Test: Škoda Enyaq iV 60 – menšiu batériu ‘doháňa‘ nízkou spotrebou

Je dobrý nápad kúpiť si Škodu Enyaq iV s menšou batériou s kapacitou 58 kWh? Ak viete trochu plánovať, nesklame vás. A cenou sa blíži k bežným SUV.

28.05.2022 07:00
debata (21)
Ani základná verzia Eniyaqu iV nepôsobí... Foto: Ľuboš Pilc, Lubos Pilc
Škoda Enyaq - test 2022 Ani základná verzia Eniyaqu iV nepôsobí chudobne. Má lakované nárazníky, spätné zrkadlá a s paketom Chrome dostanete chrómové lemy okien či strieborné strešné lyžiny.

Škodu Enyaq iV sme mali v rukách už dvakrát. Najprv verziu iV 80 so zadným náhonom a neskôr aj iV 80× so štvorkolkou a paketom Sportline. Za veľkú batériu s využiteľnou kapacitou 82 kW, ktorá zabezpečuje slušný dojazd, vyšší výkon a aj výbavu si ale riadne priplatíte. Čo tak dať prednosť základu, teda Enyaqu iV 60? Presne taký sa k nám dostal do redakcie, navyše v základnej výbave Loft. To ale neznamená veľké kompromisy. Aj v tejto podobe vyzerá Enyaq iV k svetu. Nemôže sa síce pochváliť svietiacou maskou Crystal Face, tá je napokon za príplatok aj v drahších verziách, ale zato vzhľad vylepšujú lakované nárazníky aj zrkadlá či LED svetlá. Len v smerovkách „vykúkajú klasické žiarovky.

Aj v základe štedrý

V našom prípade bol Enyaq iV 60 ešte „doladený“ parádnymi 20-palcovými diskami Vega a chrómovým paketom, čo znamená chrómový len okien a tiež strieborný strešný nosič. Extra emócie síce nečakajte, ale pocit z lacného auta mať určite nebudete. Popisovať dizajn tohto auta asi nemá význam, nie je to žiadna novinka, ale mnohí považujú Enyaq za jednu z najkrajších modelov Škody. Má sympatické proporcie, kdesi na rozhraní plnohodnotných SUV a klasických kombi. Pritom ťaží z výhod kompaktnej elektrickej technológie. Tomu zodpovedajú aj rozmery. Enyaq je síce kratší ako Kodiaq, ale rázvorom náprav 2 760 mm naň stráca len 27 mm. To je prísľubom nesmierne priestranného interiéru.

Náš Enyaq iV60 bol vybavený väčšími... Foto: Ľuboš Pilc, Lubos Pilc
Škoda Enyaq - test 2022 Náš Enyaq iV60 bol vybavený väčšími 20-palcovými diskami Vega. Ale ani základné devätnástky by mu neublížili.
Škoda Enyaq - test 2022
Škoda Enyaq - test 2022
+15Škoda Enyaq - test 2022

Tak ako predtým sme aj tentoraz ocenili vzdušnú kabínu, ktorá ponúka dostatok rezervy na nohy, v šírke ramien aj nad hlavou. Snáď len vysoký stredový tunel môže občas prekážať kolenu. Potešia aj veľmi pohodlné sedadlá a nastaviteľná lakťová opierka. Posed sa veľmi nelíši od klasických kombi. Sedíte síce vyššie, ale nie „kolmejšie, pretože podlaha, ukrývajúca batériu je situovaná relatívne vysoko. Ak vlastníte nejakú konvenčnú Škodu, napríklad Octaviu, budete sa tu cítiť takmer ako doma. Zvyknúť si musíte len na chýbajúci prístrojový panel. Ten zastupuje malá obrazovka, na ktorej sa zobrazuje to najnutnejšie, napríklad rýchlosť alebo piktogramy navigácie.

Nápis iV 60 na zadnom veku oznamuje nižšiu... Foto: Ľuboš Pilc, Lubos Pilc
Škoda Enyaq - test 2022 Nápis iV 60 na zadnom veku oznamuje nižšiu kapacitu akumulátora. Ten má využiteľných 58 kWh elektrickej energie. Báť sa jej ale nemusíte.
Škoda Enyaq Coupé RS iV (2022) Čítajte viac V Taliansku sme vyskúšali najdrahší model značky Škoda - Enyaq Coupé RS iV

