Nové EQS je skutočnou stuttgartskou revolúciou. Predstavuje to najluxusnejšie a technicky najvyspelejšie, čo si možno v súčasnosti vo svete elektromobilov dopriať. Je to jednoducho elektrická trieda S. Na ničom sa nešetrilo. Pochopíte to už po prvých kilometroch za volantom. My sme mali možnosť vyskúšať si EQS hneď v najvýkonnejšej a samozrejme aj najdrahšej verzii 580 4Matic, ak teda nerátame už existujúci derivát z dielne AMG. Konzervatívni zákazníci stuttgartskej značky však môžu mať s týmto „projektilom“ trošku problém. EQS je totiž prvým elektromobilom Mercedesu-Benzu, vyvíjaným od začiatku výlučne pre batériový pohon. Tie ostané ako EQA či EQB sú totiž len elektrifikovanými verziami, postavenými na platformách modelov, ktoré môžu pokojne tankovať benzín či naftu. A na tvare EQS to jasne vidieť.
Aerodynamický kráľ
Klasický „lejaut“ s krátkym predným a dlhým zadným previsom je jednoducho fuč. Batériová platforma EVA 2.0 umožnila natiahnuť rázvor náprav na neuveriteľných 3 210 mm. Rovnako omračujúca je dĺžka 5 179 mm. V oboch parametroch tak EQS poráža klasické esko. Naopak, previsy sú krátke a nezvyčajne krátka je aj predná kapota. Tá zároveň nahrádza tradičné blatníky. Siaha až k oblúkom kolies. Aby toho nebolo málo, EQS má bezrámové okná ako v 4-dverovom kupé a ešte k tomu nie je sedanom, ale liftbackom, s veľkým výklopným vekom kufra. Takže s triedou S si ho rozhodne nepomýlite. Na ceste pôsobí priam omračujúco, akoby ktosi ukradol koncept priamo z výstavy. Už kvôli monumentálnym 21-palcovým diskom so zvláštnym dizajnom a vysokolesklou čiernou úpravou. Pre konzervatívnu klientelu bude ale EQS asi príliš futuristické. Splývavé tvary modelovala najmä aerodynamika.
Napokon, EQS je koeficientom Cw 0,20 najaerodynamickejším sériovým autom planéty. To napriek tomu, že Mercedes-Benz nešiel do virtuálnych spätných zrkadiel. Tvrdí, že čo ušetria na odpore vzduchu, spotrebujú na prevádzke kamier a displejov. Inak je karoséria hladká a utesnená, hoci medzery medzi jednotlivými dielmi nie sú práve najmenšie. Vidieť to napríklad na zadných dverách. Prednú kapotu nie je možné ani otvoriť. Čistiacu zmes do ostrekovačov dostanete len vďaka výsuvnému „lieviku“ na ľavom prednom blatníku. Jeho kryt ale pôsobí v uhladenom dizajne dosť rušivo. Aj kľučky sa vysúvajú, len ak ich treba. Predná maska, typická pre rodinu EQ, ukrýva všetky potrebné senzory. My sme ju mali navyše vyzdobenú 3D motívom hviezd inšpirovaných logom pôvodnej firmy Daimler-Motorengesellschaft z roku 1911. Úžasné svetlá Digital Light zas obsahujú 2,6 milióna pixelov. Prirovnať ich možno k projektoru s vysokým rozlíšením. Zatiaľ však ešte nie sú k dispozícii všetky ich funkcie, ako napríklad navádzanie v jazdnom prúde. To ale nevadí, svetlo vyrezávajú v tme s presnosťou lasera, hoci laserové nie sú.