Toyota uviedla Camry na európsky trh v roku 2019, a to po priam nekonečnej 14-ročnej pauze. Jej úloha bola jasná – vystriedať staromódny Avensis, i keď len v podobe sedanu. Camry je totiž najmä americkou hviezdou, kde sa triede kombi príliš nedarí. Investovať do ďalšej modifikácie len pre starý kontinent by sa neoplatilo. Do kariet však Camry hral hybridný pohon, ktorý bez problémov zastúpil absentujúci diesel a skvelo ladil s prísnymi emisnými limitmi. Japonská alternatíva k Superbu, Mondeu, Passatu či Insignii na nás zapôsobila už pri prvom teste v roku 2019. Do vymierajúcej triedy sedanov priniesla totiž trošku amerického štýlu so všetkým, čo k tomu patrí. Napríklad veľkorysé rozmery a komfort, na ktorý si Američania potrpia.
Reakcia európskeho publika bola síce vlažná, stačí sa pozrieť na ročné registrácie, ale Toyota to so svojou vlajkovou loďou nezabalila. Naopak, už dva roky po premiére ôsmej generácie prišla s modernizáciou. A tak sme si za volant Camry sadli opäť. Do rúk sa nám dostala najvyššia verzia Executive doplnená hriešne drahým balíkom VIP, ktorý z nej robí tak trochu Lexus. Napokon, techniku majú tieto sedany spoločnú. Kým pre Lexus to môže pôsobiť trochu degradujúco, Camry to na imidži určite pridáva. Čo sa teda zmenilo? Rozmery, ktorými Camry nebezpečne atakuje modely vyššej strednej triedy zostali. Retušami prešla najmä predná časť. Pôvodne homogénne lamely nárazníka sú teraz rozdelené do troch sekcií a lemované chrómom.
Nový dizajn majú aj disky kolies, v našom prípade 18-palcové s diamantovým výbrusom. Na proporcie Camry však pôsobia stále trochu malé, ale väčšie v ponuke nie sú. Vzadu je jedinou zmenou dymový efekt svetiel. A pribudla tiež sivá metalíza Deep Metal Grey. Presne tú mala aj naša Camry. Ešte viac zvýrazňuje eleganciu tohto sedanu. Oveľa viac zmien však podstúpil interiér. Najmä v oblasti infotainmentu. To si vyžiadalo prepracovať stredovú konzolu, pretože pôvodnú 8-palcovú obrazovku nahradil o palec väčší, dotykový voľne stojaci displej. Ustúpiť mu museli aj prieduchy ventilácie. Obrazovka je teraz v lepšom dosahu a lepšom výhľade, ale z hľadiska dizajnu išlo o ústupok. Displej totiž narušil originálny tvar konzoly s akousi vlnou, a navyše, pri pohľade naň si spomeniete na lacnejšiu Corollu.
Prémiový punc
Škoda, že Toyota trochu nezapracovala aspoň na modernejšej grafike displeja, kde jej už dávno ušiel vlak. Rozhranie sa síce ovláda dobre, ale rozhodne nepôsobí prémiovo. Navyše tento dizajn poznáme roky. Aspoň, že je teraz informačno-zábavný systém kompatibilný so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Síce len prostredníctvom kábla, ale pánboh zaplať aj za tento pokrok. Konzervatívnosť však môže mať aj svoje výhody. V tomto prípade hovoríme o dostatku hardvéru. Len na samotnom displeji narátate desať mechanických ovládačov, takže všetko je intuitívne a na prvý „klik“. A Camry ostal aj panel klimatizácie. Podobne je to s tlačidlami vyhrievania a ventilácie sedadiel či tlačidlom vyhrievania volantu, tak trochu rozhádzaných po celom kokpite. Pôsobí to možno staromódne, ale práve vďaka tomu sa v Camry nemusíte „prehrabávať“ v zložitom menu.
Ešte viac oceňujeme klasické „budíky“ namiesto virtuálneho kokpitu. Nemajú chybu. V dvoch tubusoch sú štyri ručičky a optitrónové analógové stupnice. Camry si vás tiež rýchlo získa veľkorysým priestorom a nesmierne pohodlnými sedadlami, ktoré prezrádzajú jej zámorskú orientáciu. Ešte viac komfortu si však užijete vzadu. Nielen vďaka priestoru a rozmerným sedadlám. Balík VIP prináša totiž elektricky regulovateľný sklon operadiel. A po sklopení lakťovej opierky máte v moci aj nastavovanie tretej zóny klimatizácie, vyhrievania alebo reguláciu slnečných clôn vo dverách a na zadnom okne. K pocitu z Lexusu už nie je naozaj ďaleko.
Spracovaním interiéru a materiálmi ide Camry nad rámec európskych konkurentov. Je tu koža, drevo aj zaujímavý dizajn palubnej dosky. Ak to porovnáme s podobne priestranným Superbom, v Camry máte pocit, že sedíte v aute o triedu vyššej kategórie. Chybičkou krásy sú možno len odkryté držiaky nápojov v stredovom tuneli. Zaslúžili by si roletku. Problémom ale je, že zo Superbom si to Camry nemôže rozdať v úžitkových vlastnostiach. Kufor má síce slušných 524 litrov, ale je horšie prístupný cez klasické veko, a navyše, balík VIP oberá Camry o sklopné zadné operadlá. Variabilita sa končí miniatúrnym otvorom na dlhé predmety. Bieda. Takže od tejto výbavy by sme dali ruky rýchlo preč. Bez paketu VIP toho do Camry naložíte podstatne viac, i keď tiež s obmedzením, pretože otvor limituje typicky japonská priečka s menším otvorom. A japonskému štandardu zodpovedajú aj odhalené pánty, ktoré uberajú z využiteľného objemu.