Test: Volkswagen T-Roc - vyskúšali sme šieste najpredávanejšie auto v Európe

T-Roc prakticky okamžite zaujal vyššou vnímanou kvalitou. Príjemne prekvapil aj jazdným komfortom, pri spotrebe sme čakali o málinko lepší údaj.

17.04.2022 07:00
debata
Volkswagen T-Roc je postavený na rovnakej... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen T-Roc (2022) Volkswagen T-Roc je postavený na rovnakej platforme ako Golf alebo Tiguan.

Volkswagen T-Roc je auto, ktoré má trochu inú pozíciu na slovenskom a európskom trhu. Za rok 2021 bol T-Roc v celoeurópskom meradle šiestym najpredávanejším autom bez ohľadu na značku a triedu a celkovo druhým najpredávanejším modelom VW za Golfom, ktorý, hoci len s „odretými ušami“, obhájil pozíciu európskeho „topmodelu“.

T-Roc verzus T-Cross

Na Slovensku sa však stal v roku 2021 najpredá­vanejším modelom od VW menší T-Cross, ktorý porazil nielen T-Roc, ale aj Golf. V Európe bol T-Cross tiež populárny, ale zďaleka nie tak ako v našich končinách – celkovo mu v rebríčku predajnosti za rok 2021 patrilo 22. miesto. T-Roc aj T-Cross majú podobné názvy, oba sú navyše crossovery a oba patria na trhu k bestsellerom. Preto nezaškodí ich menšie porovnanie

Rozmery, objemy (porovnanie s T-Cross)

Model Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Cross Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 244 4 108 + 136
Šírka (mm) 1 819 1 760 +59
Výška (mm) 1 559 1 559 0
Rázvor náprav (mm) 2 590 2 564 + 26
Objem kufra (l) 445 455 – 10
Základ. cena (euro) 21 490 17 390 + 4 100
Volkswagen T-Roc (2022)
Volkswagen T-Roc (2022)
+11Volkswagen T-Roc (2022)

Niektoré rozdiely oboch áut sú dané tým, že T-Cross je postavený na rovnakej platforme ako VW Polo (MQB A0), zatiaľ čo testovaný T-Roc vychádza z Golfu, oba stoja na platforme MQB A1, rovnako ako napríklad aj Tiguan. Druhý podstatný rozdiel spočíva v tom, že T-Roc môžete kúpiť aj s pohonom 4×4. Ten je k dispozícii vo výbavách Style a R-Line (cenovo sú veľmi podobné) s benzínovým aj s naftovým dvojlitrom. No s pohonom 4×4 už cena T-Rocu stúpne na takmer 33-tisíc eur v prípade benzínového agregátu a na 34 290 eur v prípade dieslu.

A čím sa vynovený T-Roc odlišuje od svojho predchodcu? Na prvý pohľad zaujme osvetlenou lištou v maske chladiča prepájajúcou predné svetlá. A keď sme už pri nich: predné LED svetlá sú už v základnej výbave, IQ.Light LED Matrix patria do príplatkovej výbavy. Iná je aj mriežka chladiča a nárazník má pozmenený vzhľad otvorov pre vstup vzduchu. Posunul sa aj dizajn zadného nárazníku, delené horizontálne orientované zadné LED svetlá majú mierne inovovanú grafiku a dynamické smerovky – tie sú však len súčasťou systému IQ.Light.

Z hľadiska dizajnu sa zmeny prejavili asi... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen T-Roc (2022) Z hľadiska dizajnu sa zmeny prejavili asi najviac na prednej maske a prednom nárazníku.

Zmenil sa aj interiér. Pribudli v ňom kvalitné mäkčené plasty, nové výduchy ventilácie a nájdete v ňom novú radiacu páku automatickej dvojspojkovej DSG prevodovky. Nový vzhľad má aj multifunkčný kožený volant, ktorý má v športovo ladenej výbave R-Line ovládače v podobe dotykových plôch a nové dotykové ovládanie má aj klimatizácia Climatronic.

Samozrejme nechýba ani digitálny kokpit, v základe je 8-palcový, za príplatok môže mať uhlopriečku 10 a štvrť palca. Dominantným prvkom stredovej konzoly je voľne stojaci infotainmentový displej, ktorý môže mať uhlopriečku až 9,2 palca, v základe je šesť a pol palcový. Všetky systémy infotainmentu ale vychádzajú z najnovšej architektúry MIB3, takže nechýba hlasové ovládanie, on-line služby We Connect Plus, streamovanie či možnosť bezdrôtového spojenia smartfónu s autom cez Apple Carplay alebo Android Auto.