To ale nevadí, pretože Enyaq iV mnohé doháňa obrím, 13-palcovým displejom infotainmentu. Má perfektnú grafiku a rýchle reakcie. Na ovládanie systému si zvyknete, no občas s ním musíte pracovať častejšie ako by bolo nutné. Napríklad neexistuje mód, kde by displej zobrazoval súčasne stav nabitia batérie aj údaje palubného počítača, napríklad spotrebu energie. Chce to kliky navyše. Poteší skvelá konektivity so smartfónmi cez bezdrôtový SmartLink aj sériovo dodávaný nabíjací box. Škoda, že Enyaq iV prišiel o samostatný panel klimatizácie. Čo už, je to trend, ktorý sa až na výnimky nezadržateľne šíri automobilovou produkciou. A joystick voliča „prevodovky“ tiež nie je šťastným riešením. Zato tempomat ovládate klasickou páčkou na stĺpiku riadenia.

Kufrom očarí

Prekvapí, že štartovacie tlačidlo je na tradičnom mieste, kým koncernoví súrodenci Enyaqu ho majú na stredovej konzole.Ale používať ho vlastne netreba. Po odomknutí je uto aktovované automaticky, stačí „zaradiť“ D. Úroveň Loft je základnou, čomu zodpovedá aj výber materiálov. V porovnaní s predošlými verziami s „nadupanou“ výbavou First Edition Plus a Sportline, pôsobí Loft trošku fádne, ale možno o to viac nadčasovo. Sedadlá sú čalúnené kombináciou šedej látky a kože, prístrojovú disku pokrýva opäť šedý textil. Kontrast vytvárajú dekorácie z brúseného hliníka. Zato dvojramenný volant má kožený veniec. Atmosféru ešte dotvára ambientné podsvietenie, nielen palubnej dosky ale aj dverí. Vzadu sa do Enyaqu iV doslova zamilujete. Ponúka tu takmer priestor Superbu a v kufri tiež nezaostáva povesti rodinnej znaky.

Interiér v úrovni Loft pôsobí trošku fádne.... Foto: Ľuboš Pilc, Lubos Pilc
Škoda Enyaq - test 2022 Interiér v úrovni Loft pôsobí trošku fádne. Prevládajú v ňom šedé textílie. S výbavou to ale nie je zlé. Už v štandarde dostanete parádny 13-palcový infotainment. Ergonómia je príkladná.
Škoda Enyaq - test 2022
Škoda Enyaq - test 2022
+13Škoda Enyaq - test 2022

Pod mechanicky výklopným vekom je ohromných 585 litrov pre batožiny a po sklopené sedadiel delených v pomere 40 : 60 až 1 710. A ešte máte k dispozícii štyri výklopné háčiky a extrémne praktický organizér, čo je plastová prepáška v tvare L so suchým zipsom, ktorú môžete prichytiť kdekoľvek v celom priestore a zafixovať náklad – jednoduché a geniálne. Príplatkový paket Family navyše pridá 230 V zásuvku kufri, dva USB porty pre zadných cestujúcich či praktické slnečné clony vo dverách. Enyaq jednoducho spĺňa všetky priestorové a praktické nároky rodinného auta. A ani za volantom to nie je úplná nuda.

Aj vzadu je miesta na rozdávanie. Takmer ako v... Foto: Ľuboš Pilc, Lubos Pilc
Škoda Enyaq - test 2022 Aj vzadu je miesta na rozdávanie. Takmer ako v Superbe. Sťažovať si tu naozaj nebudete.
Škoda Enyaq Coupé RS iV - 2022 Čítajte viac Škoda Enyaq Coupé: Najdrahšia Škoda je tu. Cenu zatiaľ tají

Enyaq iV 60 poháňa zadný elektromotor s výkonom 132 kW. Na našom trhu je to najslabšia dostupná verzia, pretože Enyaq iV 50 (109 kW) sa nedováža. Hoci označenie iV60 má deklarovať kapacitu batérie, nie je to celkom tak. V skutočnosti má Enyaq iV 60 li-ion akumulátor s hrubou kapacitou 62 kWh a využiteľnou 58 kWh. Nie je to nejako extra ohromujúci údaj. Ale šesťdesiatka má v talóne jednu výhodu. Ak ju porovnáme s Enyaqom iV 80 je táto verzia o viac ako 200 kg ľahšia. Takže Enyaq s menším akumulátorom a troma cestujúcimi na palube váži ako prázdna osemdesiatka. Nehovoriac o porovnaní s verziou 80× s dvojicou elektromotorov, ktorá je ešte o metrák ťažšia. A práve túto výhodu vedelo naše iV 60 dokonale využiť.

© Autorské práva vyhradené

21 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Enyaq iV
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek