Test: DS3 Crossback e-Tense - pod pozlátkom zlato nehľadajte

Cena elektrickej verzie je podľa nás príliš prehnaná. Nenadchol nás ani jej reálny dojazd v zimnom období. Cestovný komfort je však na vysokej úrovni.

26.12.2021 07:00
DS3 Crossback e-Tense (2021) Foto: ,
DS3 Crossback e-Tense vyzerá zvonku zaujímavo a interiér má priam revolučný.
debata (7)

Značka DS sa prezentuje ako ikona, reprezentujúca francúzsky štýl, šarm a zmysel pre avantgardnú extravaganciu. Presne taký je aj crossover DS3 Crossback e-Tense, ktorý k tomu navyše pridáva technologickú vyspelosť v podobe čisto elektrického pohonu. To sú atribúty, ktoré značke snažiacej sa vstúpiť do klubu „prémiových“ isto nesmú chýbať. Byť prémiový znamená aj väčší dôraz na vnímanú kvalitu, cestovný komfort a reálnu technologickú vyspelosť. A to tvorcom tohto auto – aspoň v niektorých aspektoch – trochu uniklo.

Charizma nie je všetko

Každý, kto túži po charizmatickom a osobitom aute, musí DS3 Crossback oceniť hlavne za interiér, kde je originálnych a zaujímavých riešení toľko, že sa o nich ani neoplatí písať, viac povedia určite fotky interiéru v našej fotogalérii. Zaujímavý je už samotný nápad použiť ako základný dizajnový tvar trojuholník, respektíve kombináciu viacerých, a rôzne 3D ihlany, atypické lomy, odkazujúce aj na známu „pyramídu“ vo francúzskom Louvre.

DS3 Crossback e-Tense (2021)
DS3 Crossback e-Tense (2021)
+17DS3 Crossback e-Tense (2021)

Taktiež zaujme kľučkami zapustenými do karosérie, ktoré sa z nej vysunú až vtedy, keď sa s kľúčom priblížite k autu. Originálnemu svetelnému podpisu by určite napomohlo, ak by vpredu neboli halogény, ale full LED svetlá. Najmä pri elektrickej verzii, kde nejde len o imidž, ale aj o reálnu úsporu energie, sa to priam žiada. Tie si však v základe pri elektrickej DS3-ke musíte za 1 600 eur priplatiť. Navyše si musíte priplatiť za navigáciu s 10,3-palcovým displejom, full LED zadné svetlá, parkovacie senzory s kamerou, alebo za bezkľúčový prístup. Ak základ stojí pri takto malom aute vyše 40-tisíc eur, mali by v ňom podľa nás tieto výbavové prvky automaticky byť.

Za odvahu ísť vlastnou cestou si dizajnéri tohto auta zaslúžia veľké plus. Snaha o originalitu by však nemala ísť na úkor ergonómie, čo sa pri tomto aute občas deje. Napríklad, aby zostali vnútorné línie dverí čisté, presunuli sa ovládače okien do stredového tunelu a ovládanie zrkadiel kdesi vľavo popod volant, kde naň vôbec nevidno. A napokon ani na menu infotainmentu, ktoré je síce originálne a opäť s trojuholníkovými motívmi, ale usporiadaním trochu mätúce a z hľadiska odozvy pomalé. Teda, pomalé na značku, ktorá chce patriť k prémiovým.

Interiér je naozaj originálny, občas však na... Foto: Martin Domček, Pravda
DS3 Crossback e-Tense (2021) Interiér je naozaj originálny, občas však na úkor ergonómie.

Nenadchlo nás ani vŕzganie obloženia stredového tunelu. Ale aby to nevyzeralo, že auto je z hľadiska kvality spracovania „odfláknuté“ – to určite nie. Práve testujeme inú verziu DS3 Crossback so spaľovacím motorom a hlavne v nižšej výbave. V nej je tento neduh počuteľný oveľa menej. Na vine je zrejme hlavne strieborný obklad stredového tunelu.

Rovnakú výhradu máme aj ku kvalite cúvacej kamery s veľmi slabou svetelnosťou. Už v šere kvalita obrazu výrazne klesá, v noci je slabá aj na osvetlených parkoviskách a keď nedajbože prší, na displeji už pri cúvaní nevidíte vôbec nič.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #DS #test auta #autotest #DS3 Crossback
Články podľa značiek