Test: Modernizovaný Volkswagen Polo - stávka na istotu

Modernizované Polo je dobre vyladené auto. Prvoplánovo dizajnovo asi neohúri, no jazdí sa v ňom naozaj príjemne a je pomerne priestranné. Aj s litrovým 70 kW motorom vie byť pomerne živé a dobre ťahá už od nízkych otáčok.

02.01.2022 07:26
debata (22)
Zaujímavo vyzerajú predné LED svetlá, navzájom... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022) Zaujímavo vyzerajú predné LED svetlá, navzájom prepojené svietiacou lištou, tiahnucou sa cez celú prednú masku.

Volkswagen Polo je auto, ktoré je na trhu už temer polstoročie. Počas neho prišlo na trh v šiestich celkom nových generáciách a niekoľkých faceliftoch, pričom žiaden nebol nikdy „krokom vedľa“. Svedčia o tom aj predaje, ktoré celkovo už presiahli 18-miliónovú hranicu. Dlhá história modelu a veľké množstvo predaných kusov pomohli vychytať na tomto modeli prakticky akékoľvek zásadné nedostatky.

Naozaj vyladené

Polo sa navyše vždy snažilo vyjsť v ústrety zákazníkom, hľadajúcim kvalitný malý hatchback, na ktorý sa dá spoľahnúť a netúžiacim po žiadnych divokých dizajnových kreáciách a technologických experimentoch. A presne také je aj najnovšie modernizované Polo, ktoré sme získali na test. Neznamená to však, že je nudné, sterilné a nemá čo ponúknuť. Práve naopak, jeho modernizácia priniesla niekoľko zaujímavých riešení pri zachovaní stále dostupnej ceny.

Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022)
Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022)
+10Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022)

Autá všeobecne zdraželi – a pri menších to asi cítiť najviac. Takže aj Polo začína, pravda, ak si odmyslíme dopredaj skladových áut, na základnej cene mierne pod hranicou 17-tisíc eur. Nedávno sme testovali novú Fabiu a keď sa pozriete do cenníkov a porovnáte podrobnejšie výbavy a výkony motorov, obe autá sú na tom približne rovnako. Fabia síce Polo mierne cenovo podlieza, ale rozdiely nie sú také, aby Polo diskvalifikovali aj v očiach tých, ktorí musia a priori rozmýšľať čisto ekonomicky a zvažujú každé euro.

Takže čo je na Pole nové? Napríklad celá predná časť, kde už v základe máte predné a denné svetlá s technológiou LED. Od výbavy Style – a práve tá bola súčasťou aj testovaného auta, ktoré vidíte na fotografiách, máte v základe svetlá IQ.Light s matrixovou technológiou a tie sú navyše prepojené decentnou svietiacou lištou, tiahnucou sa cez celú masku auta. V tejto výbave sú už v cene, inak príplatkové, zadné LED svetlá aj s dynamickými smerovkami. Modelové označenie sa teraz, v súlade s novou módou, posunulo do stredu zadnej časti priamo pod logo automobilky.

Polo z niektorých uhlov tak trochu vyzerá ako malý Golf a keď sa pozrieme na vnútorné a aj vonkajšie rozmery, tak pár rokov dozadu by bolo v tomto smere s Golfom aj porovnateľné. Medzičasom však oba modely pomerne výrazne podrástli a vnútorný priestor patrí k niekoľkým podstatným devízam tohto malého auta.

Koľko a čo za to

Vo všetkých verziách Pola je teraz digitálny kokpit a pribudli aj digitálne ovládače klimatizácie. Upozornili by sme na výbavu Style. Pri nami testovanom jednolitrovom motore s výkonom 70 kW a automatickou DSG prevodovkou je rozdiel medzi ňou a nižšou výbavou Family len 1 800 eur. To „len“ je teraz namieste a určite odporúčame si túto sumu pri Pole priplatiť.

Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022)
Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022)
+11Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022)

Dostanete totiž za ňu nielen už spomínané IQ.LED svetlá s matrixovou technológiou a zadné LED svetlá s dynamickými smerovkami, ale aj adaptívny tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, infotainment s 8-palcovým dotykovým displejom a možnosťou dodatočnej aktivácie navigácie cez funkciu We Upgrade, možnosť bezdrôtového pripojenia smartfónu cez AndroidAuto alebo Apple CarPlay, kompletné ambietné podsvietenie a množstvo ďalších dizajnových doplnkov. Vo voliteľnej výbave je aj hlasové ovládane, ktoré uľahčuje ovládanie infotainmentu a navigácie.

Inak, menu infotainmentu je prehľadné a rýchle, veľmi dobre sa s ním pracuje, no na dotykové ovládanie klimatizácie si treba zvyknúť, nie je to však neprekonateľný problém a z hľadiska dizajnu vyzerá naozaj dobre. Vnímaná kvalita a aj celkový vnútorný priestor patria k silným stránkam auta. Navyše ponúka na svoju triedu pomerne slušných 351 litrov objemu v batožinovom priestore. V tomto smere je na tom o niečo – presnejšie cca o 30 litrov – lepšie nová Fabia.

Digitálny" interiér vyzerá naozaj... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022) Digitálny" interiér vyzerá naozaj dobre a je aj kvalitne spracovaný.

Pokiaľ ide o dostupné motorizácie, tak štandardne je Polo dostupné len s litrovými motormi. Konkrétne 1.0 TSI s výkonom 70 alebo 81 kW, slabší z nich sa kombinuje aj s 5-stupňovým manuálom a litrákom TGI s výkonom 66 kW a 6-stupňovým manuálom. Čerešničkou na torte je výkonná verzia GTI, ktorý má pod kapotou dvojlitrový vyše 200-koňový (152 kW) benzínový motor TSI. Len pre zaujímavosť – táto verzia cenovo rozhodne nikam „neulieta“.

Oproti nami testovanej verzii Style s litrovým 70 kW motorom, ktorá stojí bez príplatkov 20 290 eur je výrazne silnejšie, ale aj lepšie vybavené GTI drahšie len o rovné štyri tisícky. Ak niekto hľadá výkonné malé auto za rozumnú cenu, tak VW Polo GTI je určite jednou z tých najzaujímavejších možností.

© Autorské práva vyhradené

22 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #Volkswagen Polo #test auta #autotest
Články podľa značiek