Patrí logo AMG na elektromobil? Po stlačení plynového pedála nového elektrického „éčka“ s odpoveďou dlho váhať nebudete. I keď je pravdou, že aj základné verzie EQE dajú zabrať vášmu žalúdku, v Affalterbachu išli ešte ďalej. Stvorili hneď dve supervýkonné verzie EQE 43 AMG a 53 AMG. My sme si vyskúšali tú „slabšiu“. Novinka vychádza z radu EQE, ktorý je v porovnaní s EQS o 27 cm kratší. Lenže hovoriť o malom aute naozaj nemá zmysel. Stále je tu celková dĺžka 4 964 mm a najmä gigantický rázvor náprav 3 120 mm, ktorým EQE s rezervou prekonáva klasickú triedu E. Najväčším rozdielom voči EQS sú teda kratšie previsy. A tie športovej DNA verzie AMG svedčia. Proporcie sú jednoducho o čosi kompaktnejšie. Samotný úhľadný dizajn s kapotou, ktorá nahrádza aj funkciu blatníkov, je ale silne inšpirovaný elektrickým „eskom“. Kým však EQS je takpovediac formátom XL, kratšie EQE má veľkosť L.
A aby sme nezabudli, je tu ešte jedna zásadná odlišnosť. Kým EQS je liftback s obrovským výklopným zadným vekom, EQE má klasickejšiu trojpriestorovú karosériu s oddeleným kufrom a krátkou zadnou kapotou. Na prvý pohľad by ste to ale neuhádli, pretože splývavé superaerodynamické línie s koeficientom odporu vzduchu, ktorý sa blíži hodnote Cd 0,22, vyhladili zadnú časť takmer v štýle 4-dverového kupé. Že ide o AMG je zjavné na prvý pohľad. Táto verzia má síce opäť zaslepenú masku, no zároveň aj vertikálne dvojité chrómové lamely, odkazujúce na typické produkty z Affalterbachu. No a nechýbajú ani agresívnejšie tvarované nárazníky s masívnymi čiernymi vložkami, svetlá Digital Lights s čiernym pozadím, čierne prahy, čierne spätné zrkadlá či masívny zadný difúzor. Ako inak – opäť v klavírnej černi. Z 21-palcových diskov kolies zas vykúkajú červené strmene bŕzd. Nadšenie skrotia len falošné otvory v nárazníkoch, ktoré možno dobre vyzerajú, ale v kontexte AMG vyznievajú trochu „trápne“.
AMG zvonka aj zvnútra
Ten, kto už pozná EQS, nebude až tak šokovaný z futuristickej kabíny. EQE, vrátane 43 AMG preberá totiž palubnú dosku aj Hyperscreen s trojicou displejov priamo z vlajkovej lode. Očarí vás dizajnom aj brilantnou grafikou digitálneho prístrojového panela s analógovým zobrazením. Infotainment má tiež excelentné rozlíšenie a rýchle reakcie. Práca s ním si síce vyžaduje cvik, ale veľmi rýchlo zistíte, že nič lepšie tu zatiaľ nebolo. Navyše je rozhranie užívateľsky priateľské, napríklad analógovým zobrazením panela klimatizácie. Virtuálna realita veľkého head-up displeja vám ponúkne všetko ostatné. Sympatické ale je, že napriek futuristickej technológii sú tu odkazy na stuttgartskú tradíciu. Napríklad páčku voliča „prevodovky“ nájdete na stĺpiku riadenia, tak ako desaťročia a stierače sa zas ovládajú ľavou páčkou. Vďaka „levitujúcej“ stredovej konzole nemáte problém s odkladaním drobných predmetov, či nápojov. A mobil si schováte rovno indukčnej nabíjačky.
Čo je tu ale AMG? Svet rýchlych Mercedesov avizujú napríklad športové sedadlá. Stále však dostatočne pohodlné. Zabudnúť nemôžme ani na sploštený AMG volant so štvoricou horizontálnych ramien, taký istý ako nájdete napríklad v AMG GT. Vrátane dvoch nových tlačidiel, pre voľbu jazdných režimov a nastavenia podvozku či trakčných systémov. A kolorit dotvárajú hliníkové pedále, Alcantara, ambientné podsvietenie či čierny strop. Aby sme ale len nechválili. Odlišná konfigurácia ovládačov na volante je menej intuitívna ako pri klasických verziách. Občas si spletiete napríklad tempomat s ovládaním palubného počítača. To je ale len detail. Viac nás zaskočí obmedzený výhľad. Aerodynamické krivky nízkej strechy, masívna palubovka, mohutné predné stĺpiky a výplne dverí či vysoko situovaný okraj bezrámových okien dverí, ukrajujú zo zorného uhla možno až príliš veľa stupňov.
Na priestor sa ale sťažovať nebudete. Napriek robustnému zariadeniu kabíny, je vpredu EQE 43 AMG rovnako veľkorysé ako EQS. A čo je ešte prekvapivejšie, nezaostáva ani priestorom na zadných sedadlách. Stále je tu obrovská rezerva na nohy, hoci rázvor je v porovnaní S EQS kratší asi o deväť centimetrov. Chválime obrovský vstupný otvor širokých dverí. Problém je trochu nad hlavou. Rezerva je veľmi skromná, no to len z dôvodu, že náš exemplár bol vybavený panoramatickou strechou, ktorá znížila vnútorné čalúnenie stropu práve v tejto oblasti. Priestorová paráda však končí v kufri. Ten má len 410 litrov, o 200 menej ako v EQS! A ešte k tomu je úzky a má obmedzený vstupný otvor. Aspoň, že variabilita ťaží zo sklopných operadiel v pomere 40 : 20 : 40. Škoda, že pár litrov navyše sa nenašlo pod prednou kapotou. Tú vlastne ani neotvoríte. Na prozaické dolievanie kvapaliny do ostrekovača slúži výsuvný „lievik“ na ľavom prednom blatníku.