšeniu. Zatiaľ čo ten predošlý bol naozaj pomalý a zastaraný, aktuálne sa svojou kvalitou, schopnosťami a rýchlosťou môže smelo merať s tými najlepšími systémami v prémiových autách – a nejde iba o dizajnovú zmenu, zásadne bol zmenený a upgradnutý aj kompletný hardvér. Ak vlastníte staršiu verziu 308-ky, toto si naozaj vyskúšajte. Z nášho pohľadu ak auto dizajnovo prišlo v novej generácii, tak infotainment preskočil hneď dve generácie.
Z hlbokého podpriemeru je teraz na absolútnej špičke. Pre nás to bolo v tomto aute jedno z najväčších a najpríjemnejších prekvapení. (Druhým bol podvozok, ale o tom neskôr). Infotainment ovládate podobne ako smartfón. Podobne si, samozrejme do určitej miery, môžete prispôsobovať aj obrazovky (rovnako ako na mobile ich máte k dispozícii viac) a pridávať ovládačom funkcie na želanie. A to až do hĺbky ich menu. Tak, ako pri smartfóne, ale treba mať chuť sa s tým pohrať. Obávame sa, že rovnako ako pri pokročilých mobiloch tieto „fičúrky“ využije len menšia časť klientov, ostatní zostanú pri prednastavených voľbách, čo bude trochu škoda.
K infotainmentu možno navyše pripojiť dva smartfóny súčasne, podpora Android Auto a Apple CAR Play je samozrejmosťou a nechýba ani hlasové ovládanie. A všetko to (vrátane navigácie) funguje presne a hlavne naozaj rýchlo. Celý systém je aj podstatne prehľadnejší a podporuje aj trojdotyk – dotyk tromi prstami slúži ako skratka do hlavného menu, čo je dosť praktické.