Volkswagen T-Roc (2022)
Volkswagen T-Roc (2022)
+9Volkswagen T-Roc (2022)

V kabíne je oproti predošlej verzii vidieť podstatné väčší dôraz na vnímanú kvalitu, celkovo interiér pôsobí hodnotnejšie, použité materiály – a nielen na prístrojovke, ale napríklad aj vo dverových obkladoch – sú podstatne kvalitnejšie s väčším podielom mäkčených plastov.

Pod kapotou klasika

Na test sme mali verziu s 1,5-litrovým 150-koňovým benzínovým agregátom. Pokiaľ ide o slovenský vkus, tak doteraz tento agregát pri T-Rocu zo všetkých ponúkaných motorov absolútne dominoval. Rozhodlo sa preň vyše 65 percent nových majiteľov tohto auta. Len pre zaujímavosť – druhým najpopulárnejším bol benzínový „litrák“ s výkonom 115 koní. Pri prevodovke to však už tak jednoznačné nebolo – polovica ľudí volila dvojspojkový automat DSG, polovica 6-stupňový manuál. My sme mali na test verziu s automatom.

Benzínový motor s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 250 Nm je na auto s hmotnosťou niečo takmer 1,5 tony dostatočný z hľadiska sily aj dynamiky. Odporúčame k nemu aj balík Sport, v ktorom je o centimeter znížený podvozok, progresívne riadenie a možnosť voľby jazdných režimov. K dispozícii máte Eco, Neutral, Sport a Individual a rozdiely medzi nimi naozaj cítiť. Za tento balík zaplatíte 470 eur.

Pokiaľ voľbu jazdných režimov nemáte, čo zodpovedá nastaveniu „štandard“, tak v ňom prevodovka motor nijako extrémne nepodtáča, pracuje efektívne s voľnobehom a nechýba ani vypínanie dvoch valcov, keď ich výkonovo netreba.

Zmenil sa aj vzhľad volantu, v R-Line výbave má... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen T-Roc (2022) Zmenil sa aj vzhľad volantu, v R-Line výbave má aj dotykové ovládacie plochy.

Po týždni jazdenia s miernou prevahou diaľnic nad okreskami a jazdami v meste dosiahli priemer 7,5 litra, čo pokladáme pri 150-koňovom crossoveri s vyššou karosériou za slušnú hodnotu, hoci sme čakali o nejaké to deci menej. Ale jazdili sme v chladnejšom počasí, s úplne novým nezajazdeným autom takmer s nulovým kilometrovým nájazdom a na zimných pneumatikách. Preto predpokladáme, že dlhodobý priemer sa môže pohybovať niekde okolo siedmich litrov.

Auto je postavené, rovnako ako aj Golf alebo Tiguan, na platforme MQB A1, vďaka čomu môže nielen ponúknuť pohon 4×4 (4Motion), ale aj dobrý jazdný komfort. Práve v tom sa asi najviac odlišuje od T-Crossu, ktorý predsa len je na priečnych nerovnostiach o niečo viac „uskákaný“. Taktiež je T-Roc istejší pri ostrejších prejazdoch zákrut, keď sa z nich tlačí predkom von o dosť menej než T-Cross, u ktorého sklon k nedotáčavosti cítiť o niečo viac.

Oproti predchodcovi sa zmenil aj dizajn zadného... Foto: Pravda, Martin Domček
Volkswagen T-Roc (2022) Oproti predchodcovi sa zmenil aj dizajn zadného nárazníku a decentne aj grafika zadných svetiel.

Z nášho hľadiska je T-Roc po miernej modernizácii, ktorá sa dotkla viac interiéru než exteriéru a techniky pod kapotou, atraktívnym autom, zaujme najmä svetelnou lištou prepojená predá maska. Vec, ktorú sme subjektívne asi postrehli ako prvú, bolo jednoznačne hodnotnejšie spracovanie kabíny s oveľa väčším dôrazom na vnímanú kvalitu.

T-Roc ponúka naozaj slušný vnútorný priestor pre posádku vpredu aj vzadu a prekvapil nás veľmi dobrým cestovným komfortom. Spotreba je primeraná, čakali sme možno o niečo nižší údaj, ale opakujeme, jazdili sme na úplne novom nezabehnutom aute.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #crossover #Volkswagen T-Roc #test auta #autotest
Články podľa značiek