Pokračovanie článku: Test: Nová Škoda Fabia Style 81 kW - komfort niečo stojí

Oplatí sa automat?

Skôr je otázkou, či sa oplatí investovať do dvojspojkovej DSG prevodovky, čo robí približne 1 500 eurový rozdiel. Odpoveď asi závisí od toho, čo od auta očakávate ako šofér. Dvojspojková prevodovka DSG vám pri kľudnej jazde poskytuje naozaj veľmi dobrý komfort, radí plynulo, prakticky o jej existencii ani neviete.

Dvojspojková automatická prevodovka DSG so 7... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022) Dvojspojková automatická prevodovka DSG so 7 stupňami radí pri bežnej jazde komfortne, kvôli spotrebe núti motor pracovať v pomerne nízkych otáčkach.

Nastavená je s preferenciou ekonomickej jazdy, takže vás bude nútiť jazdiť skôr v nízkych otáčkach a nebude tak aktívne pracovať s dynamickým potenciálom auta, ako sa to dá pri manuáli. Ak vám tento jazdný štýl vyhovuje a zmierite sa s tým, že výnimočne sa tento automat pri výraznejšom stlačení plynu „zobudí neskôr“ a následne sa to snaží kompenzovať razantným podradením, tak potom je to dobrá voľba. Spotreba bude síce o niečo vyššia, než pri manuáli, no my sme sa počas týždňového testu s miernou prevahou okresiek a diaľnic nad cestami v meste dostali na priemer okolo 6,5 litra, čo určite nie je zlé.

Pri oboch testovaných agregátoch nás príjemne prekvapila ich kultivovanosť, absencia vibrácií a aj celkovo dobré odhlučnenie kabíny. V kombinácii s dobrým podvozkom je nová Fabia naozaj pohodlná. V zákrutách pocítite mierne náklony, ale auto s správa predvídateľne a isto a dokáže si účinne pradiť aj s väčšími nerovnosťami. A vďaka tomu, že stojí na novej modernej koncernovej platforme MQB, ktorú zdieľa napríklad aj s novým VW Polo, je oproti predošlej verzii priestrannejšia. Chválime tiež veľkosť kufra, 380 litrov je naozaj slušná hodnota.

Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022)
Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022)
+16Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022)

Pravdu povediac, nás z tých dvoch testovaných áut o niečo viac oslovila slabšia 70 kW verzia s 5-stupňovým manuálom, ktorú sme testovali koncom minulého roku. Fabia nie je vôbec nejaké extra ťažké auto, v tejto podobe bola dostatočne živá, úsporná, navyše s manuálom s dá „pohrať“ a ak treba, narábať účinnejšie s jej dynamickým potenciálom.

Delené horizontálne orientované zadné svetlá... Foto: Pravda, Martin Domček
Škoda Fabia Style 1,0 TSI 81 kW 7DSG (2022) Delené horizontálne orientované zadné svetlá autu svedčia.

Tá stojí vo výbave Ambition 14 300 eur, pričom oproti základu ponúka navyše manuálnu klimatizáciu, tempomat, bezkľúčové štartovanie, lepšie vybavený interiér, asistent rozjazdu do kopca a pár ďalších komfortných prvkov. Pri rozhodovaní sa v rámci celej aktuálnej ponuky by sme si priplatili 300 eur sa výkonnejší 81 kW agregát a zostali by sme pri manuáli so šiestimi stupňami, s ktorým viac využijete potenciál motora.

Túto verziu považujeme asi z pohľadu ceny a toho, čo za ňu reálne dostanete za najzaujímavejšiu. Príplatok na úrovni 1 500 eur za automat je štandardný a pokiaľ preferujete kľudnejšiu jazdu, budete s ním spokojní, aj keď možno schopnosti motoru do určitej miery obmedzuje.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Fabia #Fabia #test auta #autotest
Články podľa značiek