Pokračovanie článku: Test: DS3 Crossback e-Tense - pod pozlátkom zlato nehľadajte

Dojazd nenadchol, dobíjanie je však rýchle

Testovali sme elektrickú verziu e-Tense, vybavenú elektromotorom s výkonom 100 kW, respektíve 136 koní. Ten dosiahnete v režime šport, v štandardnom vám musí stačiť 80 kW – a to nie je problém. Na takéto auto je 80 kW dosť aj na to, aby ste s ním mohli komfortne a pohodlne predbiehať, nehovoriac už o tom, že maximálny krútiaci moment 260 Nm máte k dispozícii prakticky od nulovej rýchlosti, takže v meste s elektrickým DS3 budete dynamickí viac než dosť. Maximálka je obmedzená na 150 km/h.

DS3 Crossback e-Tense (2021)
DS3 Crossback e-Tense (2021)
+15DS3 Crossback e-Tense (2021)

Batéria má kapacitu 50 kWh, využiteľných je z toho 45 kWh. Podľa prísnejšieho homologizačného cyklu WLTP to znamená dojazd okolo 320 kilometrov, podľa menej prísnej normy NEDC približne o stovku viac. V chladnom decembrovom počasí a pri približne polovici najazdených kilometrov po diaľnici, štvrtine po okreskách a štvrtine po meste, sme sa ani k skromnejšej z uvedených hodnôt nedokázali priblížiť. Náš reálny dojazd sa pohyboval niekde mierne nad 200 kilometrov podľa profilu trasy.

Palubný počítač navyše nezohľadňoval náš štýl jazdy a aj po opakovaných dobíjaniach nám vždy ukazoval rovnaký „prednastavený“ dojazd nezodpovedajúci realite. Nabíjali sme teda pomerne často, pri čom sme ocenili rýchlosť nabíjania. Z 20 percent na 90 sme auto na rýchlo-nabíjačke dokázali dobiť za necelú hodinku. A to je fajn.

Trochu nás prekvapilo, že LED zadné svetlá (a... Foto: Pravda, Martin Domček
DS3 Crossback e-Tense (2021) Trochu nás prekvapilo, že LED zadné svetlá (a aj predné) v základnej výbave, stojacej vyše 40-tisíc eur chýbajú. V cene sú až v najvyššej.

Znamená to, že elektrickú DS3-ku s označením e-Tense môžete nabíjať až 100 kW. V praxi sa nám tento výkon ale ani raz nepodarilo dosiahnuť, čo je však výhrada smerujúca skôr k nabíjačkám, ako k autám. Napriek tomu rýchle nabíjanie je určite prednosťou tohto auta.

Ďalšou je tichá a aj komfortná jazda, ktorá patrí k silným stránkam tohto auta. Prejazd menšími nerovnosťami prakticky ani necítite a aj s väčšími si poradí nad očakávanie dobre. Elektrická DS3-ka bude svojím založením vyhovovať skôr pokojným šoférom. Ostré prejazdy zákrut si s ním vďaka o niečo väčším bočným náklonom príliš neužijete.

Umenie pre umenie

Z nášho pohľadu je DS3 Crossback osobité a charizmatické auto, možno až trochu príliš postavené v štýle l'art pour l'art, no originálnych riešení a dizajnových nápadov je v ňom toľko, že iným autám by vystačili aj na dve generácie, vrátane faceliftov. Aby si však mohlo nárokovať na označenie „prémiové“, treba niektoré veci po technologickej stránke ešte viac vyladiť.

A zásadná výhrada – cena elektrickej verzie je s ohľadom na výbavu a reálne schopnosti elektrického pohonu (a aj konkurenciu) v tomto aute naozaj výrazne prehnaná. Práve testujeme verziu so spaľovacím motorom, ktorá v základe s motorom PureTech 100 S&S s výkonom 75 kW stojí o priepastných 16 600 eur menej než elektrický základ. A pri cene pod hranicou 24-tisíc eur sa už na tento zaujímavý model dokážeme pozrieť úplne inou optikou.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #DS #test auta #autotest #DS3 Crossback
Články podľa značiek