Koncom minulého roku sme vám v teste predstavili novú Fabiu v jednej zo základných kombinácií – konkrétne s litrovým motorom s výkonom 70 kW a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. A príjemne nás prekvapila jazdným komfortom a aj spotrebou. Ak vás zaujíma, jej test a aj viac detailov o dizajnových zmenách nájdete na tomto odkaze.
Silná výbava, vyššia cena
Tu len upozorníme na úplne prepracovanú prístrojovú dosku. Za príplatok môže byť jej súčasťou digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca, ktorý poskytuje päť druhov zobrazení a 9,2-palcový infotainment. V aute po novom môžete mať aj také vymoženosti, ako dvojzónová klimatizácia alebo adaptívny tempomat. V teste výkonnejšieho a lepšie vybaveného modelu sa však skôr zameriame na to, či sa do neho oplatí investovať.
Aktuálne sa nám totiž dostala do rúk Fabia z opačného konca cenníku – s výkonnejším 81 kW motorom, v silnejšej výbave Style a automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Cenový rozdiel medzi oboma autami (bez zohľadnenia príplatkovej výbavy) je 1 800 eur.
A čo ponúka výbava Style, v ktorej sme mali aj testované auto, navyše oproti strednému stupňu Ambition? Napríklad dvojzónovú automatickú klimatizáciu, hmlovky, predné aj zadné parkovacie senzory, nový volant, vyhrievané a výškovo nastaviteľné predné sedadlá, dažďový a svetelný senzor a pár ďalších dizajnových drobností.
Testované auto malo silnú príplatkovú výbavu vrátane full LED svetiel, bezkľúčového prístupu, parkovacej kamery a podobne. Príplatková je aj oranžová farba, ktorú vidíte na fotografiách. Tá vás, napríklad, vyjde takmer 900 eur. Navoliť si v aute skoro všetko, čo v príplatkovom cenníku je, aby sa vám potom cena Fabie, tak, ako v prípade testovaného auta, vyšplhala až niekam na hranicu 23-tisíc eur možno ale netreba.
To už stojí skôr za úvahu uskromniť sa pri niektorých prvkoch výbavy a miesto nich voliť silnejší motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW, respektíve 150 koní, ktorý začína v strednej výbave tesne pod 18-tisícovou hranicou. Máme s ním už dosť skúseností na to, aby sme mohli napísať, že z hľadiska spotreby medzi ním a testovaným 81 kW agregátom bude len malý rozdiel.
Reálne cena Fabie s automatom bez príplatkovej výbavy je konkurencieschopná. Malé autá v posledných cca dvoch rokoch dosť zdraželi, s tým sa nedá nič robiť. Ale ak si pozriete nižšie uvedenú tabuľku s porovnaním cien konkurenčných modelov, tak nami testovaná verzia určite „zostáva v hre“ a je pomerne zaujímavou alternatívou aj z cenového hľadiska.
Model | Motor | Prevodovka | Zák. cena verzie |
---|---|---|---|
Škoda Fabia | 1,0 TSI 81 kW | 7AT DSG | 16 100 |
VW Polo | 1,0 TSI 81 kW | 7AT DSG | 19 590 |
Peugeot 208 | 1,2 PureTech 74 kW | 8AT | 19 690 |
Toyota Yaris | 1,5 HDF 87 kW | e-CVT | 17 090 |
Hyundai i20 | 1,0 T-GDi 74 kW | 7AT DCT | 16 290 |
Kia Rio | 1,0 T-GDi 74 kW | 7AT DCT | 14 490 |
V cenníku, platnom približne od polovice decembra, je cenový rozdiel medzi 70 a 81 kW motormi vo výbave Ambition len 300 eur, pričom so silnejším v tejto cene dostanete aj 6-stupňový manuál. Tie tri stovky za „upgrade“ určite stoja.