Test: Toyota Camry – ‘lacný Lexus‘ vytŕča z radu, komfortom aj spotrebou

Len dva roky po znovuuvedení Camry na európsky trh prišla Toyota s modernizáciou. Tá vylepšila najmä infotainment. Dotkla sa ale aj dizajnu. S balíkom VIP však prichádza o akúkoľvek variabilitu. Toho by sme sa určite vzdali.

26.02.2022 07:00
debata (4)
Toyota Camry bola v minulých generáciách... Foto: Ľuboš Pilc
Toyota Camry - test 2022 Toyota Camry bola v minulých generáciách pomerne konzervatívnym sedanom. Tá najnovšia má však odvážnejší dizajn. Šokuje najmä prednou maskou v štýle katamaranu. Po facelfte je ešte expresívnejšia.

Toyota uviedla Camry na európsky trh v roku 2019, a to po priam nekonečnej 14-ročnej pauze. Jej úloha bola jasná – vystriedať staromódny Avensis, i keď len v podobe sedanu. Camry je totiž najmä americkou hviezdou, kde sa triede kombi príliš nedarí. Investovať do ďalšej modifikácie len pre starý kontinent by sa neoplatilo. Do kariet však Camry hral hybridný pohon, ktorý bez problémov zastúpil absentujúci diesel a skvelo ladil s prísnymi emisnými limitmi. Japonská alternatíva k Superbu, Mondeu, Passatu či Insignii na nás zapôsobila už pri prvom teste v roku 2019. Do vymierajúcej triedy sedanov priniesla totiž trošku amerického štýlu so všetkým, čo k tomu patrí. Napríklad veľkorysé rozmery a komfort, na ktorý si Američania potrpia.

Veľkorysým formátom neutají Camry svoju... Foto: Ľuboš Pilc
Toyota Camry - test 2022 Veľkorysým formátom neutají Camry svoju americkú DNA. Je dlhšia ako Passat aj ako Superb. Atakuje modely vyššej strednej triedy.
Toyota Camry - test 2022
Toyota Camry - test 2022
+9Toyota Camry - test 2022

Reakcia európskeho publika bola síce vlažná, stačí sa pozrieť na ročné registrácie, ale Toyota to so svojou vlajkovou loďou nezabalila. Naopak, už dva roky po premiére ôsmej generácie prišla s modernizáciou. A tak sme si za volant Camry sadli opäť. Do rúk sa nám dostala najvyššia verzia Executive doplnená hriešne drahým balíkom VIP, ktorý z nej robí tak trochu Lexus. Napokon, techniku majú tieto sedany spoločnú. Kým pre Lexus to môže pôsobiť trochu degradujúco, Camry to na imidži určite pridáva. Čo sa teda zmenilo? Rozmery, ktorými Camry nebezpečne atakuje modely vyššej strednej triedy zostali. Retušami prešla najmä predná časť. Pôvodne homogénne lamely nárazníka sú teraz rozdelené do troch sekcií a lemované chrómom.

Vzadu púta pozornosť bohato modelovaná kapota a... Foto: Ľuboš Pilc
Toyota Camry - test 2022 Vzadu púta pozornosť bohato modelovaná kapota a úzke svetlá. A napriek ekologickému pohonu netají ani výfuk. Novinkou po facelifte sú dymové zadné svetlá.

Nový dizajn majú aj disky kolies, v našom prípade 18-palcové s diamantovým výbrusom. Na proporcie Camry však pôsobia stále trochu malé, ale väčšie v ponuke nie sú. Vzadu je jedinou zmenou dymový efekt svetiel. A pribudla tiež sivá metalíza Deep Metal Grey. Presne tú mala aj naša Camry. Ešte viac zvýrazňuje eleganciu tohto sedanu. Oveľa viac zmien však podstúpil interiér. Najmä v oblasti infotainmentu. To si vyžiadalo prepracovať stredovú konzolu, pretože pôvodnú 8-palcovú obrazovku nahradil o palec väčší, dotykový voľne stojaci displej. Ustúpiť mu museli aj prieduchy ventilácie. Obrazovka je teraz v lepšom dosahu a lepšom výhľade, ale z hľadiska dizajnu išlo o ústupok. Displej totiž narušil originálny tvar konzoly s akousi vlnou, a navyše, pri pohľade naň si spomeniete na lacnejšiu Corollu.

Prémiový punc

Škoda, že Toyota trochu nezapracovala aspoň na modernejšej grafike displeja, kde jej už dávno ušiel vlak. Rozhranie sa síce ovláda dobre, ale rozhodne nepôsobí prémiovo. Navyše tento dizajn poznáme roky. Aspoň, že je teraz informačno-zábavný systém kompatibilný so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Síce len prostredníctvom kábla, ale pánboh zaplať aj za tento pokrok. Konzervatívnosť však môže mať aj svoje výhody. V tomto prípade hovoríme o dostatku hardvéru. Len na samotnom displeji narátate desať mechanických ovládačov, takže všetko je intuitívne a na prvý „klik“. A Camry ostal aj panel klimatizácie. Podobne je to s tlačidlami vyhrievania a ventilácie sedadiel či tlačidlom vyhrievania volantu, tak trochu rozhádzaných po celom kokpite. Pôsobí to možno staromódne, ale práve vďaka tomu sa v Camry nemusíte „prehrabávať“ v zložitom menu.

Vzadu púta pozornosť bohato modelovaná kapota a... Foto: Ľuboš Pilc
Toyota Camry - test 2022 Vzadu púta pozornosť bohato modelovaná kapota a úzke svetlá. A napriek ekologickému pohonu netají ani výfuk. Novinkou po facelifte sú dymové zadné svetlá.
Toyota Camry - test 2022
Toyota Camry - test 2022
+18Toyota Camry - test 2022

Ešte viac oceňujeme klasické „budíky“ namiesto virtuálneho kokpitu. Nemajú chybu. V dvoch tubusoch sú štyri ručičky a optitrónové analógové stupnice. Camry si vás tiež rýchlo získa veľkorysým priestorom a nesmierne pohodlnými sedadlami, ktoré prezrádzajú jej zámorskú orientáciu. Ešte viac komfortu si však užijete vzadu. Nielen vďaka priestoru a rozmerným sedadlám. Balík VIP prináša totiž elektricky regulovateľný sklon operadiel. A po sklopení lakťovej opierky máte v moci aj nastavovanie tretej zóny klimatizácie, vyhrievania alebo reguláciu slnečných clôn vo dverách a na zadnom okne. K pocitu z Lexusu už nie je naozaj ďaleko.

Na zadných sedadlách sa budete cítiť ako v... Foto: Ľuboš Pilc
Toyota Camry - test 2022 Na zadných sedadlách sa budete cítiť ako v skutočnej limuzíne. Miestom na nohy konkuruje Camry dokonca aj Superbu. S balíkom VIP dostávate navyše 3-zónovú klimatizáciu, elektricky nastaviteľný sklon operadiel či elektricky ovládané slnečné clony. Skoro ako v Lexuse.

Spracovaním interiéru a materiálmi ide Camry nad rámec európskych konkurentov. Je tu koža, drevo aj zaujímavý dizajn palubnej dosky. Ak to porovnáme s podobne priestranným Superbom, v Camry máte pocit, že sedíte v aute o triedu vyššej kategórie. Chybičkou krásy sú možno len odkryté držiaky nápojov v stredovom tuneli. Zaslúžili by si roletku. Problémom ale je, že zo Superbom si to Camry nemôže rozdať v úžitkových vlastnostiach. Kufor má síce slušných 524 litrov, ale je horšie prístupný cez klasické veko, a navyše, balík VIP oberá Camry o sklopné zadné operadlá. Variabilita sa končí miniatúrnym otvorom na dlhé predmety. Bieda. Takže od tejto výbavy by sme dali ruky rýchlo preč. Bez paketu VIP toho do Camry naložíte podstatne viac, i keď tiež s obmedzením, pretože otvor limituje typicky japonská priečka s menším otvorom. A japonskému štandardu zodpovedajú aj odhalené pánty, ktoré uberajú z využiteľného objemu.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #test #Toyota Camry
Články podľa značiek