
Ak nerátame elektromobily, ktoré sú kategóriou samou pre seba, tak Kodiaq je najväčším a najluxusnejším mladoboleslavským SUV. A aj napriek postupnému zdražovaniu áut si so základnou cenou pod hranicou 30-tisíc eur drží stále veľmi dobrý pomer medzi cenou a hodnotou.
Keďže Škoda patrí k európskym automobilkám, ktoré sú aktuálne najviac postihnuté výpadkami v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch, nemá príliš význam hodnotiť predaje, pretože automobilka skrátka predáva len to, čo dokáže vyrobiť, takmer na všetky jej modely sa v súčasnosti čaká pomerne dlho.
Napriek tomu sa Kodiaq na Slovensku po prvých piatich mesiacoch drží medzi 15 najpredávanejšími autami bez rozdielu triedy. S 575 predanými kusmi mu patrí priebežná 14. priečka. Aktuálne sú tri najpredávanejšie SUV na Slovensku Hyundai Tucson, Kia Sportage a Toyota RAV4 – aj toto poradie svedčí o tom, kto v súčasnosti má čipy a ďalšie komponenty a kto nie. Pokiaľ ide o SUV, tak v prvej pätnástke najpredávanejších áut na Slovensku sú okrem Škody a Dacie Duster zastúpené výhradne ázijské modely. Ale späť ku Kodiaqu.
Decentný facelift
Ten po facelifte prišiel o najsilnejší naftový motor, keďže top verzia RS je k dispozícii už len s benzínovým dvojlitrom TSI s výkonom 180 kW, respektíve 245 koní a cenou začínajúcou nad hranicou 50-tisíc eur. Ak chcete výkonný naftový agregát, tak vrchol ponuky aktuálne tvorí dvojliter s výkonom 147 kW, respektíve rovných 200 koní. A práve ten sme mali možnosť otestovať v dizajnovej verzii Sportline, ktorá má asi k RS najbližšie.
Najprv sa však pozrime na zmeny, s ktorými prichádza Kodiaq po facelifte. Auto má šesťhrannú masku chladiča, užšie predné svetlomety, mierne sú pozmenené oba nárazníky, zadný spojler a prepracovaná je aj kapota. Vidno to z boku, kde je zvýšená nad podbehmi kolies. Takto možno pôsobí enumerácia zmien naozaj iba ako minimálne dizajnové oživenie.
Keď sme však postavili vedľa seba predfaceliftovanú verziu a aktuálne testovanú verziu Sportline, obe čierne, tak synergický efekt týchto drobných štylistických oživení spôsobil, že „naše“ vynovené auto pôsobilo naozaj o poznanie dynamickejším dojmom. A so zatmavenými nápismi a čiernou maskou skutočne priťahovalo pozornosť.
Aj keď čierna farba karosérie vyzerá dobre, pre verziu Sportline, presnejšie pre testovacie auto, nebola zvolená vhodne. Ide totiž o verziu, ktorá sa od „obyčajného“ Kodiaqu odlišuje čiernymi doplnkami, ktoré však pri čiernej karosérii zanikajú, ťažko vám ich vieme ukázať. Oveľa zaujímavejšie pôsobia napríklad na červenom Kodiaqu. A ktoré to vlastne sú? Vo verzii Sportline máte čierne spätné zrkadlá, čierne lišty a aj čiernu masku chladiča. Naopak, vo farbe karosérie sú lemy blatníkov, ale keďže testované auto je čierne, čierne zostali aj tie.
V interiéri prináša facelift tiež pomerne málo zmien, týkajú sa napríklad prepracovaného ambientného osvetlenia, mierne sa zmenil veniec volantu a a tiež ozvučenie, s audiosystémom Canton máte napríklad centrálny reproduktor zabudovaný priamo v prístrojovke. Čo ale cítiť, je väčší dôraz na vnímanú kvalitu, kabína už naozaj pôsobí prémiovo.
Sportline patrí k vyšším výbavám, aj keď sa auto s ňou nie je tak výrazne vizuálne odlíšiteľné, ako verzia RS. Jej súčasťou sú napríklad Full LED Matrix predné svetlomety s prisvecovaním do zákrut, 19-palcové kolesá a navigácia na 9,2-palcovom displeji infotainmentu. Ďalej do nej patria parkovacie senzory vpredu a vzadu, bezkľúčové ovládanie, duálna klimatizácia, volič jazdných režimov, športové sedadlá a interiér Sportline s čiernym stropom, ambientné podsvietenie a silná bezpečnostná elektronická výbava. Čo Kodiaqu chýbalo, je digitálny prístrojový štít, auto má klasické „budíky“ v strede s farebným Maxi DOT displejom. Úprimne povedané – nám sa tie analógové asi páčia viac, ale módny trend je módny trend…

Testované auto malo v rámci príplatkovej výbavy aj adaptívny tempomat, trojzónovú klimatizáciu, zadnú parkovaciu kameru a niekoľko ďalších drobností. Potešilo nás, že v kabíne zostali v rozumnej miere zachované aj hardvérové ovládače, napríklad nimi nastavujete praktiky všetky funkcie klimatizácie a aj vyhrievanie sedadiel.
Vyniká vnútorným priestorom
Čím Kodiaq naozaj vyniká, je vnútorný priestor. Vpredu sme síce mali anatomicky tvarované športové sedadlá, ale boli napriek tomu pohodlné. Skutočne nadštandardný je priestor na zadných sedadlách a vyše 800-litrový batožinový priestor hovorí sám za seba. Kodiaq je väčším SUV, ktoré si prívlastok „rodinné“ zaslúži plným právom, možno s jednou drobnou výhradou – podvozok sa nám zdal o niečo tvrdšie naladený. Podpísalo sa to na výbornej jazdnej stabilite a keď sa vám bude zdať komfort slabší, stále máte možnosť zvoliť si adaptívny podvozok a prispôsobiť si ho podľa vlastných preferencií.

Aktuálne je Kodiaq v ponuke s dvomi verziami dvojlitrového naftového motoru Evo – slabšia má výkon 110 kW (150 koní), silnejšia 147 kW, teda rovných 200 koní. A práve tú sme mali pod kapotou testovaného auta, doplnenú 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom 4×4, ktorý je s týmto motorom spájaný štandardne.

Ide o kultivovaný a úsporný motor, ktorý v kabíne prakticky nepočuť. Najazdili sme s ním takmer 1000 kilometrov, približne rovnomerne rozložených medzi mesto, okresky a diaľnicu s celkovým priemerom na úrovni 6,6 litra, pričom na okreskách s ľahšiu nohou na plyne sme dosiahli spotrebu len tesne nad piatimi litrami, v meste stúpla spotreba mierne nad 7,5 litra.
Motor má maximálny krútiaci moment 400 Nm dostupný už od 1 750 otáčok, takže pôsobí živo a agilne a dobre ťahá už odspodu. Nestáva sa to často, ale pri tomto modeli musíme pochváliť aj prevodovku DSG. Tá radí hladko, takmer bez oneskorenia a motor ani zbytočne príliš nepodtáča.

Podľa nás je Kodiaq po facelifte výborným rodinným SUV, ktoré nás príjemne prekvapilo svojou dynamikou a aj úspornosťou, priemerná spotreba 6,6 litra je na veľké a pomerne ťažké SUV naozaj dobrá hodnota.
Taktiež oceňujeme väčší dôraz na vnímanú kvalitu, pokiaľ ide o spracovanie interiéru, nemáme problém označiť ju za prémiovú. Z nášho pohľadu sa oplatí pri Kodiaqu dlhšie sa „pohrať“ s cenníkom a zvážiť, čo všetko v aute chcete a čo nie. Pretože takmer 50-tisíc eur, čo je cena testovaného auta, ktoré vidíte aj na fotografiách nie je práve málo a Kodiaq sa veľmi slušne dá vyskladať aj za podstatne nižšiu sumu.
Technické údaje, rozmery a ceny
Rozmery, objemy, hmotnosti
Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 147 kW/200 k 7AT | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 699 |
Šírka (mm) | 1 882 |
Výška (mm) | 1 688 |
Rázvor náprav (mm) | 2 790 |
Zákl. objem kufra (l) | 835 |
Objem pal. nádrže (l) | 58 + 18 |
Pohotovostná hmotnosť s vodičom 75 k (kg) | 1 795 – 1 968 |
Technické údaje
Motor | 2.0 TDI 147 kW/200 k 7AT |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 968 |
Max. výkon (kW/k pri ot. za min.) | 147/200 pri |
Max. krút. moment (Nm pri ot. za min.) | 400 pri |
Prevodovka | automat 7 st., DSG |
0 – 100 km/h (s) | 7,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 218 |
Komb. spotreba na 100 km WLTP (l) | 6,4 – 6,8 |
Komb. spotreba na 100 km, test (l) | 6,6 |
Ceny (vrátane DPH) | |
---|---|
Zákl. cena Škoda Kodiaq (1,5 TSI ACT 110 kW, man. 6 st.) | 29 120 eur |
Zákl. cena Škoda Kodiaq Sportline (1,5 TSI ACT 110 kW, man. 6 st.) | 38 610 eur |
Zákl. cena Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI, 147 kW, 7AT 4×4 | 47 920 eur |
Cena testovaného auta s doplnkovou výbavou | 49 168 eur |
Kalkulácia financovania ŠKODA Financial Services
Financovanie ŠKODA NaMieru sa dokonale prispôsobí Vašim potrebám. Bez poplatkov, nízka splátka a 3 možnosti pri ukončení splácania.

Model | Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI |
---|---|
Cena vozidla | 49 168,00 € |
Typ financovania | ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia | 20% (9 833,60 €) |
Výška úveru | 39 334,40 € |
Posledná navýšená splátka | 25 931,20 € |
Dĺžka splácania | 60 mesiacov |
Spracovateľský poplatok | 0 % |
Výška mesačnej splátky | 485 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP, čelné sklo, náhradné vozidlo…)* |

Kalkulácia platí pre právnickú osobu.
Viac informácií o možnostiach financovania vozidiel značky ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk
Kalkulácia financovania bola dodaná v spolupráci s klientom ŠKODA Financial Services