Test: Škoda Octavia Scout - imidžové kombi s výborným dieslom

Octavia v prevedení Scout nie je lacná, má však silný naftový motor, pohon 4x4 a naozaj širokú výbavu v základe. Podľa nás patrí k najuniverzálnejším aktuálne dostupným "kombíkom" na trhu.

, 30.01.2022 07:00
debata (12)
Pre verziu Scout sú charakteristické ochranné... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022) Pre verziu Scout sú charakteristické ochranné oplastovanie, strieborné doplnky a má aj lepšiu svetlú výšku.

Pre spoločnosť Škoda Auto bol minulý rok naozaj turbulentný. Patrí totiž k automobilkám, ktoré nedostatok polovodičov zasiahol veľmi výrazne, kvôli nemu celosvetovo nevyrobila takmer 300-tisíc áut, navyše stratila dobrú pozíciu na silnom čínskom trhu. Kvôli nedostatku niektorých komponentov sa opakovane stalo, že na jej parkoviskách stáli desiatky tisíc nedokončených áut, ktoré nemohli expedovať včas zákazníkom.

Ťažký rok skončil, náročný začal

Aj preto, podobne ako mnohé iné automobilky, Škoda uprednostnila pri výrobe s obmedzeným počtom dostupných čipov drahšie autá s vyššou predajnou maržou ako sú elektrický Enyaq alebo Kodiaq pred lacnejšími. Začiatkom tohto roku problémy pretrvávali, na parkoviskách už museli čakať aj nehotové modely Enyaq.

Jedným z nepríjemných dôsledkov zamerania sa na drahšie autá je fakt, že obmedzená výroba niektorých modelov, hlavne Octavie, o ktorej práve píšeme, mala za následok neúmerné predĺžené čakacích dôb a mohlo sa stať, že ak ste si novú Octaviu objednali koncom minulého roka, tak v niektorých prípadoch na ňu budete musieť čakať až do začiatku toho budúceho.

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022)
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022)
+7Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 (2022)

Vedenie automobilky verí, že už v druhom kvartáli tohto roku sa situácia začne normalizovať, čakacie doby na Octavie sa z temer roku výraznejšie podarí skrátiť a predaj tohto modelu sa opäť naplno rozbehne. A Octavia by si to naozaj zaslúžila, pretože rozsiahla modernizácia z roku 2020 jej naozaj prospela nielen dizajnovo, ale aj technologicky. Napokon, stala sa na Slovensku v roku 2021 Autom roku.

Jedným z dôsledkov obmedzenia jej výroby bol aj fakt, že v rámci nižšej strednej triedy doteraz neohrozená Octavia stratila na Slovensku dominantné postavenie a na čele ju vystriedal Hyundai i30, keďže kórejské automobilky mali s nedostatkom čipov oveľa menšie problémy, než tie európske.

Celkovo však Octavia ja napriek poklesu predaja, ktorý oproti silnému predpandémiovému roku 2019 dosiahol pri tomto modeli až 38 percent, zostala celovo na stupňoch víťazov a v rebríčku najpredávanejších áut na Slovensku za rok 2021 jej patrí tretia pozícia. Pred ňou skončil už len spomínaný Hyundai i30 a celkovo pozíciu najpredávanejšieho auta na Slovensku obhájila ďalšia Škoda – Fabia.

Nasleduje test Octavie, zhodnotenie jazdných vlastností, interiéru a aj výbavy

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Octavia #Octavia Scout #test auta #autotest
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek