
Opel Grandland X predstavila automobilka z Russelsheimu už v roku 2017. Bolo to v čase, keď sa o koncerne Stellantis ešte nikomu ani nesnívalo. Paradoxne doň ale Grandlad X vlastne patril. Rodil sa totiž už v spolupráci s koncernom PSA, podobne ako Crossland X. Jednoducho, Opel využil pri nových SUV francúzsku platformu EMP2 z Peugeotu 3008. Aby ale nebolo pochýb o príslušnosti k značke, dostal plne autonómny dizajn, takže s francúzskym súrodencom si nijako neprekážali. No a teraz je rozdielov ešte viac. Grandland, dnes už bez písmena X totiž absolvoval veľkú modernizáciu. Dizajnéri nemali ľahkú úlohu. Cieľom bolo priblížiť takmer päťročný model tým novším. Konkrétne Mokke a novej Astre, ktoré už prezentovali budúcnosť celkom novým štylistickým jazykom. Podarilo sa.
Nová tvár mu svedčí
Grandland dostal novú lesklú čiernu masku Opel Supervizor, ktorá ukrýva všetky potrebné senzory aj motív Opel Compas, s novým čiernym logom, úzkymi svetlami v tvare písmena L a ostrým prelisom kapoty, ktorý tvorí vertikálnu líniu „kompasu“. Mimochodom, svetlá IntelliLux už využívajú matrixovú technológiu. Ak si priplatíte máte v každom z reflektorov teda 84 diód. Vzadu je zmien pomenej, ale ku cti slúžia Grandlandu zadné svetlá, ktoré ladia s grafikou tých predných. K čiernemu logu našej verzie GS Line patrí aj nový čierny nápis Grandland. Retušami prešli aj nárazníky či kolesá, v našom prípade s priemerom 18 palcov. Klobúk dole, všetky zmeny pôsobia prirodzene, hoci zásahov bolo až-až. Grandlandu jednoducho facelift prospel. Je možno o čosi strohejší, no zároveň modernejší.

Verzia GS Line pridáva efektnú čiernu strechu, ktorá ešte viac zvýrazňuje typický tvar zadného stĺpika o ktorý Grandland našťastie neprišiel. No na zmenách sa nešetrilo ani v kabíne. Opel doslova „prekopal“ palubnú dosku. Dôvod? Nový infotainment, ktorý už poznáme z novučičkej Astra. Namiesto klasických „budíkov“ tu máme PurePanel, teda dva displeje i keď nie úplne pod jednoliatym krycím sklom. V súvislosti s tým musel Opel zmeniť aj umiestnenie prieduchov ventilácie. Prínos v oblasti konektivity a ovládania je zrejmý, no podľa nášho názoru pôsobí grafika, zvlášť v porovnaní s Peugeotom 3008, až príliš stroho a sterilne. Dvojica displejov má totiž takmer čierno-biely dizajn. Rýchlosť sa zobrazuje len digitále.

Kabína na nepoznanie
Davásťpalcový prístrojový panel je rozdelený na pravú a ľavú časť. To umožňuje rôzne konfigurácie. Voliť môžete palubný počítač, navigáciu, teplotu motora alebo asistenčné systémy. I tak je virtuálny kokpit vzdialený elegancii tubusov s ručičkami, ktorými disponoval starý Grandland X. Infotainment má zas 10-palcovú dotykovú obrazovku. Oceňujeme, že aj v slnečnom počasí sú displeje dobre čitateľné. S moderným vzhľadom digitálnej palubovky však neladí napríklad „lacné“ zobrazenie parkovacích trajektórií cúvacej kamery. A keď už Opel „digitalizoval, mohol pridať aj viac USB-portov. Dobrou správou je zachovanie klasického panelu klimatizácie aj hardvérových ovládačov na volante.



Kufor má 514 litrov a elektricky ovládané veko. Sklopené operadlá sú delené v pomere 40 : 60 a nechýba ani otvor na dlhé predmety. Zvlášť veľkú pochvalu si ale Grandland zaslúži za to, že spolu s operadlami sa znižuje aj poloha „sedákov“. Takže ak máte dvojitú podlahu, dokážete po jej presunutí do vyššej polohy vytvoriť takmer úplne vodorovnú ložnú plochu. Pod dnom je ešte obrovský priestor, keďže rezervné koleso nahradila obyčajná lepiaca súprava. Naopak, zamrzí, že Grandlandu chýbajú akékoľvek háčiky či fixačné systémy. Jednoducho, batožinu niet ako uchytiť. Zato v odkladacích priestoroch je pomerne štedrý, Do dverí sa napríklad zmestia 1,5 litrové fľaše. Držiaky nápojov sú ale na nešťastnom mieste – priamo pod lakťovou opierkou. Za jazdy dosť nepraktické.