Test: Nová Škoda Fabia Style 81 kW - komfort niečo stojí

Fabia s výkonnejším 81 kW trojvalcom jazdí veľmi dobre, no pred dvojspojkovým automatom by sme asi uprednostnili 6-stupňový manuál. Lepšie s ním využijete dynamický potenciál motoru.

09.01.2022 07:00
debata (9)
Nová Fabia stojí na modernej platforme MQB,... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022) Nová Fabia stojí na modernej platforme MQB, ktorú zdieľa napríklad s novým Polom. Je vďaka nej aj priestrannejšia.

Koncom minulého roku sme vám v teste predstavili novú Fabiu v jednej zo základných kombinácií – konkrétne s litrovým motorom s výkonom 70 kW a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. A príjemne nás prekvapila jazdným komfortom a aj spotrebou. Ak vás zaujíma, jej test a aj viac detailov o dizajnových zmenách nájdete na tomto odkaze.

Silná výbava, vyššia cena

Tu len upozorníme na úplne prepracovanú prístrojovú dosku. Za príplatok môže byť jej súčasťou digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca, ktorý poskytuje päť druhov zobrazení a 9,2-palcový infotainment. V aute po novom môžete mať aj také vymoženosti, ako dvojzónová klimatizácia alebo adaptívny tempomat. V teste výkonnejšieho a lepšie vybaveného modelu sa však skôr zameriame na to, či sa do neho oplatí investovať.

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022)
Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022)
+10Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022)

Aktuálne sa nám totiž dostala do rúk Fabia z opačného konca cenníku – s výkonnejším 81 kW motorom, v silnejšej výbave Style a automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Cenový rozdiel medzi oboma autami (bez zohľadnenia príplatkovej výbavy) je 1 800 eur.

A čo ponúka výbava Style, v ktorej sme mali aj testované auto, navyše oproti strednému stupňu Ambition? Napríklad dvojzónovú automatickú klimatizáciu, hmlovky, predné aj zadné parkovacie senzory, nový volant, vyhrievané a výškovo nastaviteľné predné sedadlá, dažďový a svetelný senzor a pár ďalších dizajnových drobností.

Prístrojová doska je kompletne vynovená,... Foto: Martin Domček, Pravda
Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022) Prístrojová doska je kompletne vynovená, kvalita spracovania interiéru je na vysokej úrovni.

Testované auto malo silnú príplatkovú výbavu vrátane full LED svetiel, bezkľúčového prístupu, parkovacej kamery a podobne. Príplatková je aj oranžová farba, ktorú vidíte na fotografiách. Tá vás, napríklad, vyjde takmer 900 eur. Navoliť si v aute skoro všetko, čo v príplatkovom cenníku je, aby sa vám potom cena Fabie, tak, ako v prípade testovaného auta, vyšplhala až niekam na hranicu 23-tisíc eur možno ale netreba.

To už stojí skôr za úvahu uskromniť sa pri niektorých prvkoch výbavy a miesto nich voliť silnejší motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW, respektíve 150 koní, ktorý začína v strednej výbave tesne pod 18-tisícovou hranicou. Máme s ním už dosť skúseností na to, aby sme mohli napísať, že z hľadiska spotreby medzi ním a testovaným 81 kW agregátom bude len malý rozdiel.

Reálne cena Fabie s automatom bez príplatkovej výbavy je konkurencieschopná. Malé autá v posledných cca dvoch rokoch dosť zdraželi, s tým sa nedá nič robiť. Ale ak si pozriete nižšie uvedenú tabuľku s porovnaním cien konkurenčných modelov, tak nami testovaná verzia určite „zostáva v hre“ a je pomerne zaujímavou alternatívou aj z cenového hľadiska.

Model Motor Prevodovka Zák. cena verzie
Škoda Fabia 1,0 TSI 81 kW 7AT DSG 16 100
VW Polo 1,0 TSI 81 kW 7AT DSG 19 590
Peugeot 208 1,2 PureTech 74 kW 8AT 19 690
Toyota Yaris 1,5 HDF 87 kW e-CVT 17 090
Hyundai i20 1,0 T-GDi 74 kW 7AT DCT 16 290
Kia Rio 1,0 T-GDi 74 kW 7AT DCT 14 490
       

V cenníku, platnom približne od polovice decembra, je cenový rozdiel medzi 70 a 81 kW motormi vo výbave Ambition len 300 eur, pričom so silnejším v tejto cene dostanete aj 6-stupňový manuál. Tie tri stovky za „upgrade“ určite stoja.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Fabia #Fabia #test auta #autotest
Články podľa značiek