Pokračovanie článku: Test: Modernizovaný Volkswagen Polo - stávka na istotu

Jazdné vlastnosti a spotreba

Vráťme sa ale späť k testovanému autu so 70 kW litrákom a dvojspojkovou DSG prevodovkou. Tých 70 kW je na relatívne ľahké auto v kombinácii s maximálnym krútiacim momentom, dostupným od 1600 do 3500 otáčok dosť, auto je pomerne dynamické a dobre ťahá už od nízkych otáčok. V tých vyšších mu už trochu dochádza dych, ale zas – je to nizkoobjemový trojvalec, zázraky od neho čakať nemožno, naladený je, najmä v kombinácii s DSG prevodovkou, na úspornú jazdu.

Kufor má 351 litrov, Fabia je v tomto smere na... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022) Kufor má 351 litrov, Fabia je v tomto smere na tom o niečo lepšie.

To občas cítiť, keď budete jazdiť v pomerne nízkych otáčkach. Ak chcete zrazu pridať, prevodovka DSG nepatrí k najrýchlejším, no pri bežnej jazde pracuje tak decentne a kultivovane, že o nej prakticky ani neviete. Teda až na vyššie zmienenú situáciu, keď sa „zobudí s oneskorením“ a snaží sa ho dohnať, takže skokový nárast otáčok občas sprevádza výrazné trhnutie.

Ale inak jazdí toto auto naozaj kultivovane, má dobrý podvozok a príjemne nás prekvapilo, ako dobre si vie poradiť, vzhľadom na svoj menší rázvor, aj s výraznejšími priečnymi aj pozdĺžnymi nerovnosťami. Jazda je naozaj komfortná, navyše kabína je dobre odhlučnená, pritom komfort nejde na úkor jazdnej stability. Aj v ostrejších zákrutách sa správa isto a predvídateľne.

Vzadu máte LED svetlá s dynamickými smerovkami... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen Polo Style 1.0 TSI 95k 7-DSG (2022) Vzadu máte LED svetlá s dynamickými smerovkami od výbavy Style už v cene. Dôležitejšie ale je, že v tejto výbave sú v cene aj predné LED matrix svetlomety.

A ani spotreba nie je zlá. S autom sme najazdili takmer tisíc kilometrov, približne rovnomerne rozložených medzi mesto, okresky a diaľnice. Napokon sme deklarovaný priemer 5,5 litra nedosiahli, skončili sme na priemere 6,3 litra. Na test sme však dostali úplne nové auto s minimálnym kilometrovým nájazdom a navyše sme jazdili v chladnejšom počasí. Predpokladáme, že po zabehnutí sa s nami testovanou kombináciou bude dať dlhodobo jazdiť niekde na hranici šiestich litrov, možno aj trochu nižšie, čo je fajn.

Z nášho pohľadu je modernizované Polo, tak ako uvádzame aj v nadpise tohto testu, stávkou na istotu. Nijako vás prvoplánovo neohúri ani dizajnom a ani hi-tech riešeniami, je však moderné, veľmi dobre spracované a vyladené. Je to ideálne auto pre tých, čo nechcú príliš experimentovať, hľadajú spoľahlivosť a osvedčenú kvalitu. Je úsporné, na svoju triedu priestranné, pohodlné, dobre sa v ňom jazdí a aj keď litrový motor papierovo zrovna neohúri, tak Polo je s ním naozaj aj pomerne živé.

© Autorské práva vyhradené

22 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #Volkswagen Polo #test auta #autotest
Články podľa značiek