Pokračovanie článku: Test: Opel Grandland 1,2 Turbo – facelift podľa Astry

Trojvalec má elán, ale nešetrí

Nám sa Grandland dostal do rúk vo verzii 1,2 Turbo v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Už objem motora naznačuje, že ide o 3-valec. Za zlé mu to ale nemáme, pretože patrí rozhodne k tým najlepším. Je húževnatý, pružný a prekážať nebude ani jeho typická pulzia. Má totiž relatívne pekný zvuk a posádku neobťažuje nadmerným hlukom. Grandlandu ponúka 96 kW a 230 Nm krútiaceho momentu, čo sú na maloobjemový agregát viac než slušné parametre. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy bude väčšine vodičov úplne postačovať. Najmä v bežnej premávke. Pri odpichoch z križovatiek má 3-valcový Garandland dostatok elánu. Až na diaľnici mu trocha dochádza dych.

Kufor je veľmi priestranný. Má 514 litrov a... Foto: Ľuboš Pilc
Opel Grandland X - test 2022 Kufor je veľmi priestranný. Má 514 litrov a ďalšie pod podlahou, keďže rezervné koleso nahradila lepiaca súprava. Spolu so sklopnými operadlami putujú nižšie aj „sedáky“. To sa len tak ľahko nevidí.

Prevodovka neradí práve zamatovo, ale dôležitý je, že vás zbavuje nutnosti radenia. Ak sa vám nepáči jej mapa radenia, vstupovať môžete do deja krídelkami priamo na volante. Prípadne je tu režim Sport s ostrejšími reakciami na plyn. Lenže využívať ho príliš neradíme, pretože i keď sa prevodovka snaží držať otáčky na minime, pri stovke je to na osmičke necelých 1 900 otáčok, Grandland akosi nevie skryť svoju chuť po palive. Výrobca udáva 6,1 litra na 100 km, ale na tento údaj rovno zabudnite. V meste nie je problém atakovať 10-litrovú hranicu. A zázraky sa nedejú ani mimo neho. Palubný počítač ukazoval priemer za takmer 900 kilometrov 8,5 litra. Ten náš, ktorý zahŕňal mestskú premávku a tiež krátku diaľnicu a bežné okresky skončil na hodnote 8,2 litra. Volili by sme radšej manuál. Papierovo možno až tak nevyniká, ale v reálnej premávke by sa s ním dalo čosi ušetriť.

Nemecky tuhý

Charakteristikou podvozka sa Grandland dosť odlišuje od svojho francúzskeho súrodenca. Je o čosi tuhší, čo mu dáva v zákrutách potrebnú istotu. Tým síce prišiel o dávku plavnosti, ale napriek tomu vie slušne filtrovať nerovnosti. Pomáha aj pomerne vysoký profil pneumatík s rozmerom 255/55 R18. Hovoriť však o vodičskom aute by bolo trochu prehnané. Naznačuje to už prevod riadenia so staromódnymi troma otáčkami volantu, ktoré potrebujete na vychýlenie kolies z jednej do druhej krajnej polohy. Na druhej strane to ponúka citlivejšie ovládanie na nespevnených povrchoch. Tu sa však môže Grandland spoľahnúť len na väčšiu svetlú výšku (188 mm), pretože štvorkolka, aj to len elektrická, je výsadou podstatne drahšej plug-in hybridnej verzie.

Opel Astra Sports Tourer - 2022 Čítajte viac Opel Astra Sports Tourer: Nové kombi má ‘ostrý‘ štýl, väčší rázvor aj kufor

No ani Garndland 1,2 Turbo s automatom vo výbave GS Line nie je úplne lacný. Kde sú tie časy, keď v roku 2017 štartovala táto motorizácia na 21 390 eurách. Teraz si za ňu Opel pýta minimálne 29 490 eur. A naša výbava stála 32 190 eur aj to po zľave 2 900 eur. Opel v tom však nie je sám. Dražejú všetky autá. Za túto cenu ale dostanete slušne vybavené auto. V sérii je čierna strecha, 18-palcové disky, lesklé čierne dekorácie, infotainment s veľkými displejmi, športové pedále či dvojzónová klimatizácia. Je toho ale stále veľa, za čo si môžete priplatiť. Adaptívny tempomat, matrixové svetlá, vyhrievané sedadlá AGR, indukčná nabíjačka na telefóny či bezkľúčové otváranie a štartovanie je až výsadou najdrahšej výbavy Ultimate. S automatom za ňu dáte 35 990 eur.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Opel #SUV #Opel Grandland X #Opel Grandland
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek