Pokračovanie článku: Test: Radikálne nový - vyskúšali sme praktický Peugeot 308 v prevedení kombi

Ako jazdí plug-in hybrid

A pozrime sa aj na plug-in hybrid. Ako prvú vec chválime vyššie zmienený podvozok. Je naladený skôr komfortne, vynikajúco tlmí priečne aj pozdĺžne nerovnosti, takže jazda je naozaj pohodlná a ani vám nepríde, že sedíte v kombíku s váhou cca 1,8 tony. Celý plug-in hybridný systém spolupracuje na jednotku, v hybridnom režime nepočujte a prakticky ani necítite, keď k slovu príde spaľovací motor a keď sa prepne opäť späť na elektrinu. Hluk sa ozve jedine pri kickdowne, respektíve motor budete trochu počuť pri športovejšej jazde, čo je ale úplne normálne. Pri nej skôr treba myslieť na to, že auto je predsa len trochu nedotáčavé.

Najazdili sme s ním pomerne málo kilometrov, čisto elektrický dojazd si netrúfame posúdiť, ale vyzerá to tak, že pri bežnej jazde bude určite niekde cez 50 kilometrov, čo je na plug-in hybrid už celkom praktická hodnota.

Z nášho pohľadu je plug-in hybrid po jazdnej stránke výborný, má slušný dojazd, ale aj tak by sme asi volili výkonnejší benzín alebo (ak plánujete dlhé trasy) diesel, oba v silnejšej 130 -koňovej verzii a s automatom, ktorý sa tentokrát Peugeotu naozaj vydaril. Dôvod je jednoduchý a dá sa vyjadriť číslami 9 000, respektíve 7 900 – to je totiž cenový rozdiel medzi benzínovým, respektíve naftovým motorom a plug-in hybridom.

Peugeot 308 1.2 PureTech 130k EAT8 (2021) Čítajte viac Prvá jazda: Vo Francúzsku sme vyskúšali nový Peugeot 308

Plug-in hybrid je predsa len z nášho pohľadu trochu drahý. Je to dočasná technológia stojaca na rozhraní dvoch kvalitatívne odlišných technológií (spaľovacie a elektrické motory), ktorá aj napriek akejkoľvek sofistikovanej argumentácii výrobcov nie je vyvinutá primárne pre klienta, ale preto, aby pomáhala automobilkám znižovať ich priemerné emisie a vyhnúť sa vysokým pokutám. Samozrejme, pri určitom štýle využívania a jazdenia môže dávať ekonomický zmysel. Ale príliš s ňou, najmä pri čoraz vyšších cenách za elektrinu, neušetríte, respektíve cenový rozdiel, ktorým plug-in preplatíte na začiatku, sa vám bude vracať neúmerne dlho.

To ale nie je problém testovaného auta, ale plug-in hybridnej technológie ako takej. Peugeot 308 SW sám osebe skvele vyzerá a veľmi dobre a najmä komfortne jazdí – či už s benzínovým motorom, s naftou, alebo aj s hybridným pohonom. Aj keď dizajnové zmeny sú výrazné a viditeľné na prvý pohľad, ešte dôležitejšie sa vnútorné, týkajúce sa najmä elektroniky. Použitý je nielen výkonnejší hardvér, ale od základu je prepracovaná aj celá jej architektúra. A nesmieme zabúdať ani praktickú stránku.

Tmavé auto na fotkách je plug-in hybrid, pár... Foto: Pravda, Martin Domček
Nový Peugeot 308 SW (2021) Tmavé auto na fotkách je plug-in hybrid, pár kilometrov sme najazdili aj s touto 130-koňovou verziou s automatom.

Kombík ponúka dosť miesta nielen vpredu, ale aj pre cestujúcich vzadu a k tomu má veľký, vyše 600-litrový kufor. S ohľadom na cenu by sme asi volili spaľovací motor, ale to neznamená, že plug-in jazdí zle. Po tejto stránke sme s ním boli úplne spokojní. Skôr si len myslíme, že za túto technológiu sa v súčasnosti neoplatí tak veľa priplácať. To si ale každý dokáže zrátať sám so zohľadnením vlastných trás a vlastného jazdného štýlu. Ak niekto jazdí naozaj veľa po meste a môže auto komfortne dobíjať doma alebo v práci, aj plug-in hybrid môže napokon dávať ekonomický zmysel.

Pre jazdy na dlhšie trasy by sme však zatiaľ zostali verní asi nafte, aj keď na základe najazdených kilometrov mal testovaný kombík príjemnú spotrebu aj pri jazde s využitím výlučne spaľovacieho motora. Vyzerá to tak, že s priemerom by ste aj v tomto prípade mali zostať pri miernej prevahe ciest v meste nad okreskami a diaľnicami niekde pod sedemlitrovou hranicou. V hybridnom režime viete urobiť s plne nabitou batériou 100 kilometrov aj so spotrebou benzínu pod dva litre.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #kombi #plug-in hybrid #Peugeot #Peugeot 308 SW #test auta
Články podľa značiek